Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.04.2012 Toalety publiczne wizytówką kraju – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki w Przestrzeni Publicznej KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampanii1. Stworzenie szansy zaistnienia w świecie architektury i designu młodym projektantom. Grupa docelowaKonkurs ma charakter otwarty, jednak jego głównymi adresatami są projektanci i architekci – zwłaszcza młodzi, którzy stawiają pierwsze kroki w zawodzie lub jeszcze studiują. StrategiaCelem kampanii jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard i wyposażenie toalet dostępnych w miejscach przestrzeni publicznej, w ostatnich latach również w kontekście przygotowań Polski do mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012. Zagraniczni goście, którzy odwiedzą nasz kraj, powinni wyjechać z niego z pozytywnymi wrażeniami nie tylko na poziomie międzyludzkim czy organizacyjnym, ale także na poziomie wrażeń estetycznych, związanych z miejską architekturą i udogodnieniami dla zwiedzających. Opis przebiegu kampaniiZadanie konkursowe było kierowane głównie do architektów i projektantów. Intensywna promocja na wyższych uczelniach spowodowała, że konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem ze strony uczestników. Laureaci otrzymali nagrody finansowe, lecz istotą konkursu jest fakt, że zwycięski projekt ma szansę realizacji. Stanowi to ogromne wyzwanie dla młodych projektantów i powoduje zainteresowanie, przekładające się bezpośrednio na liczbę uczestników konkursu. Wykorzystanie narzędzi komunikacji• Współpraca z autorytetami w dziedzinie architektury oraz z władzami miasta – wzmocnienie prestiżu konkursu Działania PRProwadzenie działań komunikacyjnych (głównie poprzez relacje z mediami) kierowanych do szeroko pojętej opinii publicznej, mających na celu informowanie nie tylko o przebiegu samego konkursu, ale także o szerokim kontekście problemu społecznego, jakim jest zaniedbanie wspólnej przestrzeni publicznej oraz stanu polskich toalet publicznych w ogóle. EfektywnośćZ punktu widzenia firmy najbardziej wartościowym elementem konkursu jest jego cykliczność oraz wypracowany przez lata, ugruntowany wizerunek projektu, który buduje świadomość i wiarygodność marki. Za najcenniejsze firma uznaje efekty niemierzalne marketingowo – te, które faktycznie przyczyniają się do zmiany zastanych sytuacji na lepsze i pomagają budować estetyczną i funkcjonalną przestrzeń publiczną. KampanijnośćRealizowany od kilkunastu lat przez Sanitec KOŁO konkurs na projekt koncepcyjny toalety publicznej jest istotnym stymulatorem rozwoju firmy i jedną z bardziej rozpoznawalnych inicjatyw CSR w Polsce. Każda edycja to konkurs na projekt toalety w innej przestrzeni miejskiej. Konkurs odbył się już m.in. Opis inicjatoraSanitec KOŁO jest wiodącym producentem i dystrybutorem produktów wyposażenia łazienek w Polsce. Od 1993 firma należy do międzynarodowej Grupy Sanitec. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne• Komunikacja bezpośrednia i wirusowa – spotkania ze studentami i wykładowcami, wysyłka materiałów promujących konkurs |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Sanitec Koło Sp.z o.o. |
Wykonawca | Toolbox Creative Communications |
Adresaci | Projektanci i architekci oraz studenci wydziałów związanych z architekturą i projektowaniem |
Media | Lokalne, marketingowe, lifestyle’owe, opiniotwórcze, wnętrzarskie, budowlane oraz branżowe poświęcone architekturze i projektowaniu |
Data zgłoszenia | 10.04.2012 |