Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012



28.02.2013

Kampania INNA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Opis celu kampanii

Kampania INNA ma zwrócić uwagę na tematykę inności i odmienności, na konieczność akceptacji dla Innego oraz poszerzać obszar tolerancji w publicznej debacie.
Spot kampanii INNA jest umieszczony na ; www.youtube.com/watch?v=sf_tuWCoEaM

Grupa docelowa

Odbiorcy Kampanii Społecznej – działań podejmowanych w sieci – grupa odbiorców głównie
młodych. Dotarcie do odbiorców, głównie poprzez portale społecznościowe

Strategia

Głównym problemem jaki był poruszany w tej kampanii to temat inności i odmienności, konieczności akceptacji dla Innego w społeczeństwie.
Grupą docelową było młode społeczeństwo, gdyż chcieliśmy by spot kampanii społecznej dotarł do najmłodszej grupy społecznej. Ponieważ od wczesnych lat powinniśmy uczyć się tolerancji i akceptacji dla Innych
Kampania INNA związana ze spotem dotyczącym odbierani osób odmiennych w przestrzeni społecznej – dzięki oryginalnej perspektywie pokazania odmienności przyjętej w scenariuszu miała m.in. zachęcać do odwiedzenia strony internetowej Stowarzyszenia Graal . Spot został zamieszczony w serwisie youtube (www.youtube.com/watch?v=sf_tuWCoEaM). Później umieszczony został również na serwisach wykop.pl (http://www.wykop.pl/link/1333779/kampania-inna/) i milanos.pl (http://www.milanos.pl/vid-88730-Kampania-INNA.html).

Opis przebiegu kampanii

Spot Kampanii INNA umieszczony został na serwisie youtube.com 30.09.2012. Równocześnie umieszczono informację na ten temat na stronie internetowej Stowarzyszenia Graal, w tym na podstronie projektu "down_us". Wysłano prośby o umieszczenie informacji i linków do organizacji (ngo i urzędów) o zbliżonym obszarze działania. Od października 2012 roku do wiadomości elektronicznych wysyłanych przez Stowarzyszenie dołączano informację o kampanii wraz z linkiem do spotu. Informacje o kampanii i odnośniki do niej znalazły się na kilkunastu stronach internetowych w załączonym pliku.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

W kampanii naszym narzędziem reklamowym był Internet, gdyż w najszybszy sposób można było dotrzeć do różnych grup społecznych, a przepływ informacji jest bardzo mobilny.

Efektywność

Zasięg kampanii społecznej był na całą Polskę.
Spot kampanii społecznej do końca grudnia obejrzało ponad 1300 osób. Informacja o kampanii społecznej INNA i linki do nie znalazły się na następujący stronach WWW ( plik w załączeniu ).
Efektem kampanii społecznej było w zamiarze przyczynienie się do zmiany nastawienia społeczeństwa wobec inności , gdyż spot docierał do różnych grup społecznych. Zarówno do osób prywatnych jaki do instytucji państwowych, stowarzyszeń jak i także do osób publicznych, którzy zamieszczali go na swoich stronach internetowych.
Środki jakie zostały wydane na kampanie społeczną to; produkcja spotu 5000 tys. zł oraz 5000 tys. zł dla osoby zajmującej się promocją kampanii społecznej.

Kampanijność

Kampania stanowi kontynuację wielu działań podejmowanych w formie wykładów , informacji zaistniałych w sieci projektów służących zmianom nastawienia społeczeństwa do osób niepełnosprawnych. Kampania ta będzie kontynuowana w kolejnych latach przez jej inicjatora Stowarzyszenie Graal.

Opis inicjatora

Głównym celem działalności Stowarzyszenia Graal jest integracja osób niepełnosprawnych w szczególności z zespołem Downa ze społeczeństwem.


KrajPolska
Problemy społeczneRównouprawnienie i tolerancja
NadawcaGRAAL Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Osobowości Dzieci
WykonawcaGraal Stowarzyszenie na Rzecz rozwoju Osobowości Dzieci
AdresaciSpołeczeństwo
MediaInternet- zamieszczanie na różnych stronach internetowych spotu Kampanii INNA
Data zgłoszenia28.02.2013
Dodatkowe materiały
 plik: Spot podlinkowany na różnych www.doc