Kampanie zgłoszone do konkursu
|
05.04.2012 Życie to nie facebook! KATEGORIA: Zdrowie
Opis celu kampaniiBudowa świadomości na temat zagrożeń związanych z wirusem HIV oraz negatywnych konsekwencji Grupa docelowaMłodzi ludzie, użytkownicy internetu - przede wszystkim portali społecznosściowych. StrategiaRyzykowne kontakty seksualne są źródłem 80% zakażeń HIV w Polsce, a wg szacunków aż 70% Opis przebiegu kampaniiZe stworzonego profilu atrakcyjnej Ali Skoczewskiej, zostały rozesłane zaproszenia do użytkowników facebooka, którzy przyjmowali do znajomych nieznajoma osobę. Na początku akcji ponad 1000 osób zaakceptowało zaproszenie i wirtualnie doświadczyło skutków seksualnej nieostrożności. Film odsyłał na specjalnie stworzoną podstronę pck.pl/hiv, na której użytkownik mógł dowiedzieć się, gdzie bezpłatnie i anonimowo zbadać krew na obecność wirusa. Na stronie znajdowały się porady, jak uchronić się przed zakażeniem i jak życ z chorobą. Obalaliśmy także mity i stereotypy o osobach chorych. Dodatkowo stworzony został odrębny film, obrazujący działanie akcji. Zamieściliśmy go na vimeo i youtube, dzięki czemu o akcji mogli dowiedzieć się nie tylko użytkownicy facebooka. W tej wersji filmu na początku pokazaliśmy proces przyjmowania zaproszenia od Ali i wejście na jej profil. Film bardzo szybko rozszedł się wirusowo po sieci i po 2 tyg. miał już ponad 2 miliony odsłon. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiGłównym narzędziem komunikacji w kampanii był internet. Akcja została przygotowana na Działania PRKampania została wsparta informacjami prasowymi, wysyłanymi do mediów oraz informacjami EfektywnośćFilm obejrzało ponad 2 miliony użytkowników internetu, w listopadzie i grudniu stronę pck.pl/hiv KampanijnośćPolski Czerwony Krzyż nieprzerwanie od wielu lat prowadzi działania edukacyjne, których celem jest ograniczenie dyskryminacji osób zakażonych HIV/AIDS oraz zachęcanie Polaków do badania krwi na obecność wirusa i niepodejmowania ryzykownych zachowań. Będziemy kontynuować te działania w przyszłym roku Opis inicjatoraPolski Czerwony Krzyż jest najstarszą i największą organizacją humanitarną w Polsce. Członek Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalnebrak |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Zdrowie |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Polski Czerwony Krzyż |
Wykonawca | Saatchi&Saatchi |
Adresaci | Młodzi uzytkownicy internetu |
Media | internet, media społecznościowe |
Data zgłoszenia | 05.04.2012 |
Dodatkowe materiały |