11.04.2012 Warszawiacy na start. Bieganie łączy pokolenia.Promujemy zdrowy i aktywny styl „życia biegacza”. Bieganie to cel, pasja, przełamanie barier i samookreślenie. To moje powody. Jestem biegaczem. KATEGORIA: Inicjatywy lokalne Opis celu kampaniiKażdy biega z innego powodu, każdy może znaleźć swój własny cel, każdy może stać się częścią tej społeczności, każdy może poczuć magię wspólnego poświęcenia. Nasz cel to wytworzenie powszechnej świadomości tych faktów, a dzięki temu:
· Wykreowanie mody na bieganie.
· Popularyzacja wiedzy o idei maratonu.
· Promocja długodystansowych biegów warszawskich: 6. Półmaraton Warszawski, 33. Maraton Warszawski. Grupa docelowaOdbiorcy bezpośredni
· Warszawiacy
· Opinion leaders
o biegacze
o instytucje: PKOl, PZLA
· Polacy 18+
Odbiorcy pośredni
· Media: prasa, internet, TV, radio
· Temat: news, sportowe, general interest StrategiaSocjologowie, lekarze, animatorzy kultury donoszą: Polacy tyją przed telewizorami. Zamknięci w czterech ścianach mieszkań są mało zainteresowani aktywnością w jakiejkolwiek formie (kultura, sport, samodoskonalenie). Ma to ogromny wpływ na budowanie relacji międzyludzkich i ogólną kondycję społeczeństwa. Część społeczeństwa, która nie akceptuje tej sytuacji, angażuje się w coraz liczniejsze formy aktywności: wspólne akcje sprzątania świata, pomoc charytatywną, współtworzenie kultury, a także sport.
Wykorzystajmy potencjał i wskażmy ludziom możliwości oraz cele. Jeszcze nie wiedzą, że mogą biegać. Wykreujmy modę na bieganie, społeczność biegaczy, do której każdy będzie aspirował i w której każdy będzie czuł się dobrze.
Opisana strategia realizowana była w formie szerokiej kampanii, której osią był przekaz: biegaj z nam, pomożemy Ci przygotować do startu w biegach długodystansowych. Działania skierowane zostały do szerokiej grupy: Polaków w wieku 18+, ponieważ bieganie jest sportem, który może uprawiać każdy. Aby dotrzeć do odbiorcy bezpośredniego wykorzystano wsparcie trendsetterów – osób biegających (Tomasz Lis, Bartłomiej Topa), sportowców (polscy olimpijczycy, PKOL, NCS, PZLA) i dziennikarzy (Wojciech Staszewski, Maciej Kurzajewski). Akcję patronatem objęły media lifestylowe (Eska, Gazeta Wyborcza, Polsat). Wykorzystano narzędzia takie, jak: konkursy, quizy, akcje typu „biegaj z nami” we wszystkich kanałach dotarcia: prasie, Internecie, social mediach i mailingach. Opis przebiegu kampaniiCzas: 02-09.2011Kampania opierała się na dwóch głównych filarach:
· Akcji informacyjnej prowadzonej przez cały czas trwania kampanii – publikacja na stronie www biegowych poradników: planów treningowych, programów żywieniowych. Nagłośnienie tematu biegania w mediach.
· Promocji biegów organizowanych przez Fundację – tu szczególny nacisk położony został na dwa działania skierowane do początkujących zawodników, które mają za zadanie obudzić w nich miłość do biegania:
o Bieg Olimpijski – impreza towarzysząca 33. Maratonowi Warszawskiemu. Zawody rozgrywane na dystansie 8 km miały za zadanie pomóc debiutantom uwierzyć we własne siły i przekonać, że bieganie to sport dla każdego. Zawodnicy startowali kilka minut po uczestnikach maratonu, ramię w ramię z polskimi olimpijczykami, dzięki czemu mogli poczuć atmosferę wielkiego biegu ulicznego i zarazić się miłością do maratonu.
o Puchar Maratonu – cykl imprez, które mają zadanie pomóc zawodnikom w przygotowaniu się do biegów długodystansowych. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNarzędzia komunikacyjne zostały dobrane tak, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców: osób niebiegających, początkujących biegaczy i wytrawnych zawodników.
o strona www
o profil na facebooku
o kampania na ekranach w warszawskim Metrze
o mobilny billboard
o kampania na portalach biegowych
o kampania w serwisie Interia.pl i wprost.pl
o strona Akcje i Konkursy na serwisie Interia.pl
o zapowiedzi w serwisach informacyjnych radia Eska
o spoty reklamowe w radiu Eska
o konkurs w audycji Zjedz Pawelca na Śniadanie
o reklama we Wprost i Gazecie Wyborczej
o publikacja zapowiedzi redakcyjnych w Przeglądzie Sportowym i Fakcie
o publikacja reklam biegów w Przeglądzie Sportowym i Fakcie
o publikacja zapowiedzi w Magazynie dla Kobiet (Wprost), Gazecie Wyborczej, Co Jest Grane i na polskabiega.sport.pl
o relacja na żywo w Polsat News Działania PRW ramach działań PR szczególny nacisk położony został na przyjazne relacje z dziennikarzami różnych rodzajów mediów – osób aktywnych i zaangażowanych, które w danej redakcji były ambasadorami biegania. Cel ten realizowany był przez: spotkania 1-2-1, konkursy i konferencje.
Działania PR obejmowały także zbudowanie bazy patronów: Eska, Gazeta Wyborcza, Wprost, Interia, Polsat News, Polsat Sport. EfektywnośćPółmaraton i Maraton Warszawski stały się największymi biegami ulicznymi w Polsce.
Efekty kampanii widoczne są także w statystykach na temat aktywności fizycznej Polaków przedstawionych przez TNS OBOP:
· w 2009 roku jedynie 13% Polaków deklarowało systematyczną aktywność fizyczną,
· z badań z 2011 roku wynika natomiast, że aż 32% ankietowanych jest aktywna fizycznie. Spośród osób, które w jakikolwiek sposób są aktywne 16% uprawia bieganie.
W 2011 roku w Półmaratonie Warszawskim wystartowało 4725 osób, rok później na starcie biegu stawiło się aż 7 191 biegaczy, czyli o 52% uczestników więcej.
Dotarcie kampanii (liczba potencjalnych kontaktów): 19 000 000 (Warszawa ma 1, 7 mln mieszkańców, więc potencjalnie każdy Warszawiak miał szansę zetknąć się z przekazem 9 razy).
Publikacje medialne będące efektem działań PR
· Internet – 685
· Radio – 481
· TV – 360
· Prasa – 126
· Ekwiwalent reklamowy publikacji: 6 100 000 PLN (z uwzględnieniem lokalnego charakteru kampanii)
Koszt kampanii: 37 tys. PLN – środki te zostały wykorzystane na stworzenie kreacji graficznych oraz produkcję materiałów informacyjnych. Większość publikacji promocyjnych oraz reklam była realizowana w ramach umów barterowych z patronami medialnymi. KampanijnośćW tym roku kampania została przeprowadzona po raz pierwszy. W następnych latach planowana jest kontynuacja kampanii, która będzie realizować dotychczasowe cele oraz dodatkowo promować ideę charytatywnego biegania. Opis inicjatoraFundacja "Maraton Warszawski" (organizator imprezy) oraz agencja Partner of Promotion (organizator kampanii) . Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneNie dotyczy |