Kampanie zgłoszone do konkursu
|
07.02.2013 FairTrade: Yours & Mine KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiEdukacja i przybliżenie warunków życia w krajach trzeciego świata. Zbudowanie bazy do czynnego wspierania FairTrade jako organizacji wspierającej rozwój ubogich krajów. Grupa docelowaKampania była kierowana do wszystkich osób od 10 roku życia. StrategiaGlobalnym problemem jest błędnie przygotowywana i alokowana pomoc dla krajów trzeciego świata. Opis przebiegu kampaniiKampania wystartowała w październiku 2012 roku. Premieria filmu miała miejsce na Światowej VI Konferencji Miast Sprawiedliwego Handlu, w której uczesniczyli przedstawiciele Sprawiedliwego Handlu ze 125 krajów. W prezentacji spotu brali udział wszyscy przedstawiciele FairTrade oraz zaproszeni goście z Polski i zagranicy. Każdy z uczestników konferencji otrzymał kopię filmu i prawo do dystrybucji w swoim kraju. Oryginalny film został przygotowany w języku angielskim i niemal na całym świecie jest wyświetlany w tej wersji. Wyjątkiem są Czechy, dla których powstała dubbingowana wersja. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZe względu na społeczny charakter filmu oraz brak budżetu na promocję spotu, działania marketingowe skupione były na PR. Informacja o spocie trafiła do wszystkich mediów ogólnopolskich, dostępna była w serwisie PAP oraz w mediach międzynarodowych. Spot był wsparciem dla wielu działań społecznych w Polsce i na świecie. EfektywnośćZasięg kampani 125 krajów. Kampanijność2 lata temu wyprodukowaliśmy wspólnie z telewizją RTL i muzykiem Moby spot o różnicach w zarobkach, promujący ideę równości FairTrade, który zotał nagrodzony pierwszą nagrodą SUKUMA MiLLENIUM AWARD, z ramienia UNESCO. Planujemy kolejne kampanie z FairTrade, jednak bez precyzyjnych dat. Opis inicjatoraPolskie Stowarzyszenie Sprawiedliwego Handlu promuję ideę pomocy krajom trzeciego świata. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczynie dotyczy |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wolontariat |
Nadawca | Polskie Stowarzyszenie Sprawiedliwego Handlu |
Wykonawca | Grupa Symetria, studio filmowe star&ring |
Adresaci | odbiorcy od 10 roku życia, bez ograniczeń |
Media | internet, festiwale filmowe, akcje społeczne, eventy, spotkania |
Data zgłoszenia | 07.02.2013 |
Dodatkowe materiały |