Kampanie zgłoszone do konkursu
|
30.03.2012 LEKKOMYŚLNOŚĆ KATEGORIA: Zdrowie
Opis celu kampaniiAutorem kampanii, jej bezpośrednim prowadzącym i pomysłodawcą idei jest Wydział Współpracy Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Grupa docelowaOsoby używające w niekontrolowany sposób leków bez recepty. StrategiaW celu skutecznego zaplanowania i wdrożenia kampanii społecznej dotyczącej zażywania leków dostępnych bez recepty lekarskiej (OTC) Organizator zwrócił się do odpowiednich instytucji i placówek z prośbą o przesłanie informacji dotyczących skali problemu i wczesnych szkód zdrowotnych spowodowanych zażywaniem leków bezreceptowych, w szczególności w powiązaniu z alkoholem. Opis przebiegu kampaniiKampania miała zasięg województwa zachodniopomorskiego. Do promocji kampanii (m.in. ekspozycja plakatów, dystrybucja ulotek, zaangażowanie lokalnych mediów) przyłączyły się wszystkie gminy województwa zachodniopomorskiego. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiWśród zaplanowanych działań i produktów znajdowały się m.in. konferencja prasowa, billboardy, ekrany i tablice reklamowe LED, ulotki (w formie recepty) i plakaty, jednorazówki do pakowania leków w aptekach, okładki na bilety kolejowe, krzyżówki medyczne z nagrodami, artykuły sponsorowane. Działania PRW ramach promocji kampanii odbyła się konferencja prasowa z udziałem mediów, pojawiały się także artykuły PR informujące o wprowadzeniu kampanii. EfektywnośćKampania miała zasięg województwa zachodniopomorskiego. Do promocji kampanii (m.in. ekspozycja plakatów, dystrybucja ulotek, zaangażowanie lokalnych mediów) przyłączyły się wszystkie gminy województwa zachodniopomorskiego. Działania promocyjno-reklamowe objęły: KampanijnośćW 2010 r. realizowana była kampania „Czas zmienić przyzwyczajenia”, której głównym celem było zwrócenie społecznej uwagi na problem zażywania substancji psychoaktywnych przez ludzi dorosłych, oraz na zagrożenia związane z tym zjawiskiem. Opis inicjatoraAutorem kampanii, jej bezpośrednim prowadzącym i pomysłodawcą idei jest Wydział Współpracy Społecznej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy„LEKkomyślność” to prosty pomysł, bazujący jedynie na kodzie, jakim jest język. Hasło „LEKkomyślność” i wyodrębnione w nim słowo LEK budzi silne skojarzenia, które potęguje dodatkowa treść „bez recepty też uzależnia”. Branie leków bez zapoznania się z ich składem, sposobem działania, skutkami ubocznymi, które mogą wywoływać jest zachowaniem lekkomyślnym. Obraz miał to uzmysłowić ludziom w sposób jak najprostszy. Celowo nie użyto żądnego zdjęcia. Kreacja miała być minimalistyczna. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneOkładki na bilety kolejowej komunikacji regionalnej |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Zdrowie |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia |
Nadawca | Wydział Współpracy Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego |
Wykonawca | Agencja Reklamowa MEDIAPROMOTION (kreacja), Wydział Współpracy Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego |
Adresaci | Osoby używające w niekontrolowany sposób leków bez recepty, mieszkańcy regionu |
Media | lokalne portale www, dzienniki lokalne, strona www kampanii, TV regionalna, radio regionalne |
Data zgłoszenia | 30.03.2012 |