Kampanie zgłoszone do konkursu
|
26.02.2013 Tytuł: "Szukam"Akcja pozyskania 1% z podatku na dzieci z Fundacji Św. Jana Jerozolimskiego KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiZwrócenie uwagi na Fundację Św. Jana Jerozolimskiego i przekierowanie na stronę www fundacji; informującą o działaniach wspierających materialnie i terapeutycznie dzieci z praskich, biednych i patologicznych rodzin. Grupa docelowaPodatnicy, zwłaszcza rodzice i dziadkowie oraz wszyscy, dla których ważna jest poprawa losu dzieci i zapobieganie ich społecznemu wykluczeniu. StrategiaZwrócenie uwagi na dzieci, które są takie same jak inne lecz nie mają takiego wsparcia jak dzieci z normalnych rodzin. Zwrócenie uwagi na Fundacje Św. Jana Jerozolimskiego i przekierowanie na stronę www fundacji; informującą o działaniach wspierających materialnie i terapeutycznie biedne dzieci i młodzież z praskich, ubogich i patologicznych rodzin. Opis przebiegu kampaniiKampania przeprowadzana jest kilkoma kanałami. Pierwszą fazą jest umieszczenie plakatów w placówkach kulturalno oświatowych na terenie dzielnicy Saska Kępa. Równolegle na stronie fundacji (facebook) pojawiają się informacje o akcji oraz spot reklamowy. Kolejnym etapem jest emisja spotu TV i radiowego w lokalnych stacjach, oraz w warszawskiej Kinotece. Pojawiają się także reklamy prasowe w pismach Dom i Wnętrze, Gość Niedzielny, High Life. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiDobór narzędzi komunikacji wynikał z ograniczonych możliwości finansowych Fundacji Św. Jana Jerozolimskiego. Wykorzystano dostępne możliwości praktycznie bez kosztowo. EfektywnośćWydano na kampanie ok. 15 tys. zł, zebrano: kampania nie została jeszcze zakończona. Dowodem na wzrost efektywności jest statystyka strony internetowej, oraz informacja zwrotna od odbiorców naszych działań. Nie prowadziliśmy ponad to żadnych działań ewaluacyjnych. KampanijnośćKampania będzie kontynuowana w przyszłym roku, nie znana jest jeszcze forma ale cel kampanii pozostanie niezmieniony. Opis inicjatoraFundacja Św. Jana Jerozolimskiego powstała w 1990r. Misją Fundacji jest wyrównywanie szans społeczno-rozwojowo-edukacyjnych, rozwój duchowy dzieci i młodzieży z ubogich i patologicznych rodzin. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPrzekaz i forma komunikatu jest celowo dyskretna, aby zarówno dzieci jak ich rodzice poczuli się jak równorzędni obywatele w społeczeństwie. Dlatego pomysł oparty jest na zabawie w chowanego, tak samo dostępnej dla wszystkich bez względu na status materialny czy społeczny. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1% |
Nadawca | Fundacja Św. Jana Jerozolimskiego |
Wykonawca | Krzysztof Podbielski - SILOS, Lukasz Gutt i ekipa filmowa |
Adresaci | Wszyscy, dla których ważna jest poprawa losu dzieci i zapobieganie ich społecznemu wykluczeniu. |
Media | TV, radio, prasa lokalna i ogólnopolska, plakaty w placówkach kulturalno-oświatowych, Internet |
Data zgłoszenia | 26.02.2013 |
Dodatkowe materiały | plik: Fundacja radio.mp3 |