Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012



25.02.2013

"Bezpiecznie do celu!" - kampania społeczna na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Celem kampanii jest prewencja wypadków drogowych poprzez edukację. W 2012 roku kampania "Bezpiecznie do celu!" adresowana była do dzieci z klas podstawowych 1-4. Chodzi o edukację w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, wpojenie określonych zachowań, reakcji na drodze, a także wpojenie nawyku noszenia kasków rowerowych, kamizelek i elementów odblaskowych.

Grupa docelowa

Dzieci - szkoły podstawowe klasy 1-4

Strategia

Problem niewystarczającej edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce jest wciąż aktualny. Potwierdzają to oficjalne statystyki, według których ofiary wypadków drogowych w 2011 roku to: grupa wiekowa 7-14 lat: zabici 70, ranni 3171.

Mota-Engil Central Europe stara się to zmienić. Dlatego poprzez kampanię "Bezpiecznie do celu!" działa na edukację i postawy młodych ludzi.

W zakresie edukacji przeprowadza specjalnie skonstruowany program z zakresu brd skierowany do młodych ludzi. Ćwiczy pewne postawy, przeprowadza symulacje niebezpiecznych sytuacji z zakresu ruchu drogowego. Oprócz edukacji rozdawana jest ogromna liczba kasków rowerowych, kamizelek oraz odblasków. Wszystko po to, aby zwiększyć świadomość na rzecz brd i ocalić ludzkie życie.

Całość wspierana przez Mistrzynię Świata w kolarstwie górskim Maję Włoszczowską.

Opis przebiegu kampanii

W ciągu 2012 roku Mota-Engil wraz z Mistrzynią Świata w kolarstwie górskim Mają Włoszczowską z kampanią "Bezpieczne do celu!" odwiedziła ponad 3000 dzieci z sześciu miejscowości zlokalizowanych w niebezpiecznym śasiedztwie dróg szybkiego ruchu, dzieci uczących się w szkołach do których aby dotrzeć muszą poruszać się poboczem, na których często nie ma przejść dla pieszych.
Przeprowadzono specjalnie skonstruowane zajęcia multimedialne na rzecz poprawy brd. Rozdano ponad 1200 kasków rowerowych, ponad 2000 kamizelek odblaskowych oraz 5000 elementów odblaskowych, 4000 materiałów edukacyjnych. Wszystko to przy wsparciu wielkiego autorytetu - Mai Włoszczowskiej, która udzielała wielu porad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze, ze szczególnym uwzględnieniem jazdy na rowerze.
http://www.youtube.com/watch?v=9l2ox-KQNZA

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Zajęcia z bezpieczeństwa ruchu drogowego dla dzieci to szerokie spektrum środków: prezentacje multimedialne, filmy, wierszyki, konkursy, symulacje, konkursy internetowe. To także obecność w social media (m.in. facebook), filmy na kanale youtube oraz tradycyjne materiały marketingowe tj> ulotki, plakaty, foldery, ale też przekazy radiowe i telewizyjne. Wszystko to dostosowane do wieku i rodzaju odbiorcy.

http://mota-engil-ce.eu/pl/csr/mece-i-spolecznosc

http://www.youtube.com/watch?v=A8PBau4BJLk
http://www.youtube.com/watch?v=9l2ox-KQNZA

http://www.youtube.com/watch?v=gejYRqVMnOk

Efektywność

Efektywność jako zmiana postaw: w przypadku zajęć dla najmłodszych przeprowadzane są wzmocnienia kampanii w postaci powrotów do tych samych miejsc i przeprowadzanie konkursów / zabaw i testów w postaci zabawy. Dzieci często dodatkowo wysyłają nam same swoje prace plastyczne gdzie pokazują jak dbają na co dzień o bezpieczeństwo drogowe. Mamy stworzoną „sieć” szkół, które monitorujemy i co pół roku powracamy z kolejnym programem / modyfikacją programu. Przeprowadzane testy wiedzy wskazują na ogromną poprawę, często współpracujemy pod tym względem z Dyrekcją placówki i Policją.
Kampania w pełni dociera do swoich odbiorców. Ilość publikacji medialnych w 2012 roku: 15. Do tego dodatkowo dochodzą social media. Wydane środki na kampanię rocznie: 150.000 pln.

Kampanijność

Kampania prowadzona jest od 3 lat i będzie kontynuowana w latach kolejnych.

Opis inicjatora

Mota-Engil Central Europe S.A. to duża firma budowlna specjalizująca się m.in. w budowie dróg, mostów, budowanictwie kubaturowym, pracach elektrycznych i środowiskowych.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Twarzą kampanii "Bezpiecznie do celu!" w 2012 roku była Mistrzyni Świata w kolarstwie górskim, Maja Włoszczowska która swoim autorytetem i wizerunkiem wspierała kampanię: wspólnie edukowała na rzecz brd oraz wpajała modę na noszenie odblasków, kamizelek i kasków rowerowych. Podczas zajęć zwracała szczególną uwagę na rolę i zachowania rowerzystów w ruchu drogowym.
http://www.youtube.com/watch?v=9l2ox-KQNZA
http://www.youtube.com/watch?v=A8PBau4BJLk


KrajPolska
Problemy społeczneBezpieczeństwo ruchu drogowego
NadawcaMota-Engil Central Europe S.A.
WykonawcaMota-Engil Central Europe S.A.
AdresaciUczestnicy ruchu drogowego, dzieci (stat.7-14 lat)
Mediahttp://www.facebook.com/BezpiecznieDoCelu
Data zgłoszenia25.02.2013