Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.04.2012 Inicjatywa Bezpiecznego Stosowania Środków Ochrony Roślin (Safe Use Initiative)Hasło: Nie tylko plony potrzebują ochronywww.bezpiecznie.org KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiCelem kampanii jest edukacja rolników w zakresie zasad bezpieczeństwa podczas aplikacji środków ochrony roślin i zdrowia osobistego, strojów ochronnych odpowiednich do prac wykonywanych przez rolników. W tym celu szkolimy trenerów, szkoleniowców, doradców rolniczych, inspektorów, etc. Zmiana zachowań ma polegać na wytworzeniu świadomości i nawyku zakładania dobrze dobranego stroju ochronnego (lub odpowiednich elementów) podczas prac w gospodarstwie o profilu produkcja roślinna. Grupa docelowaTrenerzy, szkoleniowcy, doradcy rolniczy, inspektorzy, dystrybutorzy, rolnicy w całym kraju, a w szczególności osoby wykonujące zabiegi środkami fito-farmaceutycznymi, operatorzy opryskiwaczy. StrategiaKampanię rozpoczęliśmy badaniem sytuacji bieżącej z zakresie ochrony osobistej operatorów opryskiwaczy podczas prac agrochemicznych. Base line study pt. "Ocena praktyk stosowania środków ochrony roślin w sadach w Polsce" przeprowadzono w 2007r. Ankietowano 200 rolników w rejonie grójecko-wareckim, który został wybrany jako obszar pilotażowy kampanii. W rejonie tym dominują uprawy sadownicze, obecne są również uprawy warzywnicze. Ze względu na konieczność przemieszczania się pomiedzy drzewami/roslinami i częstotliwość zabiegów rolnicy są narażeni na kontakt ze środkiem o niskim stężeniu. Opis przebiegu kampaniiHonorowy patronat nad kampanią objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Współpracują: Państwowy Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Instytut Pomologiczny. Safe Use Initiative działa w Polsce od 2008r. Zapoczątkowany wtedy projekt pilotażowy bardzo szybko spotkał się z zainteresowaniem trenerów z poza obszaru pilotażowego, co spowodowało samoistne poszerzenie pilotażu. W 2009r. po opublikowaniu Dyrektywy o zrównoważonym stosowaniu pestycydów kampania została rozszerzona na całą Polskę. Jesienią 2009r. przeszkoliliśmy 600 trenerów, szkoleniowców, doradców i inspektorów, by za ich pośrednictwem dotrzeć do większości polskich rolników. Każdy uczestnik otrzymał pokazowy zestaw odzieży ochronnej. kolejne szkolenia o tematyce specjalistycznej (kalibracja opryskiwaczy) skierowane były do mniej licznych grup wykładowców. Kampania została wpisana do projektu Krajowego Planu Działania opracowanego przez Resort Rolnictwa. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiInicjatywa Bezpiecznego Stosowania Środków Ochrony Roślin była obecna w mediach branżowych poprzez serie artykułów opisujących zasady pracy podczas zabiegów agrochemicznych. Spośród całego spektrum tytułów ukazujących się w Polsce wybraliśmy wyłącznie te obdarzone zaufaniem i najczęściej czytane przez rolników. Rozesłaliśmy i rozdaliśmy tysiące plakatów, ulotek, zeszytów ewidencji zabiegów agrochemicznych (obowiązek ewidencji wynikający z ustawy) zawierających przekaz naszej kampanii i adresowanych głównie do rolników. Działania PRW 2010r. młodzież z wybranych szkół wiejskich otrzymała stroje do piłki nożnej z nadrukowanym logo naszej kampanii. Szkoły zostały wytypowane przez laureatów ogólnopolskiego etapu konkursu KRUS Bezpieczne Gospodarstwo Rolne. Stroje sportowe oferowaliśmy jednorazowo. EfektywnośćSafe Use Initiative ma zasięg europejski. Zapoczątkowano ją na Półwyspie Iberyjskim dołączyły Grecja, Polska, Słowacja, Litwa, Rumunia, Francja, Włochy, Bułgaria, Łotwa ... pozostałe kraje europejskie w planach. Działania w ramach kampanii mają charakter branżowy i długofalowy. KampanijnośćKampania trwa w Polsce od 2008r. Najintensywniej rozwijała się w 2009r. Co roku organizujemy szkolenia dla grupy docelowej. Dalsze działania przewidziane sa do roku 2013. Po tym okresie planujemy działania podtrzymujące projekt. Faza w trakcie planowania. Opis inicjatoraPolskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin realizuje różnorodne projekty społeczne w obszarze szeroko pojętego bezpieczeństwa żywności, jej producentów i wizerunku środków ochrony roślin. www.psor.pl Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne1. W 2010 ufundowaliśmy zestawy strojów sportowych dla uczniów szkół gimnazjalnych w miejscowościach z których pochodzili laureaci konkursu KRUS "Bezpieczne Gospodarstwo". |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm |
Problemy społeczne | Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Promocja zdrowia |
Nadawca | Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin |
Wykonawca | Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin |
Adresaci | Trenerzy. Inspektorzy. Doradcy rolniczy. Rolnicy. Sadownicy. Dystrybutorzy. |
Media | Internet. Prasa branżowa. |
Data zgłoszenia | 10.04.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: file_20120410162042_344.pdf Safe Use Initiative - Poland |