Kampanie zgłoszone do konkursu
|
07.03.2013 Kup Indeks."Wszystko jest źle! Nie garb się, nie stój tak, nie śmiej się. Nie ro-ku-jesz!" Ile dzieci słyszy takie słowa w szkole? Każde dziecko rokuje, nawet jeśli ponosi porażki. KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampanii"Wszystko jest źle! Nie garb się, nie stój tak, nie śmiej się. Majewski! Nie ro-ku-jesz!" Ile dzieci słyszy takie słowa w szkole? Każde dziecko rokuje, nawet jeśli ponosi porażki. Wystarczy je zauważyć i dotrzeć do istoty problemu. Szkolny schematyzm bardzo często nie pozwala potraktować dziecka podmiotowo. A każde z nich ma swoją własną historię. Kampania mówi: stop dołowaniu dzieci. Można inaczej: można zastąpić brak nauczycielskiej wiary w ucznia i uwierzyć, że może stać się Kimś. Grupa docelowaGrupa docelowa kampanii to mieszkańcy dużych miast, powyżej 25 roku życia, zarabiający ponad 3 tys. zł. To Społecznik - Inwestor oraz Społecznik Działacz. StrategiaKolejna edycja kampanii "Kup Indeks", zachęca do wsparcia dzieci, które nie radzą sobie w szkole. - W Polsce tysiące dzieci jest dołowanych przez swoje otoczenie. Nie radzą sobie w szkole, zaliczając porażkę za porażkę. Bez przerwy słyszą bolesne słowa: nie rokujesz! Od rodziny, nauczycieli, kolegów i koleżanek. Z czasem zaczynają wierzyć, że do niczego się nie nadają i niczego w życiu nie osiągną. Problemem tych dzieci są nie tylko są słabe oceny czy brak pieniędzy na dodatkowe zajęcia, ale niska samoocena i brak wiary w siebie. Główny cel strategiczny kampanii, to zbudowanie trwałego skojarzenia, że AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI wspiera rozwój dzieci, które słyszą, że nie rokują. Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się 17 .08. i zakończyła 10.11.2012, jej celem było Wykorzystanie narzędzi komunikacjiProwadzona jesienią 2012 kampania KUP INDEKS nie była pierwszą kampanią reklamową, promującą działalność AKADEMII PRZYSZŁOŚCI na masową skalę. Szansą na powodzenie był oryginalny pomysł, dzięki któremu akcja stałaby się łatwo rozpoznawalna i zapadła w pamięć masowego odbiorcy. Stąd strategicznym działaniem była kampania reklamowa w programie 2 TVP oraz w Eska (cykl Akademia w porannym programie Szymona Majewskiego Szymorning), którą poprzedziła kampania teaserowa z udziałem Właściwą kampanię poprzedziła kampania teaserowa z udziałem Szymona Majewskiego, który tydzień wcześniej ogłosił: Rzucam to!. EfektywnośćW okresie trwania kampanii udało się pozyskać fundatorów dla 825 dzieci na łączną kwotę 412 000. Konsekwencją długofalowa kampanii oraz dalsze działania PR-owe sprawiły, że w chwili obecnej indeksy ma 1335 dzieci (667 500 PLN) KampanijnośćAKADEMIA PRZYSZŁOŚCI działa od 2003 roku. Dopiero jednak w 2010 roku skala działań projektu skłoniła do przygotowania pierwszej, profesjonalnej kampanii reklamowej, mającej na celu wypromowanie idei, jaka przyświeca AKADEMII i pozyskanie środków na sfinansowanie kolejnych edycji. Kampania cykliczna. Opis inicjatoraStowarzyszenie WIOSNA od lat realizuje ideę 'Mądrej pomocy', w której konkretny człowiek pomaga konkretnemu człowiekowi, tworząc nowe modele zachowań społecznych, budujące społeczeństwo obywatelskie Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczySpot miał dwa zadania: pokazać zjawisko społeczne, polegające na pozbawianiu dzieci wiary we własną wartość i zachęcić do czynnego przeciwdziałania zjawisku ‘dołowania’. jakie ma miejsce w wielu polskich szkołach. Koncepcja spotu oparta była na dialogu pomiędzy dorosłym Majewskim, który rzuca koło ratunkowe, a Majewskim uczniem. Kiedy nauczycielka mówi ‘ Majeski nie rokujesz’, dorosły Majewski odpowiada: ‘Sraty pierdaty,. Każde dziecko rokuje. Wystarczy tylko uruchomić System Motywatorów Zmiany |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Wykonawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Adresaci | mieszkańcy dużych miast, powyżej 25 roku życia |
Media | telewizja, prasa, radio, social media |
Data zgłoszenia | 07.03.2013 |
Dodatkowe materiały |