Kampanie zgłoszone do konkursu
|
27.02.2013 Zabawa bez alkoholu- nie chlaj. KATEGORIA: Akcje obywatelskie
Opis celu kampaniiKampania ma na celu pokazać młodym ludziom jak wygląda ich impreza poza alkoholowym kontekstem. Czym jest naprawdę zabawa w cudzą babkę, w tango pełne atmosferki etc. Wszystkie plakatowe skojarzenia mają jednak kontekst patologiczny, co trudno dostrzec będąc "wewnątrz" i interpretując imprezę tylko z pozycji ile kto wypił i co wyprawiała Jolka. Dostrzegając te znaczenia na plakacie, mamy nadzieję otrzeźwić młodych ludzi pewnego rodzaju coming outem. Odróżnić dobrą zabawę od prostackiego chlania. Grupa docelowaMlłodzież studencka StrategiaHerbata nigdy nie będzie słodka po torcie. więc ją dosładzamy. Poszukiwanie krańcowej motywacji do jakiejś hedonizacji zabawy towarzyskiej wiąże się z większa dawka alkoholu i przekraczaniem kolejnych granic normy i obyczajowego tabu. Zabawa z alkoholem w tle w ujęciu z plakatów okazuje się niewłaściwa dopiero za dnia, na drugi dzień, w refleksji pozazabawowej. To co wydawało się zabawą jest romansowaniem z patologią, niechcianą ciążą, niekontrolowanym zachowaniem sexualnym, alkoholowym zatruciem organizmu To co nas śmieszyło i bawiło w trakcie imprezy zawstydza i kompromituje w innym kontekście. To rodzaj zdjęcia, które ma unaocznić - prawdziwe "ja" zabawy(chlania). Nikt rozsądny nie pozwala sobie zrobić zdjęcia z kieliszkiem w dłoni, a te zdjęcia bezczelnie pokazują coś więcej- zobacz jak wyglądasz, rozpoznajesz się?- tak właśnie jesteś odbierany, tak ryzykujesz, to dokładnie TY! Opis przebiegu kampaniiKampanię realizowaliśmy w ramach zajęć z profilaktyki społecznej na uczelni. Różne grupy (3-10 osób) wybierały, bądź kreowały samodzielną formułę dotycząca różnych problemów społecznych. Dyskutowaliśmy najbardziej nad pomysłami i hasłem. Fotograficznie ideę zrealizowano na terenie akademika UJK w Piotrkowie Trybunalskim.Jedyny w swoim rodzaju naturalny plener:) Poświęciliśmy na to prawie cały dzień. W realizacji brało udział 4 studentów plus ja jako fotografujący i opiekun Wykorzystanie narzędzi komunikacjiWystawa grafik ogólnodostępna EfektywnośćTutaj nie mamy się niestety czym chwalić. Brak budżetu, środków własnych uniemożliwił realizację pomysłu w szerszym spectrum odbiorczym. Projekt realizowano bezkosztowo w myśl powiedzenia gdzie grupa ludzi - pieniądze zastępuje wspólna wola i dobre serce. Wyświechtane - ale skuteczne! KampanijnośćJak najbardziej. Chcielibyśmy wejść z zakładką ulotką do klubów studenckich. Pojawił się także pomysł wręczania zakładki(ulotki) maturzystom jako nieco odmienny i kontrowersyjny gadżet przy rekrutacji. Jednolita stylistyka akcji daje szanse na publikowanie pojedynczych części jako ciąg serii. Opis inicjatoraGrzegorz Stanecki Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyZabawy, które przebiegają pod wpływem alkoholu inaczej są odbierane przez osoby pod wpływem alkoholu, a inaczej przez osoby trzeźwe, poza kontekstem zabawy. Te same sytuacje mają dwoiste znaczenie. Ten zauważalny kontrast może wywołać rodzaj oszałamiającego wstrząsu spod znaku: czy to naprawdę ja, kawałek moich zabaw, imprez, towarzystwa? Zostało to zobrazowane przez parafrazę wyrażeń, które maja dwojaki semantyczny charakter. Od zawstydzenia po identyfikacje aż do refleksji. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Kultura, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia |
Nadawca | Stanecki Grzegorz |
Wykonawca | Stanecki Gzregorz Bartosz Lipiński Ewelina Robak Karoliona Kwięcińska Anna Krawczyk |
Adresaci | Młodzież studencka |
Media | Plakat radio |
Data zgłoszenia | 27.02.2013 |