Kampanie zgłoszone do konkursu
|
25.02.2013 "Bezpiecznie do celu!" - kampania społeczna na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiCelem kampanii jest prewencja wypadków drogowych poprzez edukację. W 2012 roku kampania "Bezpiecznie do celu!" adresowana była do dzieci z klas podstawowych 1-4. Chodzi o edukację w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, wpojenie określonych zachowań, reakcji na drodze, a także wpojenie nawyku noszenia kasków rowerowych, kamizelek i elementów odblaskowych. Grupa docelowaDzieci - szkoły podstawowe klasy 1-4 StrategiaProblem niewystarczającej edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce jest wciąż aktualny. Potwierdzają to oficjalne statystyki, według których ofiary wypadków drogowych w 2011 roku to: grupa wiekowa 7-14 lat: zabici 70, ranni 3171. Opis przebiegu kampaniiW ciągu 2012 roku Mota-Engil wraz z Mistrzynią Świata w kolarstwie górskim Mają Włoszczowską z kampanią "Bezpieczne do celu!" odwiedziła ponad 3000 dzieci z sześciu miejscowości zlokalizowanych w niebezpiecznym śasiedztwie dróg szybkiego ruchu, dzieci uczących się w szkołach do których aby dotrzeć muszą poruszać się poboczem, na których często nie ma przejść dla pieszych. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZajęcia z bezpieczeństwa ruchu drogowego dla dzieci to szerokie spektrum środków: prezentacje multimedialne, filmy, wierszyki, konkursy, symulacje, konkursy internetowe. To także obecność w social media (m.in. facebook), filmy na kanale youtube oraz tradycyjne materiały marketingowe tj> ulotki, plakaty, foldery, ale też przekazy radiowe i telewizyjne. Wszystko to dostosowane do wieku i rodzaju odbiorcy. EfektywnośćEfektywność jako zmiana postaw: w przypadku zajęć dla najmłodszych przeprowadzane są wzmocnienia kampanii w postaci powrotów do tych samych miejsc i przeprowadzanie konkursów / zabaw i testów w postaci zabawy. Dzieci często dodatkowo wysyłają nam same swoje prace plastyczne gdzie pokazują jak dbają na co dzień o bezpieczeństwo drogowe. Mamy stworzoną „sieć” szkół, które monitorujemy i co pół roku powracamy z kolejnym programem / modyfikacją programu. Przeprowadzane testy wiedzy wskazują na ogromną poprawę, często współpracujemy pod tym względem z Dyrekcją placówki i Policją. KampanijnośćKampania prowadzona jest od 3 lat i będzie kontynuowana w latach kolejnych. Opis inicjatoraMota-Engil Central Europe S.A. to duża firma budowlna specjalizująca się m.in. w budowie dróg, mostów, budowanictwie kubaturowym, pracach elektrycznych i środowiskowych. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyTwarzą kampanii "Bezpiecznie do celu!" w 2012 roku była Mistrzyni Świata w kolarstwie górskim, Maja Włoszczowska która swoim autorytetem i wizerunkiem wspierała kampanię: wspólnie edukowała na rzecz brd oraz wpajała modę na noszenie odblasków, kamizelek i kasków rowerowych. Podczas zajęć zwracała szczególną uwagę na rolę i zachowania rowerzystów w ruchu drogowym. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Mota-Engil Central Europe S.A. |
Wykonawca | Mota-Engil Central Europe S.A. |
Adresaci | Uczestnicy ruchu drogowego, dzieci (stat.7-14 lat) |
Media | http://www.facebook.com/BezpiecznieDoCelu |
Data zgłoszenia | 25.02.2013 |