Kampanie zgłoszone do konkursu
|
28.02.2013 „Wolontariat w Elblągu” – kampania społeczna elbląskich organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie lokalne
Opis celu kampaniiW Elblągu widoczny jest niski poziom zaangażowania mieszkańców w działania społeczne. Stąd pomysł na wspólną kampanię społeczną organizacji pozarządowych. Za cel główny organizacje postawiły wzrost świadomości elblążan na temat wolontariatu w organizacjach pozarządowych poprzez: Grupa docelowaElblążanie: aktywni pasjonaci szukający miejsca do samorealizacji, osoby aktywne w życiu społecznym i zawodowym, przedsiębiorcy, urzędy i urzędnicy. StrategiaKampania była jednym z działań większego projektu Elbląskiego Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Pozarządowych (ESWIP), nastawionego na promocję organizacji pozarządowych. Niska aktywność elblążan w działania społeczne jest bowiem w dużej mierze spowodowana słabą promocją możliwości, jakie dają organizacje pozarządowe. Stąd ważnym elementem projektu była edukacja uczestniczących w nim właśnie organizacji pozarządowych w zakresie promocji, reklamy i komunikacji. W przygotowaniu, planowaniu i przeprowadzeniu działań promocyjnych na każdym etapie uczestniczyli przedstawiciele organizacji oraz specjaliści z zakresu marketingu i reklamy. Opis przebiegu kampaniiKampania trwała 2 miesiące (IV-V 2012). Poprzedziły ją spotkania grupy roboczej (przedstawicieli 16 organizacji pozarządowych i partnerów), która opracowała pomysł przekazu. Początek kampanii dał mały event w postaci wspólnego oklejania autobusu wielkoformatową reklamą oraz spotkanie z lokalnymi mediami, zachęcenie ich do współpracy. Następnie emitowane, prezentowane i publikowane były kolejne materiały promocji. Niemal każde z działań (jak przygotowywanie zdjęć do spotów) było publikowane na Facebooku w formie fotorelacji. Portal społecznościowy służył też promocji działań elbląskich organizacji pozarządowych i pokazywaniu możliwości, jakie mogą dać wolontariuszom. Wydarzeniem kończącym kampanię były pierwsze w Elblągu Targi Wolontariatu (25 V), organizowane na elbląskiej starówce. Do udziału w nich (za pośrednictwem opiekunów szkolnych kół wolontariatu) zaproszeni zostali przede wszystkim elbląscy uczniowie, którzy poznali oferty organizacji i wzięli udział w warsztatach. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiWykorzystane narzędzia: plakaty w siedzibach organizacji pozarządowych i UM Elbląg, akcja lokalna (Targi Wolontariatu), billboardy, reklama wielkoformatowa na autobusie miejskim (jej wyklejenie to społeczna akcja nadawców kampanii), roll-up, ulotki, gadżet (lampka USB z jednym z haseł kampanii „WOLONTARIAT – podłącz się”), funpage (www.facebook.pl/WolontariatElblag), strona internetowa (www.wolontariat.elblag.pl), briefing prasowy, artykuły prasowe, bannery w mediach elektronicznych, spoty telewizyjne i spot radiowy. EfektywnośćZasięg kampanii: Miasto Elbląg. KampanijnośćW 2008 i 2009 roku z projektu Fundacji Elbląg prowadziliśmy minikampanię promującą aktywność elbląskich seniorów – osób rozpoznawalnych (sportowiec, pionier Elbląga, liderzy organizacji pozarządowych). Na dniach rozpoczynamy pracę nad kolejną małą kampanią promującą wolontariat 50+ w Elblągu. Opis inicjatoraStowarzyszenie ESWIP na co dzień wdraża ideę aktywności obywatelskiej w różnych formach. Do celów informacyjnych i promocyjnych wykorzystuje m.in. utworzone w 2007 roku studio Telewizji Obywatelskiej. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyW realizację kampanii włączyło się wiele podmiotów. By uniknąć promowania wybranych działań społecznych, dotyczących tylko części organizacji, postawiliśmy na zbudowanie wspólnego przekazu (i promocję wizerunkową wszystkich organizacji). Materiały promocyjne opierały się o trzy hasła: „Wolontariat – mi pasuje”, Wolontariat – podłącz się”, „Wolontariat – działaj w Elblągu”. Wykorzystana została do tego animacja i symbolika, które podkreślały wartość idei wolontariatu, zachęcały do działania. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Wolontariat |
Nadawca | 16 elbląskich organizacji pozarządowych oraz partnerzy (Miasto, biznes) |
Wykonawca | pomysłodawcy – grupa 16 elbląskich organizacji pozarządowych; szlif pomysłu i realizacja materiałów promocyjnych – Stowarzyszenie ESWIP; opieka marketingowa – Agencja Reklamowa CONTACT |
Adresaci | Mieszkańcy Elbląga: aktywni pasjonaci szukający miejsca do samorealizacji, osoby aktywne w życiu społecznym i zawodowym, a także przedsiębiorcy, urzędy i urzędnicy. |
Media | lokalna telewizja, lokalne radio, lokalne media elektroniczne, internet (strona www.wolontariat.elblag.pl, www.facebook.pl/WolontariatElblag) |
Data zgłoszenia | 28.02.2013 |
Dodatkowe materiały | |