Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012



07.03.2013

Kup Indeks."Wszystko jest źle! Nie garb się, nie stój tak, nie śmiej się. Nie ro-ku-jesz!" Ile dzieci słyszy takie słowa w szkole? Każde dziecko rokuje, nawet jeśli ponosi porażki.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

"Wszystko jest źle! Nie garb się, nie stój tak, nie śmiej się. Majewski! Nie ro-ku-jesz!" Ile dzieci słyszy takie słowa w szkole? Każde dziecko rokuje, nawet jeśli ponosi porażki. Wystarczy je zauważyć i dotrzeć do istoty problemu. Szkolny schematyzm bardzo często nie pozwala potraktować dziecka podmiotowo. A każde z nich ma swoją własną historię. Kampania mówi: stop dołowaniu dzieci. Można inaczej: można zastąpić brak nauczycielskiej wiary w ucznia i uwierzyć, że może stać się Kimś.

Grupa docelowa

Grupa docelowa kampanii to mieszkańcy dużych miast, powyżej 25 roku życia, zarabiający ponad 3 tys. zł. To Społecznik - Inwestor oraz Społecznik Działacz.

Strategia

Kolejna edycja kampanii "Kup Indeks", zachęca do wsparcia dzieci, które nie radzą sobie w szkole. - W Polsce tysiące dzieci jest dołowanych przez swoje otoczenie. Nie radzą sobie w szkole, zaliczając porażkę za porażkę. Bez przerwy słyszą bolesne słowa: nie rokujesz! Od rodziny, nauczycieli, kolegów i koleżanek. Z czasem zaczynają wierzyć, że do niczego się nie nadają i niczego w życiu nie osiągną. Problemem tych dzieci są nie tylko są słabe oceny czy brak pieniędzy na dodatkowe zajęcia, ale niska samoocena i brak wiary w siebie. Główny cel strategiczny kampanii, to zbudowanie trwałego skojarzenia, że AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI wspiera rozwój dzieci, które słyszą, że nie rokują.
Kampania KUP INDEKS skierowana była do ludzi, którzy mogą wesprzeć finansowo działalność AKADEMII poprzez ufundowanie wybranemu przez siebie dziecku INDEKSU SUKCESU. Jego koszt to 500 złotych – dzięki temu przez cały rok szkolny uczeń AKADEMII ma zapewnione indywidualne zajęcia z tutorem, a także udział w wielu imprezach i warsztatach integracyjnych w ramach projektu.

Twarzą i ambasadorem kampanii jest Szymon Majewski. Zdecydował się wesprzeć kampanię, bo sam kiedyś nie radził sobie w szkole. - Wiem jak to jest, kiedy się dostaje po głowie. W szkole, na niektórych lekcjach naprawdę zdarzało mi słyszeć: Majewski, nie rokujesz! Ostatnio też nie było łatwo. Ale idę dalej - nie poddałem się. Nie rzucam tego, co lubię. Za to rzucam dołowanym dzieciom koło ratunkowe. Zróbmy to razem.!

Opis przebiegu kampanii

Kampania rozpoczęła się 17 .08. i zakończyła 10.11.2012, jej celem było
W tym roku szkolnym Akademia Przyszłości obejmie pomocą 1420 dzieci z 23 miast Polski. Przez cały rok szkolny raz w tygodniu każde dziecko indywidualnie spotyka się ze swoim osobistym Tutorem - wolontariuszem, który pomaga mu nie tylko w nauce, ale przede wszystkim wzmacnia jego samoocenę.
Kampania KUP INDEKS skierowana była do ludzi, którzy mogą wesprzeć finansowo działalność AKADEMII poprzez ufundowanie wybranemu przez siebie dziecku INDEKSU SUKCESU. Jego koszt to 500 złotych – dzięki temu przez cały rok szkolny uczeń AKADEMII ma zapewnione indywidualne zajęcia z tutorem, a także udział w wielu imprezach i warsztatach integracyjnych w ramach projektu.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Prowadzona jesienią 2012 kampania KUP INDEKS nie była pierwszą kampanią reklamową, promującą działalność AKADEMII PRZYSZŁOŚCI na masową skalę. Szansą na powodzenie był oryginalny pomysł, dzięki któremu akcja stałaby się łatwo rozpoznawalna i zapadła w pamięć masowego odbiorcy. Stąd strategicznym działaniem była kampania reklamowa w programie 2 TVP oraz w Eska (cykl Akademia w porannym programie Szymona Majewskiego Szymorning), którą poprzedziła kampania teaserowa z udziałem Właściwą kampanię poprzedziła kampania teaserowa z udziałem Szymona Majewskiego, który tydzień wcześniej ogłosił: Rzucam to!.
Ponadto podjęto następujące działania reklamowe:
• reklama w prasie („Polityka”, „Forum”)
• mailingi dedykowane (zewnętrzne bazy adresatów)
• newslettery (własne bazy adresatów)
Kampania miała także wsparcie w postaci działań PR, co zaowocowało licznymi publikacjami w prasie, radiu i telewizji, m . in. w „Panoramie” i „Teleexpresie”, „Pytanie na śniadanie, Kawa czy herbata’ w TVP.

Efektywność

W okresie trwania kampanii udało się pozyskać fundatorów dla 825 dzieci na łączną kwotę 412 000. Konsekwencją długofalowa kampanii oraz dalsze działania PR-owe sprawiły, że w chwili obecnej indeksy ma 1335 dzieci (667 500 PLN)
W okresie 16.08 – 10.11. 2012 ukazało się 491 publikacji na temat AKADEMII PRZYSZŁOŚCI w telewizji, prasie, radiu i Internecie. Ich ekwiwalent reklamowy szacowany jest na kwotę ok 3 mln złotych.
Na kampanię wydano 220 tys. złotych (uruchomienie serwisu internetowego, produkcja spotu telewizyjnego, mailingi do zewnętrznych adresatów). Warto jednak w tym miejscu zaznaczyć, że kwotę tę organizator akcji zdecydował się zainwestować w kampanię mając na uwadze nie tylko wpływy z darowizn w czasie jej trwania, ale także długofalowe efekty (rozpoznawalność akcji), które umożliwią optymalizację kosztów podczas kolejnych kampanii.

Kampanijność

AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI działa od 2003 roku. Dopiero jednak w 2010 roku skala działań projektu skłoniła do przygotowania pierwszej, profesjonalnej kampanii reklamowej, mającej na celu wypromowanie idei, jaka przyświeca AKADEMII i pozyskanie środków na sfinansowanie kolejnych edycji. Kampania cykliczna.

Opis inicjatora

Stowarzyszenie WIOSNA od lat realizuje ideę 'Mądrej pomocy', w której konkretny człowiek pomaga konkretnemu człowiekowi, tworząc nowe modele zachowań społecznych, budujące społeczeństwo obywatelskie

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Spot miał dwa zadania: pokazać zjawisko społeczne, polegające na pozbawianiu dzieci wiary we własną wartość i zachęcić do czynnego przeciwdziałania zjawisku ‘dołowania’. jakie ma miejsce w wielu polskich szkołach. Koncepcja spotu oparta była na dialogu pomiędzy dorosłym Majewskim, który rzuca koło ratunkowe, a Majewskim uczniem. Kiedy nauczycielka mówi ‘ Majeski nie rokujesz’, dorosły Majewski odpowiada: ‘Sraty pierdaty,. Każde dziecko rokuje. Wystarczy tylko uruchomić System Motywatorów Zmiany


KrajPolska
Problemy społeczneWalka z wykluczeniem społecznym
NadawcaStowarzyszenie WIOSNA
WykonawcaStowarzyszenie WIOSNA
Adresacimieszkańcy dużych miast, powyżej 25 roku życia
Mediatelewizja, prasa, radio, social media
Data zgłoszenia07.03.2013
Dodatkowe materiały