Kampanie zgłoszone do konkursu
|
31.03.2012 Rozwód? Przemyśl to. KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO) Spot reklamowy kampanii http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie... Opis celu kampanii1. zbudować społeczną świadomość, że psychologiczne i emocjonalne konsekwencje rozwodu są dla dzieci bardziej poważne i dalekosiężne niż powszechnie się uważa. Grupa docelowa25-45 lat, mężczyźni i kobiety StrategiaW Polsce odsetek rozwodów w dużych miastach sięga niemal 40% a 81% Polaków postrzega to zjawisko jako poważny problem społeczny. Każdego roku ok. 60 tys. dzieci przeżywa rozwód rodziców. W badaniach prowadzonych na całym świecie skutki rozwodu dla dzieci to m.in. regres w rozwoju intelektualnym i psychofizycznym oraz pogorszenie stanu zdrowia. Jednocześnie z sondaży Instytutu Gallupa wynika, że 74% kobiet i 60% rozwiedzionych mężczyzn żałuje po latach, że nie walczyło o utrzymanie swojego pierwszego małżeństwa. Opis przebiegu kampaniiHarmonogram działań: Wykorzystanie narzędzi komunikacji300 billboardów i 372 citylighty w ponad 80 miastach w całej Polsce. Działania PRKampania omawiana była kilkadziesiąt razy w mediach. W związku z odmową emisji spotu "Bajka" w TVP (uzasadnianą brakiem obiektywizmu i sugerowaniem odpowiedzialności mężczyzny za rozwód) uruchomiono społeczną akcję wysyłania protestów. Na skutek ok. 2000 maili, wysłanych przez sympatyków Fundacji w ciągu pierwszych trzech godzin protestu, prezes TVP podjął decyzję o natychmiastowej emisji spotu. EfektywnośćOceny efektywności kampanii w tym znajomości i wpływu na postawy wobec rodziny i rozwodów dokonano na podstawie badań zleconych Grupie IQS. Badanie CATI wykonano na próbie: N=800, ogólnopolskiej, reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania. Zrealizowane w dwóch falach: w styczniu 2011 przed kampanią i w listopadzie 2011 w trakcie kampanii. KampanijnośćKampania nie była kontynuacją wcześniejszych działań. Narzędzia użyte do rozpowszechniania wiedzy o skutkach rozwodu dla dzieci w tym sieć stron internetowych opisanych w punkcie dotyczącym działań dodatkowych i niekonwencjonalnych będą stale utrzymywane także po zakończeniu kampanii. Opis inicjatoraKampanię inicjowała powstała w 2010 roku Fundacja Mamy i Taty. Założona przez trzy matki organizacja stawia sobie za cel działania na rzecz utrzymania i wzmacniania pozytwnego wizerunku rodziny. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyInsight: Chcę pokazywać mojemu dziecku świat w taki sposób, aby czerpało z Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneUruchomiono 10 stron www, które spozycjonowano w Google w czołówce rezultatów wyszukiwania dla fraz związanych z rozwodem. Strony zachęcają do lektury poradami rozwodowymi ale też konfrontują z wynikami badań o skutkach rozwodu dla dzieci. W ten sposób udało się dotrzeć z przekazem kampanii do kilkudziesięciu tysięcy osób szukających wiedzy w sprawach rozwodowych za pomocą wyszukiwarki Google. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie (NGO) |
Problemy społeczne | Inne |
Nadawca | Fundacja Mamy i Taty |
Wykonawca | TELESCOPE (strategia, ATL), EURA7 (internet) |
Adresaci | 25-45 lat, mężczyźni i kobiety mieszkańcy miast, mainstream + o różnych postawach światopoglądowych |
Media | TVN, TVN7, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo, TVP1, TVP2, TVP INFO, WeddingTV, TokFM, Złote Przeboje, RoxyFM, wPolityce, Fronda, POLSKA, eKAI, CZWÓRKA Polskie Radio, radiobajka, NEXT TV, Radio Warszawa, Polsat, Idziemy, eM Radio, NIE, Radio dla Ciebie, Rzeczpospolita, Dzień Dobry TVN, WirtualnaPolska, Gość Niedzielny, PAP, Wprost, Kultura Liberalna, Uważam Rze, TVS, Dziennik Zachodni, eM Radio, Radi |
Data zgłoszenia | 31.03.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: FMiT2011.pdf |