Kampanie zgłoszone do konkursu
|
26.02.2013 Krzysztof Karwowski jako Latarnik Polski Cyfrowej (Polska Cyfrowa Równych Szans www.latarnicy.pl) oraz Ambasador PARP (akademiaparp.gov.pl) KATEGORIA: Akcje obywatelskie
Opis celu kampaniizachęcanieu ludzi cyfrowo wykluczonych (głównie pokolenie 50+ aczkolwiek nie tylko) do rozpoczęcia pierwszego kroku w świecie Internetu oraz Komputera. Dzięki Mnie słuchacze z a darmo mogą poznać najnowsze techniki zwiażane zinternetem, zadać konkretrne pytania. W moich zajęciach uczestniczą pracownicy urzędu skarbowego, policji, prokuratury, loklanych urzędów. Mam za zadanie pokazać, iz technika jest wokół nas i nalezy z nije korzystać. Korzystanie jest darmowe i proste. Grupa docelowawszyscy, którzy obawiaja się obsługi komputera i internetu (główny target to pokolenie 50+) Strategiaw Poslce jest 13 mln ludzi pokolenia 50+ (10 mln nie kozrsyat z komputera wogóle). pzrepąłca za rachunki, traci czas w sklepie, nie kontaktuje siez bliskimi za granicą. Pojawia sie rozdzwięk pokoleniowy- młodzi korzystają z inteernetu, ich rodzice-dziadkowie nie. Oni chcą to zmienić ale kursy i szkolenia są zbyt trudne, nie ten język, brak podejścia prowadzącego do szkoleń. Dziei Mnie mogą znaleśc pracę, nauczyć sie kreatywnej obsługi komputera, pokazać, iż oni takze mogą cos zrobić oraz zawstydzić swoich bliskich. Opis przebiegu kampaniiOd pazdziernika prowadzę zajecia w grajewie (gmina wąsosz od lutego, gmina grajewo od marca). Moje zajęcia mjabyć kreatywne i do tego poszukiwałem osób, podmiotów oraz samorządów- wspólnie nauczylismy siepracy w ramach grupy na rzecz innych. Po pierwszych miesiaćach zapała decyzja o sformalizowaniu naszej kooperatywy. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNa portalu zamieściłem informację o krsie- internauci mogli zapisywac swoich bliskich (miał byc to prezent pod choinkę). Potem rozmawiałęm z Prezesem najwieszej spóldzielni mieszkaniowej w Grajewie- za darmo otrzymałem 200 szt. ulotek, które mogłem wywieśić w gablotach klatek schodowych. Musiałem użyćkilku kanałów komunikacji- wiem, iż ww. osoby częściej czytaja ulotki oraz ogłoszenia niż np. przeglądają www. EfektywnośćOd pażdzierniak na moich zajeciach pojawiło sie niespełne 50 osób. KampanijnośćJest to pierwsza edycja ale gwarantuję, iż będą już następne. Opis inicjatoraInicjatorem ,,polski cyfrowej równych Szans" jest stowarzyszenie ,,miasta w internecie" oraz ministerstwo administracji i cyfryzacji. Przeszkolili 2614 osób w całej polsce. A teraz my szkolimy innych. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z wykluczeniem społecznym, Wolontariat |
Nadawca | Krzysztof Karwowski |
Wykonawca | Krzysztof Karwowski |
Adresaci | wszyscy wykluczeni cyfrowo, głównie pokolenie 50+ wzwyż |
Media | internet, radio, telewizja, ulotki, |
Data zgłoszenia | 26.02.2013 |
Dodatkowe materiały | plik: publikacje w internecie.doc |
plik: szkolenie_klawiatura_.pdf |