Kampanie zgłoszone do konkursu
|
24.02.2014 "Bank z klasą. CAła wiedza o bankowości" KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiBank Credit Agricole przygotował społeczną kampanię edukacyjną „Bank z klasą. CAła wiedza o bankowości”. Poprzez tę inicjatywę chcemy wspierać publiczne szkoły podstawowe w edukacji finansowej uczniów z klas I-III. Wierzymy, że poprzez uczenie najmłodszych szacunku do pieniędzy, gospodarowania nimi, ale przede wszystkim wyrobieniu w nich umiejętności i chęci oszczędzania, ułatwimy dzieciom start w dorosłe życie. Grupa docelowaKampanię dedykujemy przede wszystkim dzieciom ze szkół podstawowych, z klas nauczania wczesnoszkolnego. Pośrednimi adresatami programu są również wychowawcy klas, rodzice, pracownicy banku. StrategiaPolacy mają trudności z zarządzaniem swoimi finansami. Potwierdzają to m.in. badania przeprowadzone przez CBOS w 2012 r. - „Polak na rynku finansowym”. Wynika z nich, że aż 44% respondentów w ogóle nie ma orientacji odnośnie kwestii finansowych, a 34% uważa się za słabo zorientowanych, jeśli chodzi o możliwości korzystnego oszczędzania czy inwestowania swoich pieniędzy. Taki stan spowodowany jest częściowo brakiem doświadczenia w tej dziedzinie. Opis przebiegu kampaniiKampanię „Bank z klasą. CAła wiedza o bankowości” realizujemy przez trzy lata w jednej szkole. Przygotowaliśmy program nauczania wykraczający poza podstawę programową kształcenia ogólnego, poszerzając ją o treści związane z finansami. Zajęcia rozpoczynamy od klasy pierwszej. Program składa się z trzech modułów edukacyjnych, podzielonych na klasy: „W świecie pieniądza” (m.in. przegląd pieniędzy, projektowanie własnego banknotu lub monety, oszczędzanie - źródła dziecięcych dochodów: uroczystości rodzinne, kieszonkowe, spadek); „Poznajemy świat finansów” (m.in. wizyta w banku, po co są banki, podejmowanie decyzji i jej konsekwencje, projektowanie karty płatniczej); „W świecie ekonomii” (m.in. bankowość elektroniczna, majątek jest bezwartościowy, jeżeli go nie używasz; korzyści inwestowania w siebie). Przygotowaliśmy 14 zajęć– cztery spotkania w klasie I i po pięć w klasie II i III. Jedne z zajęć odbywają się w placówce bankowej. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiStrategia komunikacji zakłada kampanie informacyjne wśród pracowników, których chcemy zaprosić do współpracy. Ze względu na społeczny charakter projektu, nie zależy nam na reklamowaniu kampanii na zewnątrz organizacji. Chcemy przede wszystkim dostarczać kompletne informacje wolontariuszom, szkołom, tak aby mogli podjąć w pełni świadomą i odpowiedzialną decyzję o zaangażowaniu się w program. Dla pracowników przygotowaliśmy dedykowaną kampanii stronę w intranecie, na której znajdują się wszystkie niezbędne informacje. Koordynator kampanii ma stały kontakt z wolontariuszami (telefoniczny, mailowy). EfektywnośćObecnie w kampanii „Bank z klasą. CAła wiedza o bankowości” bierze udział niemal 90 pracowników banku, którzy prowadzą zajęcia z ponad 3000 dzieci w prawie 60 szkołach w całej Polsce. To dla nas największa wartość. KampanijnośćProjekt uruchomiliśmy w roku szkolnym 2011/2012 w całej Polsce. W roku szkolnym 2012/2013 do programu dołączyły także szkoły z obszarów wiejskich. Do tej pory przeprowadziliśmy dwie edycje „Banku z klasą”, w roku szkolnym 2014/2015 rozpoczynamy kolejną, trzecią. Opis inicjatoraCredit Agricole Bank Polska oferuje klientom indywidualnym, małym i średnim firmom, korporacjom oraz rolnikom kompleksową ofertę produktów bankowych. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wolontariat |
Nadawca | Patrycja Bilińska |
Wykonawca | Credit Agricole Bank Polska S.A. |
Adresaci | Uczniowie klas I-III z podstawowych szkół publicznych w całej Polsce. |
Media | komunikacja wewnętrzna (intranet) |
Data zgłoszenia | 24.02.2014 |