Kampanie zgłoszone do konkursu
|
08.03.2013 „PROSTATA NA LATA” - Runda Druga.Kampania promująca zdrowie mężczyzn podczas Euro 2012. KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiZwiększenie świadomości społeczeństwa na temat raka gruczołu krokowego, wsparcie pacjentów onkologicznych w ich walce z chorobą, przełamanie wstydu i tabu związanego z chorobami gruczołu krokowego. Nowotwór prostaty jest uleczalny, jeśli jest odpowiednio wcześnie wykryty, stąd potrzeba edukacji i badań profilaktycznych. W Polsce to temat tabu, a każdego roku prawie 4000 pacjentów umiera z powodu późnego wykrycia nowotworu. Grupa docelowaMężczyźni po 45 roku życia i ich rodziny, emeryci i renciści, osoby ze zdiagnozowanym nowotworem stercza, rodziny pacjentów, środowisko medyczne, lekarze onkolodzy, lekarze urolodzy. StrategiaRak prostaty jest trzecim najbardziej zabójczym nowotworem w Polsce, co oznacza, że 30% mężczyzn w wieku powyżej 50 lat jest chorych na raka. Najważniejsze - wcześnie wykryty rak prostaty jest uleczalny! Wzywaniem i tłem kampanii budującej świadomość profilaktyki na rzecz raka prostaty były rozgrywki Euro 2012. We współpracy z Fundacją Wygrajmy Zdrowie opracowaliśmy kampanię łączącą w sobie aspekt kibicowania, męskiej piłki i zachęcania do badań profilaktycznych. W efekcie naszych działań, w głównych mediach występowały dwa typy newsów: sportowe oraz na temat kampanii. Jednocześnie nagłośniliśmy Dzień Ojca - 23 czerwca 2012 Dniem Świadomości Raka Gruczołu Krokowego - i wspólne rodzinne świętowanie pod hasłem – „Tato jeśli mnie kochasz zrób badania profilaktyczne”, Aby zbudować zainteresowanie mediów tematem polscy piłkarze mówili o tytule Super Taty czyli ojcu, który dba o siebie. Zaangażowaliśmy KOL’s jako Ambasadorów Kampanii, aby otwarcie mówili o raku prostaty: M. Szczęsnego, M. Damięckiego, I. Guzowską, L. Blanika, J. Kawalca, A. Boruca (przekazane przez A. Boruca gadżety stały się nagrodami konkursów dla fanów strony Kampanii na Facebooku), W. Szaranowicza i Ewę Kopacz. Kampanię wspierała współpraca z ekspertami z dziedziny onkologii, którzy opracowali Dekalog Super Taty (przewodnik po profilaktyce raka prostaty). Naszym ekspertem był również dr n. med. Wojciech Rogowski – Kierownik Kliniki Urologii Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie. Opis przebiegu kampaniiZaproszenie i współpraca ze znanymi piłkarzami, dziennikarzami sportowymi, sportowcami jako Ambasadorami Kampanii: Reprezentacja Polski w Piłce Nożnej na Euro 2012, Polska Reprezentacja Gwiazd (Aktorów) w piłce nożnej, 11 polskich klubów piłki nożnej oraz komentatora wydarzeń sportowych Euro 2012 i igrzysk olimpijskich Włodzimierza Szaranowicza – wszyscy wspierali Kampanię non-profit. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiMedia (prasa, tv, internet, radio). Współpracowaliśmy z redakcjami ogólnopolskimi i regionalnymi w celu przygotowania publikacji i konkursów tematycznych. W ramach współpracy przekazaliśmy materiały merytoryczne, zdjęcia oraz piłki konkursowe Adidas EURO 2012 EfektywnośćKampania trwała 2 miesiące. W tym czasie zaangażowaliśmy 460 deputowanych w Sejmie - akcja z niebieską wstążką – symbolem profilaktyki raka prostaty. Dokonaliśmy podpisania deklaracji o dofinansowaniu badań nad rakiem prostaty. Pozyskaliśmy ponad 25 Ambasadorów Idei Kampanii – non profit, w tym Artura Boruca – Liga Mistrzów, Włodzimierza Szaranowicza – komentatora Mistrzostw Olimpijskich w Londynie, Iwonę Guzowską – Mistrzyni Świata w kick –boxingu, obecnie poseł. KampanijnośćKampania jest kontynuacją I edycji „PROSTATY NA LATA” Opis inicjatoraFundacja „Wygrajmy Zdrowie” powstała z inicjatywy pacjentów chorych |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Sanofi i Fundacja „Wygrajmy zdrowie” |
Wykonawca | Procontent Communication |
Adresaci | mężczyźni, ojcowie i ich bliscy, media |
Media | telewizja, radio, Internet, prasa (kampania PR) |
Data zgłoszenia | 08.03.2013 |
Dodatkowe materiały | |