Kampanie zgłoszone do konkursu
|
06.04.2012 Hasło kampanii: Narkotyki? Na co mi to.Hasło pomocnicze: Większość młodych ludzi w Polsce nie używa narkotyków. Takie są fakty! KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiZmiana przekonań i uświadomienie społeczeństwu, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków. Modelowanie pozytywnych postaw wśród młodzieży. Była to pierwsza ogólnopolska kampania antynarkotykowa adresowana do młodzieży, promująca zdrowy styl życia. Grupa docelowaMłodzież w wieku 14-18 lat - przede wszystkim przed inicjacją narkotykową, niebiorącej, ale także osób eksperymentujących z narkotykami, nadużywających narkotyków. Młodych osób chcących promować pasje StrategiaPrzeświadczenie społeczne o zażywaniu narkotyków przez większość młodych ludzi funkcjonuje od początku lat 90-tych, gdy skala używania tych substancji wśród młodzieży rosła. Po 2003 roku odnotowano jednak spadek zażywania narkotyków, a obecnie sytuacja w Polsce jest stabilna. Potwierdzają to m.in. badania CBOS z lat 2008 i 2010, które odnotowały zahamowanie trendu wzrostowego oraz tendencję spadkową w używaniu narkotyków. Kampania uświadamia, że większość młodych ludzi nie zażywa narkotyków co ma znaczenie opiniotwórcze dla tej grupy. Celem kampanii było wypromowanie marki "NA CO MI TO" jako modnego lifestylowego stylu życia. Opis przebiegu kampanii20 czerwca – konferencja prasowa w Centrum Prasowym PAP, uruchomienie profilu na Facebooku i strony internetowej kampanii; Wykorzystanie narzędzi komunikacji* Strona internetowa: www.nacomito.com.pl i fanpage na Facebooku - Internet był głównym kanałem komunikacji w kampanii. To medium najbardziej popularne wśród młodzieży. Dzięki stronie na Facebooku można było zaciekawić młodzież tematem, zaprosić ją do konkursów, umożliwić zaprezentowanie młodym ludziom ich zainteresowań i pasji. Działania PRNie było Efektywność* Spot TV wyemitowany 566 razy od 26 czerwca do 16 października (głównie TVP i TVN) KampanijnośćTo pierwsza ogólnopolska kampania antynarkotykowa adresowana do młodzieży, promująca zdrowy styl życia. Planowana jest kontynuacja kampanii w 2012 roku ze szczególnym wykorzystaniem Internetu (Facebook). Opis inicjatoraCelem działania Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii jest wdrażanie i koordynowanie krajowej polityki przeciwdziałania narkomanii, ukierunkowanej na ograniczanie używania środków odurzający Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneZostały zaprojektowane i rozdystrybuowane w klubach naklejki na lustra i podłogę z logo kampanii. Wyprodukowano wlepki, które m.in. poprzez Facebooka trafiły do młodzieży. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie instytucji publicznych |
Problemy społeczne | Promocja zdrowia, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia |
Nadawca | Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii |
Wykonawca | Fabryka Komunikacji Społecznej |
Adresaci | Młodzież w wieku 14-18 lat |
Media | Internet, prasa, radio, telewizja, outdoor, indoor |
Data zgłoszenia | 06.04.2012 |
Dodatkowe materiały |