Kampanie zgłoszone do konkursu
|
29.03.2012 1% na PACZKĘPod hasłem „1% na PACZKĘ” swoją kampanię 1% zrealizowało w 2011 roku Stowarzyszenie WIOSNA, realizujące od 11 lat jeden z największych w Polsce projektów pomocowych – SZLACHETNĄ PACZKĘ. KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiCel finansowy: Grupa docelowa• GRUPA WEWNĘTRZNA – zaangażowani wcześniej w SZLACHETNĄ PACZKĘ (darczyńcy i wolontariusze) StrategiaStowarzyszenie WIOSNA realizuje dwa ogólnopolskie programy pomocowe: SZLACHETNĄ PACZKĘ i AKADEMIĘ PRZYSZŁOŚCI. Kampanię 1% w 2010 przeprowadziliśmy pod szyldem najsilniejszego i najbardziej rozpoznawalnego z naszych brandów – SZLACHETNEJ PACZKI. Opis przebiegu kampaniiW czasie kampanii (1.01-30.04) można było pobrać program do rozliczania PIT z portalu Partnera, stron Stowarzyszenia (w tym z serwisu jedenprocent.org.pl). Uruchomiliśmy także projekt Call Centre – telefonicznie skontaktowaliśmy się z prawie 7 tys. osób, zaangażowanych wcześniej w naszą działalność. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiInternet – promocja programu do rozliczeń PIT: Działania PRDziałania PR nakierowane były na przekaz za pośrednictwem mediów tradycyjnych lub mediów społecznościowych. Postawiliśmy na atrakcyjny, przyciągający uwagę czy wręcz kontrowersyjny kontent. Idealne Miejsce na Picie to akcja, która miała rozprzestrzeniać się w sieci drogą wirusową. Pozostałe akcje miały przede wszystkim przyciągać uwagę mediów tradycyjnych. Efektywność960 863,23 zł – wysokość wpływów z tytułu 1%, przekazanych przez podatników na Stowarzyszenie WIOSNA. KampanijnośćKampania 1% prowadzona była we wcześniejszych latach przez Stowarzyszenie WIOSNA i będzie prowadzona regularnie co roku. Wpływy z tytułu 1% to jedno z kluczowych źródeł finansowania, umożliwiające realizację projektów Stowarzyszenia – w tym największego, czyli SZLACHETNEJ PACZKI. Opis inicjatoraStowarzyszenie WIOSNA jest organizacją pożytku publicznego, istniejącą od 2001 r. Realizuje dwa ogólnopolskie programy pomocowe – SZLACHETNĄ PACZKĘ i AKADEMIĘ PRZYSZŁOŚCI. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyKomunikacja i kreacja kampanii 1% była konsekwentną kontynuacją poprzedzającej ją kampanii SZLACHETNEJ PACZKI 2010. Jej twarzą był ambasador akcji, Jerzy Dudek. SZLACHETNĄ PACZKĘ komunikowaliśmy jako koło dobroci, które w przemyślany sposób łączy setki tysięcy ludzi: potrzebujących, darczyńców, wolontariuszy, a także osoby przekazujące nam 1% podatku. W przekazach podkreślaliśmy, że ich zaangażowanie jest ogromnie ważne, aby po raz kolejny owo koło dobroci wprawić w ruch. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneDziałania niekonwencjonalne to przede wszystkim eventy, happeningi, akcje teasearowe oraz konkursy (szczegółowo opisane w poprzednich punktach). Każda z akcji miała atrakcyjną koncepcję i formę. Komunikat 1% był na drugim planie, aby uniknąć wrażenia nachalnego przekazu, ale też aby w sposób oryginalny zainteresować media i stworzyć kontent, samoistnie rozprzestrzeniający się w sieci. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie 1% |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym, Wolontariat |
Nadawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Wykonawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Adresaci | Osoby rozliczające się z podatków w Polsce |
Media | Internet (Interia, Gadu-Gadu, portale plotkarskie i rozrywkowe, Facebook, blogi), telewizja (Teleexpress, TVN24), prasa (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Puls Biznesu), radio. |
Data zgłoszenia | 29.03.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: 1%_na_PACZKĘ!_2011_Efektywność_kampanii.ppt |