Kampanie zgłoszone do konkursu
|
24.02.2014 „Czasem niewidoczni. Zawsze obecni”. Wojsko Polskie. Twoja armi@ KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiCelem kampanii była zmiana wizerunku Wojska Polskiego poprzez ukazanie go jako kompetentnej, spełniającej międzynarodowe standardy organizacji służącej obywatelom, zwrócenie uwagi na korzyści wynikające z posiadania nowoczesnej armii oraz ukazanie zmian, jakie zaszły w Wojsku Polskim po wstąpieniu do NATO. Celem dodatkowym była zapowiedź głównej kampanii zaplanowanej na koniec pierwszego kwartału 2014 roku związanej z 15-leciem WP w NATO i 10-leciem w strukturach Unii Europejskiej. Grupa docelowaMieszkańcy miejskich aglomeracji z wykształceniem wyższym, reprezentanci sfery biznesu, nauki i kultury, w szczególności kobiety. Osoby bez osobistych doświadczeń z Wojskiem oraz wiedzy na jego temat. StrategiaJednym z efektów ubocznych wprowadzenia zawodowej służby wojskowej jest większe odizolowanie wojska od społeczeństwa.. Wojsko Polskie stało się jedną z zamkniętych grup zawodowych, na co dzień niemal niewidoczną, którą interesują się przede wszystkim sami żołnierze i ich rodziny oraz grupy pasjonatów i ludzi rozważających karierę w jej szeregach. Opis przebiegu kampanii28 listopada użytkownik kanału YouTube o nazwie MilitaryFan zamieścił spot reklamowy „Sometimes invisible, always there for you”. O fakcie poinformowano kilku przedstawicieli blogosfery. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania opierała się wyłącznie na działaniach PR prowadzonych za pośrednictwem internetu oraz mediów ogólnopolskich, przy założeniu naturalnego sposobu pobudzenia dyskusji, bez wykorzystywania narzędzi komercyjnych (zakup czasu antenowego, powierzchni reklamowej). EfektywnośćKoszty kampanii sprowadziły się do produkcji narzędzi reklamowych na lata 2013/2014 i wyniosły 1.237.958,00 zł brutto. Kampanię uruchomiono na anonimowym profilu MilitaryFan na kanale Youtube, na którym zamieszczono spot w języku angielskim, pozbawiony w pierwszej odsłonie identyfikacji Nadawcy kampanii. Informację o spocie przesłano do jednego blogera z prośbą o obiektywną ocenę. KampanijnośćDziałania były wstępem do kampanii w 2014 r. związanej z 15. rocznicą Wojska Polskiego w NATO oraz 10. rocznicą w strukturach UE, która obejmie internet, stacje telewizyjne, 147 kin, działania PR oraz eventy na terenie całego kraju. Opis inicjatoraDepartament Wychowania i Promocji Obronności Ministerstwa Obrony Narodowej. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyKoncept opiera się na chwilowym zatrzymaniu życia wielkiego miasta. Pojawiające się we właściwym miejscu i czasie „niewidoczne” wojsko dyskretnie zażegnuje niebezpieczeństwo zapewniając obywatelom możliwość normalnego życia, pracy, rozwoju, planowania przyszłości. Wojsko Polskie dba, żeby zawsze mieli taką możliwość. Ideę zawartą w spocie rozwijają pozostałe narzędzia kampanii ukazujące konkretne przykłady działań na rzecz obywateli i pokazujące korzyści z posiadania armii. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Obronność i bezpieczeństwo |
Nadawca | Ministerstwo Obrony Narodowej |
Wykonawca | Vena Art |
Adresaci | mieszkańcy miast, głównie kobiety, osoby z wykształceniem wyższym, reprezentanci środowisk biznesu, nauki, kultury. |
Media | internet, telewizja, prasa |
Data zgłoszenia | 24.02.2014 |
Dodatkowe materiały | "Sometimes invisible, always there for you" - spot otwierający kampanię "Czasem niewidoczni, zawsze obecni" - oficjalna wersja spotu film - cz. 1 - Siły Powietrzne film - cz. 2 - Ratownictwo Morskie film - cz. 3 - Akcja Serce film - cz. 4 - Patrol rozminowania film - cz. 5 - Wojskowa Jednostka Odbudowy film - cz. 6 - GROM film w całości z napisami w języku angielskim |