Kampanie zgłoszone do konkursu
|
02.04.2012 „Przyjacielu, ustąp miejsca” KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiCelem kampanii było uwrażliwienie pasażerów komunikacji miejskiej na potrzeby kobiet w ciąży, osób niepełnosprawnych, osób starszych oraz potrzebujących. Grupa docelowaKobiety i mężczyźni (13 – 35 lat), w większości uczący się i podróżujący; osoby, niemające nawyku ustępowania miejsc, przekładające wygodę nad potrzeby innych, wstydzące się ustąpić miejsca StrategiaKampania była adresowana do wszystkich użytkowników komunikacji, którzy nie mają nawyku ustępowania miejsca kobietom w ciąży, osobom starszym, niepełnosprawnym, potrzebującym i przedkładają własną wygodę nad potrzeby takich pasażerów i nie dostrzegają problemu, który w przyszłości może dotyczyć także ich. ZTM chciał „dotrzeć” do młodych pasażerów, którzy podróżują regularnie, najczęściej w godzinach szczytu - do szkoły, na uczelnię bądź do pracy. Jest to grupa przyszłych rodziców, którzy wychowują (lub będą wychowywać) przyszłe pokolenia. To oni będą kształtować dobre przyzwyczajenia. Opis przebiegu kampaniiI edycja (kobiety w ciąży) - 16.05 – 29.05.2011 r. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiWykorzystanie narzędzi: Działania PRj/w EfektywnośćZałożone cele wszystkich odsłon kampanii zostały osiągnięte – udało się dotrzeć do świadomości adresatów kampanii, czego dowodem są bardzo liczne sygnały (listy, maile, telefony) napływające do ZTM w trakcie i po jej zakończeniu. O efekcie świadczą również opinie przekazane do ZTM przez organizacje i stowarzyszenia, a także przedstawicieli środowisk medycznych zajmujących się problematyką poruszaną podczas kampanii. KampanijnośćKampania ma charakter cykliczny, jest realizowana od 2010 r. Opis inicjatoraZTM w Warszawie organizuje i nadzoruje komunikację miejską w aglomeracji warszawskiej. Zapewnia przejazdy mieszkańcom ponad dwumilionowej metropolii oraz łączy z Warszawą 30 ościennych gmin. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyW kreacjach najważniejszymi elementami są postać kobiety w ciąży, grafika przedstawiająca wózek w pojeździe komunikacji miejskiej i twarz starszego mężczyzny oraz widniejące obok piktogramy wskazujące na miejsca szczególnie uprzywilejowane w środkach transportu publicznego. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneNie dotyczy |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie instytucji publicznych |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Inne, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Zarząd Transportu Miejskiego |
Wykonawca | Zarząd Transportu Miejskiego |
Adresaci | Młodzi ludzie, kobiety i mężczyźni (13 – 35 lat), w większości uczący się i podróżujący, korzystający z komunikacji. Osoby, które nie mają nawyku ustępowania miejsc innym pasażerom |
Media | Baza ponad 200 mediów wszystkich rodzajów – prasa ogólnopolska, lokalna, branżowa, portale, rozgłośnie radiowe, stacje telewizyjne |
Data zgłoszenia | 02.04.2012 |