Kampanie zgłoszone do konkursu
|
30.03.2012 Festiwal Zdrowia z IFMSA-Poland oddział Kraków w Galerii Krakowskiej (4 edycje) - 3-dniowa akcja bezpłatnie wykonywanych badań profilaktycznych oraz edukacja zdrowotna. KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)
Opis celu kampanii-edukacja społeczna z zakresu problematyki: Alkoholowego Zespołu Płodu, Nadciśnienia Tętniczego, Osteoporozy, Cukrzycy, chorób cywilizacyjnych, przenoszonych drogą płciową oraz ryzyka raka szyjki macicy Grupa docelowa-dzieci w wieku przedszkolno–szkolnym, StrategiaChociaż temat profilaktyki zdrowotnej często pojawia się w mediach, wiele osób ciągle nie traktuje go poważnie. Jak wynika z Raportu z Narodowego Testu Zdrowia Polaków z 2010 r., Polacy nie robią podstawowych badań profilaktycznych! Tymczasem wielu chorobom jesteśmy w stanie zapobiec wykonując podstawowe badania profilaktyczne oraz prowadząc prozdrowotny tryb życia. Pragnąc dotrzeć do jak najszerszej grupy społecznej, zarówno w kontekście rozpiętości wieku, poziomu edukacji i różnicy statusu społecznego, studenci CM UJ zrzeszeni w IFMSA-Poland, zachęcają klientów Galerii Krakowskiej do poświęcenia 10 minut na zbadanie stanu swojego zdrowia oraz poszerzenia wiedzy na temat profilaktyki. Opis przebiegu kampaniiProjekt przeprowadzany jest na terenie Galerii Krakowskiej. W głównej hali rozłożonych jest 14 stanowisk pomiarowych (ciśnienie tętnicze krwi, glukoza, FRAX - ryzyko złamania osteoporotycznego kości, zawartości CO w wydychanym powietrzu, waga, wzrost, BMI, wskaźnik WHR), stanowiska edukacyjne (profilaktyka HIV/AIDS, antynikotynowe, nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, osteoporoza, FAS), scena główna oraz kącik zabaw dla dzieci. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiPatronat Medialny nad projektami objeł: Działania PRPatronat honorowy nad naszym projektem objęli Rektor oraz Dziekan Uniwersytetu Jagiellońskiego CMoraz Prezes OIL w Krakowie. Informację o naszym przedsięwzięciu otrzymał również Prezydent Miasta Krakowa. Podjęliśmy współpracę z Państwową Stacją Sanitarną, Fundacją Żyjmy Zdrowo jak i z wieloma firmami wspierającymi nasz projekt: Mercator Medical, Roche, Unipharm, Medicor, LoveYo, Tribeca, Smyk EfektywnośćDzięki mediom oraz rozsyłanym zaproszeniom informacja o Festiwalu dotarła do wielu mieszkańców Krakowa i jego okolic. Dodatkowo miejsce przeprowadzanej akcji sprzyjało powiększeniu grona zainteresowanych. Z każdą kolejną akcją grupa odbiorców zwiększała się. KampanijnośćKampania jest wydarzeniem cyklicznym. Pierwsze odsłona miała miejsce w maju 2010 roku. Od początku 2011 roku przeprowadzono 4 akcje. Na rok 2012 planowane są kolejne 2. Zarówno Galeria jak i IFMSA-Poland zainetesowane są kontynuacją projektu wierząc w jego pozytywny wpływ na krakowską społeczność. Opis inicjatoraMiędzynarodowa Federacja Stowarzyszeń Studentów Medycyny IFMSA to największa organizacja zrzeszająca ponad milion studentów kierunków medycznych i młodych lekarzy na całym świecie. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPrzyjdź do Galerii Krakowskiej i wspólnie z IFMSA-Poland zadbaj o swoje zdrowie to prosty przekaz zachęcający do poświęcenia 10 minut w trakcie zakupów, w trosce o swoje zdrowie. Zachęcamy do połączenie przyjemnego z pożytecznym. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneJako pierwsze oddział IFMSA-Poland postanowiliśmy wynieść troskę o zdrowie z przychodzi do galerii handlowej, starając się ukazać zdrowie jako dobro, które warto posiadać by być trendy. Zamiast straszyć klientów konsekwencjami złego zachowania, staramy się ich zachęcić do badań konkursami i atrakcjami. Zamieniamy nudną wizytę u lekarza w kolorowe wydarzenie, w którym każdy chce uczestniczyć. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie (NGO) |
Problemy społeczne | Edukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | IFMSA-Poland oddział Kraków |
Wykonawca | IFMSA-Poland oddział Kraków, Galeria Krakowska |
Adresaci | społeczność krakowska |
Media | radio, prasa, internet |
Data zgłoszenia | 30.03.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: 1332252347_festiwal_zdrowia_spot_reklamowy.mp3 |
plik: 1332250329_fas_on_trzymaj.mp3 | |
plik: podsumownie ŚDNT.docx | |
plik: podsumownie.docx | |
plik: podsumowanie akcja 3.doc | |
plik: file_20120403173232_289.ppt efektywnosc |