Kampanie zgłoszone do konkursu
|
06.02.2013 Kampania Projekt Test - Kobiety się Testują. Koncert "Noc Czerwonej Kokardy" KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiCelem kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa i mediów na potrzebę zachowania bezpieczeństwa podczas podejmowania ryzykownych kontaktów seksualnych, a także na konieczność testowania w kierunku HIV w celu zapobiegania negatywnym skutkom zdrowotnym ewentualnego zakażenia. Kampania została skierowana w szczególności do kobiet, miała je uwrażliwyć na potrzebę wykonywania testów na HIV. Grupa docelowaKampania została skierowana do kobiet. Testowanie na HIV jest istotne niezależnie od płci, ale zakażenie HIV w kontaktach seksualnych przenosi się znacznie łatwiej z mężczyzny na kobietę. StrategiaW 2010 Społeczny Komitet ds. AIDS stworzył kampanię "Projekt Test", w której młodzi, wykształceni, przebojowi ludzie zachęcają Polaków do badania się w kierunku HIV pokazując, że jest to coś zupełnie zwykłego, naturalnego i trwa tyle co przysłowiowe „wypicie kawy na mieście”. Kampania obala stereotyp „mnie to nie dotyczy” i pokazuje, że badanie się na HIV jest czymś oczywistym. Opis przebiegu kampaniiW 2012 roku Społeczny Komitet ds. AIDS dedykował kampanię kobietom. 8. marca każda dama testująca się na HIV otrzymywała symboliczny goździk. Identyfikacja wizualna kampanii (projekt Studio 2x2) cieszyła się ogromny zainteresowaniem wśród pań. Każdego miesiąca przeprowadzono szereg interaktywnych konkursów nagradzanych „kobiecymi” drobiazgami. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNa zaangażowanie w kampanię zdecydowały się znane osoby publiczne: Anna Mucha, Olga Frycz, Tatiana Okupnik, Mika Urbaniak, Natalia Przybysz i Novika. Aktorki i piosenkarki aktywnie uczestniczyły i komentowały wydarzenie w czasie wywiadów i spotkań radiowo-telewizyjnych. Kampania spotkała się z szerokim odbiorem medialnym: 3 relacje telewizyjne, 10 wywiadów TV i 5 radiowych, informacja o "Nocy Czerwonej Kokardy" pojawiła się w 12 radiostacjach, napisano ponad 60 artykułów na temat projektu. EfektywnośćZałączona prezentacja. KampanijnośćJest to kolejna edycja kampanii "Projekt Test". W 2010r. Stowarzyszenie stworzyło kampanię, w której młodzi, wykształceni, przebojowi ludzie zachęcają Polaków do badania się w kierunku HIV. W najbliższym roku zaplanowana jest kolejna edycja kampanii. Opis inicjatoraMisją Społecznego Komitetu ds. AIDS jest rozwijanie informacji, edukacji, poradnictwa i opieki w związku z epidemią HIV/AIDS, ograniczanie indywidualnych i społecznych skutków epidemii. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Społeczny Komitet ds. AIDS |
Wykonawca | Społeczny Komitet ds. AIDS, Studio 2x2 |
Adresaci | Kobiety |
Media | radio, telewizja, internet |
Data zgłoszenia | 06.02.2013 |
Dodatkowe materiały | plik: prezentacja NCK_2012.pdf |