Kampanie zgłoszone do konkursu
|
21.02.2013 "Poznań daje pracę" KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiKampania „Poznań daje pracę” miała na celu przyciągnięcie do stolicy Wielkopolski specjalistów z wielu branż oraz zatrzymanie absolwentów perspektywicznych kierunków. Najniższe w Polsce bezrobocie, a jednocześnie sygnały od inwestorów stały się punktem wyjścia dla opracowania kreacji kampanii. Grupa docelowaPracownicy wykwalifikowani średniego i wyższego szczebla oraz absolwenci z całego kraju, poszukujący atrakcyjnej pracy i będący skłonni do zmiany miejsca zamieszkania na Poznań. StrategiaPoznań odnotowuje od miesięcy jeden z najniższych wskaźników bezrobocia w kraju. Opis przebiegu kampaniiOgólnopolska kampania realizowana była w okresie od 22 listopada do 21 grudnia 2012r. Hasłem przewodnim było: „Poznań szuka profesjonalistów”. Wszystkie komunikaty kierowały na stronę www.poznandajeprace.pl, na której zamieszczone zostały ogłoszenia o pracę. W kampanii wykorzystana została istniejąca wcześniej strona Konsorcjum Marki Poznań, dzięki czemu użytkownicy szukający pracy zetknęli się z informacjami o innowacyjnym projekcie Miasta. Kampania billboardowa zrealizowana została w: Bydgoszczy, Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu i Zielonej Górze. W radiu emitowany był spot zachęcający do odwiedzenia strony internetowej i podjęcia pracy w Poznaniu. Spoty emitowane były w ogólnopolskich rozgłośniach – Tok FM, Trójka, Chilli Zet. Reklama pojawiła się również w prasie: Głos Wielkopolski, Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Newsweek, Businessman, Manager, Forbes, Pierwszy Milion, Press. Ponadto w Gazecie Wyborczej zainsertowano specjalny dodatek z ogłoszeniami pracy. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampanię oparto na następujących nośnikach: Efektywność1. Brak badań sprawdzających te wskaźniki. KampanijnośćPierwsza edycja kampanii wynika z założeń Strategii Promocji Marki Poznań, a jednocześnie jest dopasowana do aktualnie panującej sytuacji na lokalnym rynku pracy. Pozytywne wydźwięk kampanii jest dodatkową motywacją do kontynuowania tego typu działań w przyszłości. Opis inicjatoraMiasto Poznań konsekwentnie wprowadza działania będące ilustracją celów wynikających ze Strategii Marki Poznań. Tematyka działań kampanii koncentrowała się tym razem na potencjale gospodarczym miasta. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyCechą charakterystyczną zastosowanej kreacji był klarowny, zrozumiały oraz intrygujący przekaz, oparty na hasłach, zaadresowanych bezpośrednio do mieszkańców konkretnych miast i regionów. Oszczędna forma typograficzna jeszcze bardziej zaakcentowała ten przekaz. Co istotne, w mediach ogólnopolskich nie tylko został odnotowany sam fakt pojawienia się kampanii „Poznań daje pracę“, ale co ważniejsze w jej kontekście, sprowokowana została dyskusja o sytuacji na rynku pracy w Polsce. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Praca i polityka zatrudnienia |
Nadawca | Miasto Poznań |
Wykonawca | Agencja JUST |
Adresaci | Profesjonaliści poszukujący pracy |
Media | OOH, prasa, radio |
Data zgłoszenia | 21.02.2013 |
Dodatkowe materiały | plik: Poznan daje prace.mp3 |