Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012



19.02.2013

Ale wdepnąłem

KATEGORIA: Akcje obywatelskie

Opis celu kampanii

Głównym celem stworzenia projektu plakatów (krótkiej historii) jest doprowadzenie do zmian nastawienia niektórych właścicieli czworonogów przekonując ich do sprzątania nieczystości po swoich pupilach. Co więcej celem równorzędnym do zmiany nastawienia jest aby zmiana ta odbyła się w sposób przyjazny i naturalny.

Grupa docelowa

Obecni i przyszli właściciele czworonogów/wszyscy

Strategia

Kampania ma skłaniać do refleksji i humorystycznie pobudzać do faktycznej, spokojnej przemiany społecznej.
Problem niesprzątania nieczystości po swoich pupilach przez niektórych właścicieli czworonogów istnieje zarówno w dużych i małych miastach oraz na wsi. Oczywiście największym zagrożeniem ekologicznym objęte są zwłaszcza duże miasta gdzie ilość mieszkańców w tym posiadających zwierzęta jest największa a terenów zielonych wiemy ile mamy.
Jeśli ww. założenia i cele kampanii mają zostać zrealizowane to grupa docelowa powinna otrzymać szansę zauważenia, że z tych samych miejsc (chodników, trawników) korzystają również inni ludzie, w tym również nasze dzieci. Przekaz powinien być naładowany pozytywną energią i pobudzać do myślenia.
Najważniejszą korzyścią dla odbiorcy przekazu będzie pobudzenie świadomości i nakierowanie na współtworzenie wspólnego, czystego otoczenia.

Opis przebiegu kampanii

Zaprezentowany projekt wzbudził duże zainteresowanie w moim otoczeniu, 15 osób uznało, że projekt jest warty polecenia, 6 osób zdecydowało się zamieścić pod projektem swój komentarz czy opinię. Przez dłuższy czas zamieszczony artykuł wraz z projektem znajdował się w czołówce najczęściej komentowanych kampaniespoleczne.pl.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Projekt przesłałem na info@kampaniespoleczne.pl ponieważ uznałem, że jest to najlepsze miejsce w Internecie do jego zaprezentowania , tym bardziej, iż to właśnie kampaniespoleczne.pl uznały wcześniejsze moje pomysły za godne opublikowania. Widocznie nadajemy na bardzo zbliżonych częstotliwościach co daje mi wielką satysfakcję i wiarę w możliwości zaprezentowania przez osoby prywatne swoich pomysłów na tak cenionym i ważnym nie tylko w Polsce ale i w Europie portalu.
Dodatkowo informację o artykule, który ukazał się na stronie zamieściłem na swoim FB profilu oraz na NK.

Efektywność

Początkowo było to tylko zaprezentowanie swojego projektu plakatu na stronie www.kampaniespoleczne.pl , natomiast chwilę później okazało się, że projekt został przyjęty przez czytelników z sympatią i jako artykuł z załączonym do niego projektem mógł stanowić już swoistego rodzaju kampanię.
Projekt-kampania: Działania lokalne – wszyscy moi znajomi zostali poinformowani o oddolnej inicjatywie i poparli w pełni zarówno formę jak i treść przekazu. Co więcej właściciele czworonogów którym zdarzało się jeszcze czasami zapomnieć o swoich obowiązkach zadeklarowali zmianę i zwrócenie szczególnej uwagi na aspekt utrzymywania swojego/wspólnego otoczenia w czystości.
Działania globalne – zamieszczony na kampaniespoleczne.pl artykuł dał szansę zaprezentowania projektu szerszej publiczności za co bardzo serdecznie dziękuję.
Z przyjemnością obserwuję zmieniające się na plus moje otoczenie, coraz częściej sprzątających po swoich pupilach właścicieli, którzy z szacunkiem traktują innych ludzi i swoje zwierzęta. To jest właśnie odpowiedzialność.
Projekt został opublikowany przez kampaniespoleczne.pl
Stworzenie projektu-kampanii okazało się całkiem kosztowne. Autor zaryzykował własne środki i przystąpił do realizacji projektu.

Kampanijność

Projekt jest czwartym projektem autora w tym temacie, wcześniej były: SPRZATAJMY KLOCKI NASZYCH MILUSIŃSKICH, PSIE KUbKI/KUpKI oraz KASZTANY.
To właśnie projekt KLOCKI skłonił mnie, rodzinę, znajomych do kontynuowania tematu w formie zabawnej historyjki „HISTORIA PEWNEGO STRAŻNIKA MIASTA” . 

Opis inicjatora

Cieszę się że mogłem zaprezentować swój projekt na stronie kampaniespoleczne.pl i jestem za to bardzo wdzięczny. Marzę aby projekt ten wykorzystały Miasta i Gminy w promowaniu wspólnego czystego otoczenia.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

WIELKI KLOCEK widoczny na zdjęciach w sposób niekonwencjonalny nawiązuje do problemu, który niewątpliwie istnieje.


KrajPolska
Problemy społeczneEkologia i środowisko
NadawcaDOBREWZORCE.PL Maciej Jan Mackiewicz
WykonawcaDOBREWZORCE.PL Maciej Jan Mackiewicz
AdresaciObecni i przyszli właściciele czworonogów/wszyscy
Mediakampaniespoleczne.pl
Data zgłoszenia19.02.2013
Dodatkowe materiały