Kampanie zgłoszone do konkursu
|
09.04.2012 Leczymy… uśmiechem! PODAJ DALEJ 1% podatku – KRS 0000197058 KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiGłównym celem kampanii jest pokazanie radości z życia i uśmiechu, którego tak brakuje w dzisiejszym świecie. Kampania ma tym większy wydźwięk, że pokazuje środowisko osób niepełnosprawnych. To właśnie uśmiech i pozytywne nastawienie do świata i ludzi pozwala im odzyskiwać utraconą sprawność, odnaleźć sens życia, wyznaczać nowe cele, zdobywać wiedzę, spotykać życzliwych ludzi… Kampania przywołuje też pamięć nieżyjącego doktora Piotra Janaszka – patrona Fundacji PODAJ DALEJ, który leczył uśmiechem Grupa docelowaPodatnicy, osoby niepełnosprawne – młodzież i dorośli, a także rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym, środowisko lokalne (dawne woj. konińskie). StrategiaWspółczesny świat jest bardzo skomplikowany. Ludzie poszukują dobrych praktyk i wskazówek jak dobrze żyć, radośnie, świadomie i godnie, jak nie dać się zwariować nieufności, przemocy, zazdrości. Musimy zacząć od siebie – zdać sobie sprawę z pokładów dobra, które w nas tkwią, a często pozostają w uśpieniu i… uśmiechać się do siebie i ludzi. Śp. doktor Piotr Janaszek – ortopeda, leczył swoich pacjentów uśmiechem. Osoby niepełnosprawne – Jego podopieczni znajdujący się często w bardzo trudnej sytuacji zdrowotnej i życiowej, odzyskiwali dzięki temu chęć życia, zaczynali w siebie wierzyć, odkrywali, że mimo swojej niepełnosprawności są wartościowymi i pełnoprawnymi członkami społeczeństwa. Opis przebiegu kampaniiKampania powstała w dwóch etapach. Na początku roku 2012 wolontariusze przygotowali energetyczny film, który oddaje klimat i wspaniałą atmosferę panującą w Fundacji. Zespół Me Myself and I zgodził się na wykorzystanie utworu Skibaraba do filmu i wsparł promocję! Wspaniała zabawa podczas produkcji i wprost owacyjne przyjęcie ostatecznego efektu, poprzedzone odliczaniem dni do premiery filmu, skłoniło nas do pomyślenia o krótkim filmie promującym działania Fundacji, ale przede wszystkim zachęcającym podatników do przekazywania 1%. Dzięki temu będziemy mogli poszerzać naszą działalność! I to właśnie etap drugi, który realizowaliśmy na początku marca br. Chcąc zaprezentować szeroki wachlarz działań jaki oferujemy nie tylko samym niepełnosprawnym, ale też ich najbliższym, wolontariuszom, czy społeczności lokalnej, zaprosiliśmy do udziału osoby, z którymi współpracujemy. Jesteśmy jedną z prężniej działających organizacji w Koninie. Udowadniamy, że jeśli się chce, można osiągnąć bardzo wiele. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania powstała bezkosztowo, dzięki współpracy z zaprzyjaźnionymi wolontariuszami - Łukaszem z TrzyWizje (www.trzywizje.com) oraz Krzyśkiem z FreshCreation (www.fcagency.pl). Oba filmy zaistniały w Internecie, m.in. na stronach Fundacji PODAJ DALEJ, lokalnej Telewizji Konin, YouTube, Zespołu Me Myself and I, na FaceBook’u. Nasi podopieczni i wolontariusze mocno zaangażowali się w promocję kampanii rozsyłając ją do swoich znajomych. Media lokalne wykorzystały przygotowaną przez nas informację prasową i również nas promowały. Działania PRWszystkie działania, które prowadziliśmy opierały się na PR z prostej przyczyny – braku budżetu na promocję. Zaangażowaliśmy spore grono przyjaciół Fundacji oraz osób zaangażowanych w naszą działalność. I zrobiło się naprawdę gorąco :) EfektywnośćZ powodu braku jakiegokolwiek budżetu na produkcję, promocję czy ewaluację, takowej nie prowadziliśmy. Efekty widoczne są m.in. w ilości wyświetleń na YouTube (po miesiącu od emisji pierwszego filmiku - ponad 1000 odsłon), „zamieszaniu” na FaceBook’u i bardzo pozytywnym odzewie z naszego otoczenia lokalnego. Tak naprawdę o efektach będziemy mogli mówić, gdy na konto wpłyną pieniądze przekazane Fundacji przez podatników. Wierzymy, że będzie to znacznie więcej niż w roku ubiegłym! KampanijnośćKampania na pewno będzie kontynuowana w latach następnych. Postaramy się odpowiednio wcześnie przemyśleć cele i założenia, aby jeszcze lepiej przygotować się do realizacji i mieć czas na szerszą promocję. Opis inicjatoraFundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ (www.podajdalej.org.pl) działa na rzecz osób niepełnosprawnych od 2004 roku. Głównym jej celem jest usamodzielnianie podopiecznych. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneNie wierzyliśmy, ale udało się! Zespół Me Myself and I wsparł nasz pomysł i zgodził się na bezpłatne wykorzystanie utworu Skibaraba do pierwszego filmu, który dał początek naszej kampanii. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie 1% |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Wolontariat |
Nadawca | Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ, Konin www.podajdalej.org.pl |
Wykonawca | Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ (www.podajdalej.org.pl) z Krzyśkiem z FreshCreation (www.fcagency.pl) oraz Łukaszem z TrzyWizje (www.trzywizje.com) |
Adresaci | Podatnicy, osoby niepełnosprawne – młodzież i dorośli, a także rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym, środowisko lokalne (dawne woj. konińskie). |
Media | Internet, media lokalne - radio, prasa, telewizja |
Data zgłoszenia | 09.04.2012 |