Kampanie zgłoszone do konkursu
|
04.04.2012 Oswoić ciemność KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiCelem kampanii było zwiększenie świadomości Stowarzyszenia Tęcza, a poprzez to pozyskanie środków przekazywanych poprzez odliczenie 1% podatku na instytucje pożytku publicznego. Oprócz informacji o statusowych celach stowarzyszenia (edukacja i rehabilitacja dzieci niewidomych i niedowidzących) kampania informowała również o metodach ich realizacji (różne formy terapii). Grupa docelowaMieszkańcy województwa mazowieckiego i osoby związane emocjonalnie z problemem osób niewidzących. StrategiaNaszym głównym celem było odejście od drastycznego języka kampanii społecznych. Stowarzyszenie Tęcza działa na rzecz dzieci nie tylko niewidomych, ale też często ze sprzężoną niepełnosprawnością. Choć sytuacja podopiecznych Stowarzyszenia jest bardzo ciężka, to rola Stowarzyszenia polega na odejmowaniu im cierpienia i na tym komunikacie skoncentrowaliśmy wysiłki. Opis przebiegu kampaniiKampania była realizowana w okresie od lutego do kwietnia 2011. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania obejmowała prasę, outdoor oraz Internet. Głównym kryterium wyboru mediów były okazyjne ceny zakupu. Niestety, ze względu na wyjątkowo niski budżet mediowy, wybór mediów był bardzo ograniczony. W celu zrekompensowania braków mediowych, stworzyliśmy FanPage na Facebooku oraz aplikację, która umożliwiała polecanie uczestnictwa w akcji. Działania PRZe względu na ograniczone zasoby i brak budżetu, działania PR ograniczyły się do serwisu Facebook. EfektywnośćKampania przyniosła czterokrotny zwrot z inwestycji w media. W wyniku przeprowadzonych działań udało się utrzymać poziom wpłat z wcześniejszych kampanii, mimo stałego spadkowego trendu wpłat z lat wcześniejszych, tym samym udało się pozyskać środki na kolejny rok działalności stowarzyszenia. KampanijnośćKampania z premedytacją zerwała z dotychczasowym językiem „marketingowym” stowarzyszenia. Idea „Oswajania ciemności” jest skalowalna i będzie kontynuowana. W roku 2012 kampania Stowarzyszenia była oparta o ten sam przekaz i adaptacje visuali z pierwszej edycji kampanii. Opis inicjatoraStowarzyszenie Tęcza jest najstarszym i największym w Polsce stowarzyszeniem opiekującym się dziećmi niewidomymi ze sprzężoną niepełnosprawnością. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyIdea kampanii w prosty i poruszający sposób tłumaczy działalność stowarzyszenia, które pomaga niewidomym dzieciom zrozumieć i oswoić świat, w którym żyją. Pieniądze z akcji „1%” umożliwią dalsze „oswajanie ciemności” za pomocą różnych sposobów terapii. Forma kampanii (czarno-białe ilustracje) licuje z misją stowarzyszenia, była również konsultowana z terapeutami i uzyskała aprobatę niedowidzących podopiecznych. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneAplikacja facebookowa „Twoja Ciemność” – oswajanie własnej ciemności poprzez czuły dotyk, słodkie dźwięki muzyki i ciepło serca. Oswojona Ciemność rozmnażała się, umożliwiając wysłanie kolejnym osobom małych ciemności do oswojenia. Dodatkowym wsparciem były programy do rozliczenia podatku – do pobrania on-line i jako dodatki w prasie. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie 1% |
Problemy społeczne | Edukacja, Inne, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1% |
Nadawca | Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących "Tęcza |
Wykonawca | Agencja K2 |
Adresaci | Mieszkańcy województwa mazowieckiego i osoby związane emocjonalnie z problemem osób niewidzących |
Media | Outdoor, Facebook |
Data zgłoszenia | 04.04.2012 |