Kampanie zgłoszone do konkursu
|
02.04.2012 „Nie musisz na NAS głosować!” KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie
Opis celu kampaniiKampania miała na celu pokazanie wizerunku wolontariusza jako kogoś kto działa nieodpłatnie pro publico bono. Wykorzystany okres wyborów parlamentarnych miał wnieść innowacyjne inne niż wszystkie hasło reklamowe, w celu skupienia uwagi na wolontariuszach. Grupa docelowaosoby w wieku 18 - 45 lat - z całej polski, ( głównie obszar małopolski ) StrategiaAkcja promocyjna „Nie musisz na NAS głosować!” jest akcją promującą wolontariat w największym programie charytatywno-ekologicznym „Zakretki.info – Pomagamy nie tylko przyrodzie…” Opis przebiegu kampaniiSpontaniczny pomysł głównego koordynatora największego ogólnopolskiego programu zbierania plastikowych zakrętek, przedstawiony innym wolontariuszom. Po krótkiej analizie postanowiliśmy zrobić zdjęcia,(takie jak na plakatach wyborczych - jeden z naszych wolontariuszy jest fotografem - on mógł na nas poćwiczyć a my mieliśmy darmowe zdjęcia)Następnie w paincie domalowaliśmy hasła reklamowe. Z wykorzystaniem serwisu społecznościowego Facebook utworzyliśmy wydarzenie opisując nasze postulaty. Kampania na facebooku przyciągnęła spora liczbę aktywnych osób. Po około dwóch tygodniach zaczęły się kontaktować z nami media, chcąc napisać o naszym pomyśle, udało się przekonać wiele portali internetowych aby zamieścili informację o naszej akcji promocyjnej. Radio Puls wyemitowało wywiad z naszymi wolonteriuszami, dotyczył on pomysłowości w pozyskiwaniu wolontariuszy do działań. Udało się przekonać Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej w Krakowie aby przez okres kilku dziesięciu autobusach Wykorzystanie narzędzi komunikacjiStrona internetowa programu www.zakretki.info - od kilku lat utrzymujemy ją sami żeby pomagać niepełnosprawnym dzieciom. Działania PRAdres www.zakretki.info zamieszony na naszych materiałach prasowych skierowywał nie tylko na kampanię promującą wolontariat. Osoby które trafiły na stronę www, oprócz możliwości bycia naszym wolontariuszem bardzo często dołączały do zbiórek plastikowych zakrętek na rzecz dzieciaków, obejmowała naszą akcję patronatem, lub deklarowała chęć uczestnictwa na naszych działaniach. Efektywność1. Zmiana negatywnego wizerunku wolontariusza ( negatywne nastawienie np.: "jeleń pracuje za darmo" na " wooow on jest na plakatach", " ale mają fajnie pomagają i ich widać" "pozytywnie nastawieni do pomagania ludzie", " reklamują się swoimi twarzami a nie niepełnosprawnymi dziećmi" - uśmiechnięty wolontariusz nastawia bardziej pozytywnie niż niepełnosprawne dziecko podpięte do kilkudziesięciu rurek i maszyn ), 95% naszych wolontariuszy po przeprowadzeniu kampanii nabrało pewności siebie w pomaganiu, i zadeklarowała pozostanie naszym wolontariuszem na dłużej. Od momentu kampanii z naszego wolontariatu odeszło tylko 2 osoby wyłącznie z przyczyn osobistych i życiowych - obydwie osoby zdeklarowały powrót gdy tylko uporządkują swoje życie. KampanijnośćTak kampania jest częścią stałego programu zbierania plastikowych zakrętek działającego nieprzerwanie od 2008 roku. Opis inicjatoraStudent Uniwersytetu rolniczego, z bzikiem na punkcie marketingu - ktory skupił wokół siebie i akcji ponad 100 wolontariuszy, na początku 2012 roku wraz z wolontariuszami utworzył własną fundację. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyOkres wyborów parlamentarnych 2011. Na ulicach setki plakatów z twarzami, często puste obietnice oraz hasło "Głosuj na mnie - a zrobię coś dla społeczeństwa", postanowiliśmy to wykorzystać. na wolontariuszy nie trzeba głosować - a i tak dobrowolnie robią coś dobrego dla społeczeństwa. Na nas nie trzeba głosować, Robimy to za darmo, Robimy to razem, Pomagamy nie obiecujemy, robimy to bezinteresownie, Mamy nadzieję na więcej. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneudostępnione nieodpłatnie plakaty i użyczony wizerunek kilku wolontariuszy, z hasłami skłaniającymi do skojarzeń niepoprawnie politycznych, na wzór plakatów wyborczych w okresie wyborów parlamentarnych. Szokująco zaskakująca i chyba pierwsza w Polsce kampania społeczna wykorzystująca okres wyborów parlamentarnych skłaniająca do udziału w akcji niezwiązanej z polityką. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Akcje zaangażowane społecznie |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Pomoc społeczna, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym, Wolontariat |
Nadawca | niezrzeszona grupa wolontariuszy skupionych wokół progamu Zakrętki.info |
Wykonawca | Wolontariusze skupieni wokół programu Zakretki.info - Pomagamy nie tylko przyrodzie... . |
Adresaci | Osoby w wieku 18 - 45lat |
Media | Dziennik Polski, Radio Puls, Portale miejskie ( wroclaw.pl ) Portale internetowe, Rozgłośnie studenckie |
Data zgłoszenia | 02.04.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: niemusiszglosowac.docx |