Kampanie zgłoszone do konkursu
|
30.03.2012 REAGUJ - agresja powszednieje. KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiW połowie stycznia 2011 r. wystartowała nowa kampania Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce pod hasłem "REAGUJ". Jej celem było zwrócenie uwagi na problem agresji wobec zwierząt i zachęcenie ludzi do reagowania w takich przypadkach. Grupa docelowaPodatnicy uprawnieni do przekazywania 1% podatku na OPP, ale tez wszyscy inni, w celu zmiany postaw i zachowań wobec agresji w stosunku do zwierząt. StrategiaPROBLEM Opis przebiegu kampaniiW przygotowanie reklam charytatywnie zaangażowała się reżyser Kasia Adamik - córka Agnieszki Holland, oraz Jason Hindley, słynny brytyjski fotograf sztuki użytkowej. Strona kreatywna kampanii została opracowana przez agencję Grey Warszawa w składzie: Agnieszka Stypa (Art Director), Renata Bujanowska i Magdalena Zalewska (Copywriters) oraz zespół Client Service Roksany Odyjas: Agnieszka Woronowicz i Dorota Mosakowska. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiWykorzystano głównie standardowe media - TV i prasę. W celu dotarcia do jak najszerszej grupy odbiorców wykorzystano również reklamę kinową oraz ekrany bankomatów. spot i opis kampanii byly dostępne na stronach internetowych TOZ oraz facebooku Grey. Ze strony TOZ można było pobrać materiały do wydrukowania oraz program do rozliczeń podatkowych. Jednostki TOZ również używały layoutów kampanii w lokalnych akcjach promocyjnych. Działania PRNotka prasowa, w której podano nazwiska osób, które wsparły tę kampanię charytatywnie np. EfektywnośćEfektywność zmiany postaw w tym temacie jest niestety niemierzalna. KampanijnośćTak, kampania jest kontynuacją wcześniejszych działań, kolejna odsłona kampanii 1% trwa w tym roku. Opis inicjatoraTOZ realizuje swoje cele statutowe: działanie na rzecz humanitarnego traktowania zwierząt, poszanowania ich, objęcia ochroną i otoczenia opieką, kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPRINT - z pozoru normalna filiżanka lub puszka jakich wiele w najbliższym otoczeniu- trzeba skupić się na szczegółach, żeby zobaczyć ich "inność" - przemoc i agresja tak powszednieją, że ich nie zauważamy, zlewają się z "krajobrazem". Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneTym razem kampania była oparta na działaniach konwencjonalnych. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie 1% |
Problemy społeczne | Inne, Walka z przemocą |
Nadawca | Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce |
Wykonawca | agencja reklamowa Grey |
Adresaci | Podatnicy uprawnieni do przekazywania 1% podatku na OPP |
Media | TV, Kino, Prasa, ekrany bankomatow, plakaty, ulotki, internet |
Data zgłoszenia | 30.03.2012 |
Dodatkowe materiały | |