Kampanie zgłoszone do konkursu
|
05.04.2012 Kampania “Kluczowe wartości wolontariatu” (zwana dalej: „KWW”) KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)
Opis celu kampaniiCelem kampanii „Kluczowe wartości wolontariatu” było podniesienie świadomości opinii publicznej na temat wartości i społecznej roli wolontariatu, promowanie jego różnorodnych i innowacyjnych form (m.in. e-wolontariatu), a tym samym poprawa jego wizerunku. Grupa docelowaSpołeczeństwo polskie, czyli wolontariusze i potencjalni wolontariusze. StrategiaDotychczasowe badania pokazują, iż problemem w naszym kraju jest nie tyle brak chęci, by zostać wolontariuszem, a zbyt wąska definicja wolontariatu. Wielu osobom wolontariat stereotypowo kojarzy się z wykonywaniem heroicznych, pełnych poświęcenia działań, z pomocą w domach dziecka, hospicjach, szpitalach, co w połączeniu z doświadczeniami „ochotniczej pracy społecznej” z lat PRL, bardzo często skutkuje jego negatywnym odbiorem. Opis przebiegu kampaniiW ramach „KWW” przygotowano: Wykorzystanie narzędzi komunikacjiDla realizacji celu kampanii stworzona została platforma internetowa www.tojestwolontariat.pl, na której wolontariusze mogli zamieścić własnoręcznie nakręcony film komórkowy, a także skorzystać z zakładki „promuj z nami” - zbioru materiałów promo. udostępnionych na zasadach licencji Creative Commons umożliwiającej ich swobodne pobieranie, wykorzystywanie oraz zamieszczanie na stronach www, zwielokratniając tym samym liczbę odbiorców kampanii. W skład pakietu weszły: ulotki, prezentacja multimedialna, bannery, logotyp, filmy. Ze strony można również pobrać raport z badania „Kluczowe wartości wolontariatu” oraz informacje prasowe. Działania PRnie dotyczy EfektywnośćLiczba wolontariuszy biorących udział w badaniu: 180 osób KampanijnośćMateriały stworzone w ramach kampanii – portal, materiały informacyjno-promocyjne, będą wykorzystywane w przyszłości do kontynuacji kampanii. Opis inicjatoraFDS działa gł. w Internecie, a jej głównymi celami są: rozwój wiedzy o stypendiach i e-wolontariacie oraz promocja ICTs jako narzędzia wzmocnienia społ. obywatelskiego i zaangażowania społ. w Polsce. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczynie dotyczy Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalnenie dotyczy |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie (NGO) |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Wolontariat |
Nadawca | Fundacja Dobra Sieć |
Wykonawca | Fundacja Dobra Sieć |
Adresaci | Społeczeństwo polskie. |
Media | Internet, radio |
Data zgłoszenia | 05.04.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: Raport_Wartosci wolontariatu_Fundacja_Dobra Siec.pdf |
plik: To jest wolontariat.pdf |