Kampanie zgłoszone do konkursu
|
06.04.2012 „Pamiętaj o Mamach” KATEGORIA: Inicjatywy lokalne
Opis celu kampaniiPrzekazanie wiedzy, zmiana postaw i zachowań. Promowanie dobrych praktyk. Grupa docelowaPasażerowie pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” (dziennie na Mazowszu Spółka przewozi około 150 000 osób) oraz pracownicy firmy spotykający podczas podróży osoby z małymi dziećmi. StrategiaOsoby podróżujące z małymi dziećmi spotykają się z obojętnością oraz brakiem życzliwości. Nie każdy dostrzega, że podróż z małym dzieckiem stwarza duże trudności. Pasażerowie zapominają, że osobom starszym, niepełnosprawnym oraz osobom z małymi dziećmi – nie tylko mamom – należy się pomoc i życzliwe zrozumienie. Kampania „Pamiętaj o Mamach” poruszyła nie tylko problem pomocy kobietom w ciąży, czy mamom z dziećmi, ale każdej osobie, która jej potrzebuje. Wybór grupy docelowej był oczywisty – to każdy pasażer i pracownik, który widzi osobę potrzebującą życzliwości. Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się 14 kwietnia 2011 roku podczas konferencji prasowej z udziałem Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania, Pani Minister Elżbiety Radziszewskiej, która objęła patronat nad akcją. Zakończenie nastąpiło 9 czerwca 2011 roku. Wydarzeniem poprzedzającym kampanię był udział minister Radziszewskiej w przejeździe pociągami Spółki. Dzięki temu wydarzeniu, Pani minister mogła przekonać się jakie bariery architektoniczne utrudniają podróż osób z dzieckiem lub na wózkach inwalidzkich. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii wykorzystane zostały takie narzędzia jak: Działania PRPrzejazd pociągiem Spółki KM Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania, Minister Elżbiety Radziszewskiej wraz z Arturem Radwanem, Prezesem Zarządu KM. Celem było przedstawienie nowoczesnych rozwiązań w pociągach KM, ułatwiające podróż osobom niepełnosprawnym i podróżującym z dziećmi oraz zwrócenie uwagi na bariery architektoniczne na przystankach i dworcach. Kreowanie publikacji skierowanych do l EfektywnośćKampania „Pamiętaj o Mamach” dotarła do pasażerów Spółki oraz pracowników. Zasięg kampanii obejmował województwo mazowieckie, ale oddźwięk był dużo większy o czym świadczą np. nadesłane na konkurs hasła m.in. z terenu woj. lubelskiego, opolskiego, czy małopolskiego. Kampania trwała niespełna dwa miesiące, ale w tym czasie ukazało się łącznie 120 publikacji. Naklejki z hasłami promującymi pomoc osobom z małymi dziećmi w dalszym ciągu są w pociągach Spółki. Dzięki temu przekaz kampanii jest kontynuowany. KampanijnośćSpółka Koleje Mazowieckie prowadzi działania zapewniające przyszłym mamom odpowiednie warunki podróży oraz aktywnie uczestniczy w kampaniach na rzecz kobiet w ciąży osób podróżującym z małymi dziećmi, np. „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”, „Odmienny stan – odmienne traktowanie”, „Polska – miejsce przyjazne mamie i dziecku”. Opis inicjatoraKoleje Mazowieckie to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy w kraju. W 2011 roku Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneDziałaniem dodatkowym było przeprowadzenie konkursu na hasło promujące pomoc potrzebującym, który zachęcił do aktywnego udziału w kampanii oraz umieszczenie naklejek |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy lokalne |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Równouprawnienie i tolerancja, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. |
Wykonawca | AM Art-Media Agencja PR |
Adresaci | Pasażerowie pociągów KM i pracownicy Spółki |
Media | Media warszawskie, regionalne, społeczne, branżowe |
Data zgłoszenia | 06.04.2012 |