10.04.2012 Weź się do kupy KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie Opis celu kampaniiPropagowanie sprzątanie psich kup. Grupa docelowaGłówny odbiorca: właściciele psów. Plakat ma na celu zwrócić uwagę na problem za pomocą uniwersalnego hasła, którego odbiorcą jest każdy. StrategiaProblem jest poważny. Postanowiłem w indywidualny, oryginalny, dowcipny i łatwy w realizacji (samodzielny i tani) sposób nawoływać do zmiany postawy wobec problemu. Opis przebiegu kampanii1. Przygotowanie nakładu kilkudziesięciu plakatów odbijanych farbą, ręcznie z szablonu i rozklejanie "partyzanckie" na płotach plakatowych oraz w kawiarniach, ośrodkach kultury, uczelniach, spółdzielniach mieszkaniowych itd.
2. Publikacje w mediach, między innymi druk w dodatku Gazety Wyborczej "Co jest Grane" (Warszawa):
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,348...
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/5817...
http://designattack.pl/?p=1960
http://ulicaekologiczna.pl/zdrowy-styl-zycia...
3. Druk plakatu techniką sitodruku 600 sztuk (dystrybucja: Piotr Dąbrowski - galeria www.theartofposter.com). Rozklejenie plakatu w Warszawie na nośnikach firmy Citiposter i na słupach w Krakowie przez Zakład Plakatowania Miasta - Filmotechnika.
4. Rozdawanie i sprzedaż plakatu przez Jana Bajtlika i dystrybutora Piotra Dąbrowskiego (galeria www.theartofposter.com)
5. Plakat był wystawia Wykorzystanie narzędzi komunikacjiOdpowiedź jest podobna jak w "Opis przebiegu kampanii":
1. Przygotowanie nakładu kilkudziesięciu plakatów odbijanych farbą, ręcznie z szablonu i rozklejanie "partyzanckie" na płotach plakatowych oraz w kawiarniach, ośrodkach kultury, uczelniach, spółdzielniach mieszkaniowych itd.
2. Publikacje w mediach, między innymi druk w dodatku Gazety Wyborczej "Co jest Grane" (Warszawa):
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,348...
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/5817...
http://designattack.pl/?p=1960
http://ulicaekologiczna.pl/zdrowy-styl-zycia...
3. Druk plakatu techniką sitodruku 600 sztuk (dystrybucja: Piotr Dąbrowski - galeria www.theartofposter.com). Rozklejenie plakatu w Warszawie na nośnikach firmy Citiposter i na słupach w Krakowie przez Zakład Plakatowania Miasta - Filmotechnika.
4. Rozdawanie i sprzedaż plakatu przez Jana Bajtlika i dystrybutora Piotra Dąbrowskieg Działania PR- media
- Plakat był wystawiany na różnych wystawach dotyczących projektowania graficznego (np: Salon Plakatu Polskiego 2011 w Muzeum Plakatu w Wilanowie, Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach czy Łódź Design Festiwal 2011).
-5 tysięcy wlepek z plakatem (Emma Pak)
- Dzięki przekazywaniu plakatu różnym osobom prywatnym, plakat pojawiał się w lokalnych ośrodkach administracyjnych i kulturalnych. EfektywnośćRozdawanie i sprzedaż plakatu przez Jana Bajtlika i dystrybutora Piotra Dąbrowskiego (galeria www.theartofposter.com)
Plakat był wystawiany na różnych wystawach dotyczących projektowania graficznego (np: Salon Plakatu Polskiego 2011 w Muzeum Plakatu w Wilanowie, Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach czy Łódź Design Festiwal 2011).
Dzięki przekazywaniu plakatu różnym osobom prywatnym, plakat pojawiał się w lokalnych ośrodkach administracyjnych i kulturalnych.
Emma Pak wydrukowała 5 tysięcy wlepek z plakatem, które dołączała do swych kopert rozdawanych w wielu kulturalnych miejscach w Polsce.
Plakat budzi ogromne zainteresowanie lokalnych administracji, osób prywatnych, stowarzyszeń, mediów a także galerii i instytucji kultury. Lokalne administracje i osoby prywatne rozklejają plakat i wykorzystują plakat w różnych działaniach na temat problemu zmiany postawy i sprzątania psich kup. Plakat dotarł do bardzo dużej i zróżnicowanej grupy odbiorców. Na wielu podwórkach zauważane są zmiany. KampanijnośćKontynuacja kampanii plakatu "Wez sie do kupy" na większą skalę planowana jest między innymi przez miasto Ciechanów. Opis inicjatoraJestem studentem IV roku grafiki ASP w Warszawie, należę do Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU). Tworzę plakaty, ilustracje, projektuję książki. www.bajtlik.eu Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy- Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneZnaczącym jest fakt, że jest to plakat operujący dowcipem oraz technika druku: szablon i sitodruk (walor artystyczny). |