Kampanie zgłoszone do konkursu
|
29.03.2012 Zamień 1% podatku na 100% radości! KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiCelem kampanii jest uwrażliwienie społeczeństwa na potrzeby i świat osób niepełnosprawnych intelektualnie. Osoby te nie potrafią same poprosić o pomoc. A tymczasem wystarczy nawet mały gest, by zmienić ich świat na lepszy. Kampania zachęca do aktywnej postawy i niesienia pomocy osobom, które miały mniej szczęścia w życiu. Do odruchów serca. Do zastanowienia się nad tym, jak każdy z nas może pomóc. Pierwszym krokiem może być przekazanie 1% podatku. Grupa docelowaMężczyźni i kobiety, wiek ok. 25+, mieszkańcy całej Polski (czyli wszystkie pracujące osoby) StrategiaProblem. Osoby niepełnosprawne intelektualnie nie potrafią poprosić o pomoc. Ale też niewiele osób wie, że MOŻE pomóc i zmienić ich świat. Wystarczy mały gest. Pierwszym krokiem może być przekazanie 1% jako początek dojrzałej i mądrej pomocy, z głębi serca. Opis przebiegu kampaniiKampania objęła swym zasięgiem całą Polskę i składały się na nią różnorodne działania (ATL, BTL, PR itd.). Kampania została podzielona na 3 etapy. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiTV: emisja spotów (TVN, TVN 24, TVP 1, TVP 2, TVP Info). Wybrano kanały o największej oglądalności i dostosowane do grupy docelowej. Termin: 03-04.2011r. Działania PRInformacje prasowe dotyczące udziału gwiazd w kampanii, skierowane do mediów branżowych i opiniotwórczych. EfektywnośćEfektywność jako zmiana postaw. W 2011 r. wzrosła liczba podatników, którzy złożyli wnioski o przekazanie 1% podatku należnego za 2010 r. (z 8,6 mln do 10,1 mln), co jest wynikiem i zasługą kampanii zrealizowanych przez wiele OPP w roku 2011. Dzięki kampanii „Zamień 1% podatku na 100% radości” Fundacji „Mimo Wszystko” udało utrzymać się wysoki wynik liczby osób, które zdecydowały się przekazać Fundacji 1% podatku (Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko” uplasowała się na 3 miejscu pod względem wysokości środków zebranych z wpłat 1%). KampanijnośćKampania prowadzona jest od 2005 roku. W dotychczasowych edycjach hasło brzmiało „Twój 1% ma siłę milionów”. W każdej odsłonie kampanii podawany jest konkretny cel, na który przeznaczone zostaną wpłaty z 1%. Kampania będzie kontynuowana w kolejnych latach. Opis inicjatoraFundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko” pomaga osobom niepełnosprawnym. Prowadzi m.in. Warsztaty Terapii Artystycznej i organizuje Festiwal Zaczarowanej Piosenki. Zbudowała „Dolinę Słońca”. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyDodatkowe wyjaśnienia. W celu podkreślenia więzi między bohaterami kampanii(znane osoby oraz Podopieczni Fundacji ) zdjęcia zostały wykonane przez Podopiecznych Fundacji (pod opieką Bogdana Krężela), czyli osoby niepełnosprawne intelektualnie. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneDodatkowe działania obejmowały publikację materiałów filmowych. Bohaterowie spotu, czyli Katarzyna Nosowska, Anna Dymna, Jerzy Hoffman, Piotr Najsztub i Krzysztof „Diablo” Włodarczyk, zdradzili przed kamerą, czym dla nich jest spotkanie. Filmiki są dostępne na kanale Youtube: http://www.youtube.com/user/FundacjaAnnyDymnej. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie 1% |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie |
Nadawca | Fundacja Anny Dymnej "Mimo Wszystko" |
Wykonawca | Agencja TELESCOPE i TBWA, Fundacja Anny Dymnej "Mimo Wszystko" i Agencja PR Point |
Adresaci | Mężczyźni i kobiety, wiek 25+, cała Polska |
Media | Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Newsweek, Polityka, Forum, Przekrój, Wprost, Dziennik Gazeta Prawna, Dziennik Polski, tytuły Polskapresse, Gazeta Wyborcza Kraków, Twój Styl, Pani, National Geographic, TOK FM, Radio Kraków, Radio Rzeszów, Radio Gdańsk, TVP 1, TVP 2, TVP INFO, TVN 24, TVN, Onet, Wirtualna Polska, Facebook, Goldenline |
Data zgłoszenia | 29.03.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: list do biur rachunkowych.pdf |
plik: Fundacja Mimo Wszystko spot radiowy.mp3 | |
plik: ULOTKA.pdf |