Kampanie zgłoszone do konkursu
|
06.03.2013 „Kierunek: szczęście” KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiProjekt ukazuje problem społeczny zw. z dostępnością niepełnosprawnych do protez oraz niewystarczającego wsparcia ze strony systemu opieki zdrowotnej. W długim horyzoncie większa skala pomocy ze strony Państwa nie oznacza bowiem strat finansów publicznych, a korzyści w postaci niższych nakładów na zabezpieczenie społeczne osób, które zaopatrzone w protezy będą mogły być aktywne zawodowo. Kampania ma zwrócić uwagę na fakt, iż niepełnosprawni po amputacji kończyn, mają prawo do normalnego życia. Grupa docelowaOsoby niepełnosprawne wymagające protezowania, osoby odpowiedzialne za projektowanie gwarantowanych świadczeń z zakresu zaopatrzenia w wyroby medyczne w Ministerstwie Zdrowia, media, internauci. StrategiaDotychczasowy projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu zaopatrzenia w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środki pomocnicze zakłada ograniczenie refundowania wyrobów medycznych. W Polsce jest ponad pięć milionów niepełnosprawnych potrzebujących specjalistycznego sprzętu, w tym znaczna grupa osób w wieku produkcyjnym, w którym zaopatrzenie w nowoczesną protezę umożliwia powrót do aktywności zawodowej. Rosnące zaawansowanie technologiczne podnosi jakość protezowania i jednocześnie jego koszty, przez co wielu niepełnosprawnych nie może sobie pozwolić na nowoczesne protezy. Aktualne propozycje resortu wprost pogarszają tę sytuację. NFZ zmniejszył środki, jakie miał w tym roku przeznaczyć na refundację przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych. Założono, iż przedstawiając problem w oparciu o konkretny przypadek - Magdy Pierzyny, podopiecznej Fundacji ISKIERKA, która w wyniku nowotworu straciła nogę, uda się zbudować identyfikację adresatów kampanii z jej bohaterką, a tym samym uzyskać społeczną akceptację pomocną w lobbingu w sprawie projektu. Opis przebiegu kampaniiKampania prowadzona była głównie w internecie. Hasło dwuznacznie nawiązywało do osobistego szczęścia Magdy – bohaterki projektu, która zaopatrzona w ultranowoczesną protezę udała się w podróż do Zimbabwe z podróżnikiem Tomkiem Michniewiczem, ale też rozumianego jako powrót do normalnego życia. Podróż Magdy miała wymiar symboliczny – „oswajanie” protezy w nieznanym otoczeniu jest alegorią powrotu pacjentów po amputacjach do codzienności. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW ramach projektu bohaterka kampanii - Magda Pierzyna, odbyła podróż do Afryki, do Zimbabwe, do rezerwatu Imire z podróżnikiem i dziennikarzem Tomkiem Michniewiczem, aby pokonać swoje słabości i przetestować nowoczesną protezę, którą otrzymała od firmy V!GO Ortho-Polska. Podczas podróży powstał film dokumentalny. Projekt szeroko wsparli polscy celebryci, w tym Martyna Wojciechowska, Maja Włoszczowska, Szymon Majewski i Krzysztof Wielicki. Akcji dedykowano profil na Facebooku oraz blog, gdzie Magda opisywała codzienne postępy rehabilitacji z nową protezą. Utworzono również petycję skierowaną do Ministra Zdrowia, zorganizowano konferencję prasową, a podczas koncertu Fundacji ISKIERKA "Pasja życia" zaprezentowano wystawę zdjęć z podróży, która następnie była prezentowana na lotnisku w Pyrzowicach, w największych centrum handlowym w Katowicach oraz w innych miastach. Zorganizowano również premierę filmu dokumentującego realizację projektu "Kierunek: szczęście". EfektywnośćWszystkie podmioty biorące udział w projekcie, pracują na rzecz kampanii pro bono. W wyniku prowadzonych działań pojawiło się ponad 100 publikacji o ekwiwalencie wartości blisko 600 tys. zł. Publikacje pojawiły się m.in. w programie "Zielone Drzwi" TVN, Teleexpresie, Rewii, Naj, magazynie Zdrowie i na licznych portalach. KampanijnośćFundacja stale prowadzi projekty zwracające uwagę na problemy osób i dzieci z chorobą nowotworową. Geneza akcji "Kierunek: szczęście" sięga 2010, kiedy do Fundacji zgłosiła się Magda Pierzyna, a w pomoc zaangażował się hrabia Guillaume de Louvencourt-Poniatowski. Planowana jest kolejna odsłona akcji Opis inicjatoraFundacja ISKIERKA, jako Organizacja Pożytku Publicznego od 2006 roku zajmuje się tworzeniem systemów wsparcia finansowego, psychologicznego i społecznego dla dzieci z chorobą nowotworową i ich rodzin. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczynie dotyczy |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Fundacja ISKIERKA |
Wykonawca | Imago Public Relations Sp. z o.o. w imieniu Fundacji ISKIERKA |
Adresaci | Osoby niepełnosprawne wymagające protezowania, osoby odpowiedzialne za projektowanie gwarantowanych świadczeń z zakresu zaopatrzenia w wyroby medyczne w Ministerstwie Zdrowia media, internauci. |
Media | Ogólnopolskie - prasa, radio, TV, internet, z branży zdrowotnej, lifestylowe |
Data zgłoszenia | 06.03.2013 |
Dodatkowe materiały |