Kampanie zgłoszone do konkursu
|
23.02.2013 Nie mam nic do ukrycia! KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiUświadomienie społeczeństwa, że test wykrywający obecność HIV, to droga do kontrolowania przebiegu choroby nawet do późnej starości. Promowanie testów w kierunku HIV jako odpowiedzialnego zachowania w stosunku do siebie, partnera/ki czy planowanego potomstwa. Grupa docelowaBardzo szeroka grupa docelowa: młodzież od wczesnych lat szkolnych (aktywni seksualnie i przed inicjacją), ale także osoby dojrzałe, głównie ludzie w wieku 25-50 lat. StrategiaProblem Opis przebiegu kampaniiW kampanii udział wzięło 6 osób: Maria Seweryn (aktorka, reżyser), Maria Sadowska (wokalistka, reżyser), Marta Wiśniewska (wokalistka, choreograf), Alżbeta Lenska (modelka, aktorka), Rafał Mohr (aktor) i Leszek Stanek (aktor, tancerz), osoby publicznie znane, co podkreśliło powagę komunikatu akcji. Charakter był uderzeniowy, mocny, szokujący. Kampania miała charakter edukacyjny i perswazyjny. Odwoływała się do inteligencji odbiorcy, świadomości powagi konsekwencji zakażenia. Zdjęcia do kampanii zostały zrobione przez Voya Bąkiewicza, wykładowcę Akademii Fotografii w studiu należącym do AF. Voyo Bakiewicz był jednocześnie twórcą kreacji kampanii. Spinacz.com przygotował oprawę graficzną kampanii zarówno outdoorową jak i internetową a także kampanię reklamową na Facebook'u. Dzięki współpracy i wielkiemu zaangażowaniu pracowników Domu Mediowego ZenithOpitmedia kampania miała tak szeroki zasięg. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiReklama zewnętrzna – citylighty ze względu na bezpośredni, codzienny kontakt z odbiorcą. Reklama bezpośrednia – karty pocztowe dystrybuowane w barach/klubach/kawiarniach. Prasa – Mam Dziecko, Kobieta i Życie, Tele Świat, Świat Wiedzy, Rzeczpospolita, Uważam Rze, Forum, SHOW, Gazeta Studencka, Newsweek. Dzięki temu mogliśmy dotrzeć do osób o różnych zainteresowaniach. Radio: Grupa EuroZet, Antyradio (Warszawa, Kraków, Katowice), Planeta (sieć), tv: TVN, TVN Warszawa, TVP 1, TVP 2 - możliwość nagłośnienia kampanii i poszerzenia odbiorców. Internet: strona własna kampanii odkryci.pl, strona realizatora kampanii tj. Zjednoczenia, fanpage na Facebook'u, strony adresowane do środowiska LGBTQ: InnaStrona.pl, Homiki.pl, KobietyKobietom.pl, portale społecznościowe, portale związane ze sportem (w tym sportem ekstremalnym), WP/Onet/Interia - reklama kierowana głównie do młodych osób korzystających z wybranych serwisów. Numer GG 30000, możliwość zadawania pytań i uzyskania odpowiedzi na temat HIV. EfektywnośćKampania trwała od 19.11 do 15.12.2012. Pierwsze teasery w prasie pojawiły się 19 listopada, od 23 listopada pojawiły się teasery CLT w 40 punktach Warszawy, natomiast kampania właściwa ruszyła 1 grudnia, w Światowy Dzień AIDS. Opis inicjatoraZjednoczenie Pozytywni w Tęczy jest organizacją zajmującą się głównie edukacją i profilaktyką z zakresu problematyki HIV/AIDS oraz STI. Swoją działalność kieruje przede wszystkim do ludzi młodych. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyKampania miała charakter leasingujący: najpierw pojawia się forma bez hasła, a dopiero po kilku dniach pojawia się rozwiązanie. W reklamie wykorzystany został element nagości jako odniesienie do „nie mam nic do ukrycia”. W reklamie wzięły udział osoby publicznie znane (celebryci), co podkreśliło powagę jej komunikatu. Charakter uderzeniowy, mocny, szokujący. Hasło „nie mam nic do ukrycia – zrobiłem/łam test na HIV” podkreśla świadomy stosunek do choroby. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Zjednoczenie na Rzecz Żyjących z HIV/AIDS "Pozytywni w Tęczy", spinacz.com |
Wykonawca | spinacz.com |
Adresaci | Osoby aktywne seksualnie i przed inicjacją seksualną. |
Media | Outdoor, social media, tv, radio, prasa, internet |
Data zgłoszenia | 23.02.2013 |
Dodatkowe materiały | plik: Nie_mam_nic_do_ukrycia.mp3 |