Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012



26.02.2013

Tytuł: "Szukam"Akcja pozyskania 1% z podatku na dzieci z Fundacji Św. Jana Jerozolimskiego

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Zwrócenie uwagi na Fundację Św. Jana Jerozolimskiego i przekierowanie na stronę www fundacji; informującą o działaniach wspierających materialnie i terapeutycznie dzieci z praskich, biednych i patologicznych rodzin.

Grupa docelowa

Podatnicy, zwłaszcza rodzice i dziadkowie oraz wszyscy, dla których ważna jest poprawa losu dzieci i zapobieganie ich społecznemu wykluczeniu.

Strategia

Zwrócenie uwagi na dzieci, które są takie same jak inne lecz nie mają takiego wsparcia jak dzieci z normalnych rodzin. Zwrócenie uwagi na Fundacje Św. Jana Jerozolimskiego i przekierowanie na stronę www fundacji; informującą o działaniach wspierających materialnie i terapeutycznie biedne dzieci i młodzież z praskich, ubogich i patologicznych rodzin.
Przekaz i forma komunikatu jest celowo dyskretna, aby zarówno dzieci jak ich rodzice poczuli się jak równorzędni obywatele w społeczeństwie.

Opis przebiegu kampanii

Kampania przeprowadzana jest kilkoma kanałami. Pierwszą fazą jest umieszczenie plakatów w placówkach kulturalno oświatowych na terenie dzielnicy Saska Kępa. Równolegle na stronie fundacji (facebook) pojawiają się informacje o akcji oraz spot reklamowy. Kolejnym etapem jest emisja spotu TV i radiowego w lokalnych stacjach, oraz w warszawskiej Kinotece. Pojawiają się także reklamy prasowe w pismach Dom i Wnętrze, Gość Niedzielny, High Life.
W okresie poprzedzającym zgłaszanie zeznań podatkowych kampania zostaje zintensyfikowana.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Dobór narzędzi komunikacji wynikał z ograniczonych możliwości finansowych Fundacji Św. Jana Jerozolimskiego. Wykorzystano dostępne możliwości praktycznie bez kosztowo.

Scenariusze, spotu TV i radiowego, projekty reklam prasowych i plakaty powstały w wyniku charytatywnego, bezinteresownego działania ich twórców.

Ponadto, produkcja spotu TV i radiowego odbyła się także dzięki charytatywnym działaniom całej ekipy filmowej, studia filmowego, post produkcyjnego i dźwiękowego oraz innych osób zaangażowanych w projekt.

Dziękujemy także stacjom Religia TV, Radio dla Ciebie, Kinotece oraz wydawcom pism Dom i Wnętrze, Gość Niedzielny i High Life za znaczące obniżenie stawek za emisję reklam.

Efektywność

Wydano na kampanie ok. 15 tys. zł, zebrano: kampania nie została jeszcze zakończona. Dowodem na wzrost efektywności jest statystyka strony internetowej, oraz informacja zwrotna od odbiorców naszych działań. Nie prowadziliśmy ponad to żadnych działań ewaluacyjnych.

Kampanijność

Kampania będzie kontynuowana w przyszłym roku, nie znana jest jeszcze forma ale cel kampanii pozostanie niezmieniony.

Opis inicjatora

Fundacja Św. Jana Jerozolimskiego powstała w 1990r. Misją Fundacji jest wyrównywanie szans społeczno-rozwojowo-edukacyjnych, rozwój duchowy dzieci i młodzieży z ubogich i patologicznych rodzin.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Przekaz i forma komunikatu jest celowo dyskretna, aby zarówno dzieci jak ich rodzice poczuli się jak równorzędni obywatele w społeczeństwie. Dlatego pomysł oparty jest na zabawie w chowanego, tak samo dostępnej dla wszystkich bez względu na status materialny czy społeczny.


KrajPolska
Problemy społeczneKampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
NadawcaFundacja Św. Jana Jerozolimskiego
WykonawcaKrzysztof Podbielski - SILOS, Lukasz Gutt i ekipa filmowa
AdresaciWszyscy, dla których ważna jest poprawa losu dzieci i zapobieganie ich społecznemu wykluczeniu.
MediaTV, radio, prasa lokalna i ogólnopolska, plakaty w placówkach kulturalno-oświatowych, Internet
Data zgłoszenia26.02.2013
Dodatkowe materiałyplik: Fundacja radio.mp3