Kampanie zgłoszone do konkursu
|
05.04.2012 Program edukacyjny „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha” KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampanii• Zainteresowanie młodzieży gimnazjalnej uczelniami technicznymi, jako możliwą ścieżką edukacyjną; Grupa docelowa• Młodzież gimnazjalna StrategiaObecnie uczniowie uznają szkołę za nudną i stresogenną. Program szkolny skupia się przede wszystkim na teorii, a brakuje czasu i możliwości na zajęcia praktyczne, eksperymenty naukowe i ćwiczenia. Uczniowie coraz częściej uważają, że więcej można się nauczyć z Internetu niż na lekcjach, a to właśnie szkoła powinna rozbudzać zainteresowania i pasje oraz dalej je rozwijać. Problem zauważyło Ministerstwo Edukacji Narodowej i zdecydowało się uznać rok szkolny 2011/2012 – Rokiem Szkoły z Pasją. Ideą tej inicjatywy jest zachęcenie jak największej liczby szkół, nauczycieli, dyrektorów placówek do rozbudowania oferty edukacyjnej. Tym samym ministerstwo zachęca do włączania w ten proces i korzystania z oferty innych podmiotów niż tylko szkoły. Opis przebiegu kampaniiPozyskano głównego patrona merytorycznego: Politechnikę Warszawską, patronów merytorycznych: 6 kół naukowych Politechniki Warszawskiej oraz patronów medialnych (Młody Technik, Wiedza i Życie). Utworzono i administrowano fan page na FB. Opracowano i wydrukowano plakaty, które przekazano do szkół wraz z zaproszeniem do udziału w programie. Wykorzystanie narzędzi komunikacji• Fan page na portalu społecznościowym Facebook; Działania PRWysłanie 3 informacji prasowych do głównych mediów ogólnopolskich oraz warszawskich, prasy edukacyjnej, specjalistycznej (technicznej), studenckiej oraz portali ogólnoinformacyjnych i warszawskich, a także mediów zajmujących się CSR-em. Następnie przeprowadzenie rozmów z dziennikarzami, zachęcających do zainteresowania się tematem i opublikowania informacji. Efektywność• Pozyskanie głównego patrona merytorycznego – Politechniki Warszawskiej; KampanijnośćProgram edukacyjny jest częścią misji firmy Bosch, która od ponad 125 lat popularyzuje myśl techniczną. W 2011 roku przeprowadzono pilotażową edycję skierowaną do szkół gimnazjalnych z Warszawy. Obecnie realizowana jest II edycja w Warszawie oraz Wrocławiu, a kolejne już są planowane. Opis inicjatoraGrupa Bosch jest liderem wśród dostawców technologii i usług. Działy Techniki Motoryzacyjnej, Techniki Przemysłowej, Dóbr Użytkowych i Technicznych Wyposażenia Budynków zatrudniają ponad 300 000 osób. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneNie dotyczy |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm |
Problemy społeczne | Edukacja |
Nadawca | Robert Bosch Sp. z o.o. |
Wykonawca | Hill and Knowlton Poland |
Adresaci | Młodzież gimnazjalna, Nauczyciele, Kadra naukowa Politechniki Warszawskiej, Koła naukowe Politechniki Warszawskiej |
Media | Media ogólnopolskie oraz warszawskie, prasa edukacyjna, specjalistyczna (techniczna), studencka oraz portale ogólnoinformacyjne i warszawskie, a także media zajmujące się CSR-em. |
Data zgłoszenia | 05.04.2012 |