Kampanie zgłoszone do konkursu
|
27.02.2013 Miłość nie cukierki KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiKampania promowała profesjonalną pomoc dzieciom i ich rodzinom będącym w kryzysie oraz ideę rodzicielstwa zastępczego. Grupa docelowaKampania skierowana była do ogółu społeczeństwa. StrategiaW Polsce jest wiele rodzin, które sobie nie radzą, często funkcjonują w permanentnym kryzysie. Pierwszymi ofiarami kryzysu są dzieci. Nadal najczęściej trafiają one do placówek, instytucji, rzadko do rodzinnych form opieki zastępczej. Kiedy spojrzymy na świat oczami dziecka, to szybko zrozumiemy, że zależy mu przede wszystkim na miłości i bliskości. Nawet najlepsza instytucja nie jest w stanie tego zapewnić. Należy przede wszystkim pomagać rodzinom. Dla dzieci z rodzin, które nie radzą sobie mimo intensywnej pomocy należy tworzyć miejsca w dobrze przygotowanych rodzinach zastępczych. W całym kraju brakuje kandydatów do pełnienia tej roli, a w różnego rodzaju instytucjach opiekuńczo-wychowawczych przebywa obecnie ok. 28 000 dzieci. Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się w 2011 roku od premiery poruszającego spektaklu „Rękawiczka” w Teatrze Lalka, na widowni gościliśmy m.in. panie Prezydentowe: Annę Komorowską oraz Sandrę Roelofs (Gruzja). Po premierze przedstawiciele AMS SA ogłosili temat 12-tej edycji Galerii Plakatu. Spośród kilkuset projektów jedenastoosobowe jury wybrało plakat Jana Bajtlika. W wigilię Mikołajek (dzień obdarowywania dzieci prezentami) odbyło się ogłoszenie wyników konkursu. Od stycznia do grudnia 2012 roku zwycięski plakat prezentowany był na 1500 citylightach AMS w całej Polsce. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiWe współpracy z różnymi partnerami: Galerią Plakatu AMS, agencją kreatywną Kotbury, Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy, Teatrem Lalka, Fundacją Otwarty Teatr zorganizowaliśmy konferencję prasową przed premierą spektaklu. Odbyły się 3 eventy z udziałem dziennikarzy: rozstrzygnięcie konkursu i 2 uroczyste otwarcia wystaw. EfektywnośćRok 2012: 1500 plakatów na citylightach w całej Polsce–ilość odbiorców niemierzalna, ogromna. KampanijnośćDziałania dodatkowe poza nośnikami reklamy zewnętrznej: 2 wystawy prac konkursowych w przestrzeni publicznej Warszawy, nakręcenie spotu i wykorzystanie go do kampanii 1% oraz promocji rodzinnej opieki zastępczej w Warszawie, zmniejszony format plakatu rozdystrybuowany w stolicy. Opis inicjatoraTowarzystwo Nasz Dom od 1992 r. prowadzi działania mające na celu reformę systemu opieki nad dzieckiem i rodziną. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyKluczowe było dokładne sformułowanie zadania konkursowego: zaprojektowanie plakatu, który pokaże, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa - najlepiej w rodzinie - jeśli nie biologicznej to zastępczej. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Komunikacja w rodzinie, Pomoc społeczna, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Towarzystwo Nasz Dom, Galeria Plakatu AMS |
Wykonawca | AMS S.A., Towarzystwo Nasz Dom, Ośrodek Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej Port, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Kotbury, Teatr Lalka, Goodway Studio, Efektura |
Adresaci | Ogół społeczeństwa |
Media | Outdoor, social media, tv, radio, prasa, internet, środki transportu komunikacji miejskiej w Warszawie, eventy |
Data zgłoszenia | 27.02.2013 |
Dodatkowe materiały |