Kampanie zgłoszone do konkursu
|
05.04.2012 Kampania: Czujesz Dumę? Nie kupuj jajek z symbolem "3" KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)
Opis celu kampaniiUświadomienie Polakom co kryje się za symbolem znajdującym się na skorupce jajka oraz jakie cierpienia znoszą kury z chowu przemysłowego. Pokazanie, że przy zakupie jajek mają wybór. Grupa docelowaWszyscy obywatele Polski bez względu na grupę wiekową i płeć, podejmujący decyzje zakupowe teraz lub w przyszłości. Dodatkowo: polski rząd, producenci jajek, media. StrategiaFAKTY: Opis przebiegu kampaniiKampanię rozpoczęliśmy przed Wielkanocą, gdyż wtedy większość Polaków dokonuje zakupów jajek. Po wysyłce informacji i umieszczeniu filmu w Internecie w mediach zawrzało. Film pojawił się na wielu portalach internetowych, w mediach drukowanych i TV, wywołał liczne reakcje internautów: kilkadziesiąt stron komentarzy pod artykułami, posty na profilu FB fundacji, informacje na blogach, ponad 220 000 wyświetleń spotu na youtube. W sieci pojawiło się wiele szerszych publikacji analizujących sytuację. Dziennikarze dzwonili po więcej informacji i gratulowali pomysłu. Producenci jaj wydali oficjalne stanowisko w sprawie kampanii, które zostało przekazane do Ministerstwa Rolnictwa, w piśmie odpowiadali na zarzuty postawione przez ekologów. Swoje stanowisko w sprawie kampanii wygłosił również senator Jan Rulewski z PO. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW związku z tym, iż na kampanię nie mieliśmy żadnego budżetu, głównym kanałem komunikacji był Internet – youtube, FB, portale internetowe. Chcieliśmy dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Mieliśmy nadzieje, że wyprodukowany film zadziała wirusowo i tak też się stało. Informacja o kampanii pojawiła się na wszystkich portalach informacyjnych: Gazeta.pl (główny news), Dziennik, Rzeczpospolita, Ekonomia24, Newsweek, TVN, TOKFM, Super Ekspres. Dziennikarze dzwonili po więcej informacji i gratulowali pomysłu. O kampanii dowiedzieli się również czytelnicy większości portali plotkarskich m.in. Lans, Pudelek, Plotek oraz większości portali związanych z mediami i reklamą. Film został wyemitowany m.in. w Dzień Dobry TVN, Pytanie na Śniadanie, w Faktach, przekroczył również granice polski i został wykorzystany w materiale BBC Londyn. Spot wyemitowano także w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie i Trójmieście. Nie trafił do regularnej emisji w TV ze względu na drastyczne sceny. Działania PRDo akcji Fundacji Viva przyłączyły się organizacje międzynarodowe broniące praw zwierząt. W ramach protestu przeciwko odwlekaniu przez Polskę przyjęcia dyrektywy unijnej, nakazującej powiększenia klatek w hodowlach przemysłowych, przed świętami wielkanocnymi doręczyły listy do polskich ambasad w 14 krajach Unii. EfektywnośćKilkadziesiąt informacji o kampanii w mediach internetowych, w mediach drukowanych i w TV, kilkaset komentarzy internautów. Film na Youtube miał ponad 220 tys. wyświetleń. Viral zadziałał! KampanijnośćByła to pierwsza inicjatywa fundacji Viva dot. hodowli przemysłowej kur niosek. W tym roku przed Wielkanocą VIVA wysłała informacje do mediów odwołującą się do ubiegłorocznej kampanii oraz podsumowującą stan hodowli przemysłowych po wprowadzeniu unijnej dyrektywy. Opis inicjatoraFundacja Viva! prowadzi szereg działań mających na celu uwrażliwienie ludzi na los zwierząt, broni praw zwierząt, reaguje w przypadkach znęcania się nad nimi, propaguje styl życia i dietę WEGE. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczynie dotyczy Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalnenie dotyczy |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie (NGO) |
Problemy społeczne | Edukacja, Inne |
Nadawca | Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt - VIVA! |
Wykonawca | IQ Marketing (Poland) |
Adresaci | Osoby podejmujące decyzje zakupowe, internauci (w/w grupa docelowa) |
Media | Internet - viral marketing |
Data zgłoszenia | 05.04.2012 |
Dodatkowe materiały | |