Kampanie zgłoszone do konkursu
|
29.03.2012 Akcja "Start w karierę" Uniwersytetu Łódzkiego KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiAkcja została zrealizowana przez Uniwersytet Łódzki wraz z wiodącymi przedsiębiorstwami w regionie. Celem kampanii było zwrócenie uwagi na problemy młodych ludzi z wejściem na rynek pracy i dostosowywanie ich kompetencji do potrzeb pracodawców, a w szczególności pokazanie jak w pełni wykorzystać czas nauki w liceum i gimnazjum - jakie umiejętności warto nabywać już na tym etapie i jak rozwijać talenty. Grupa docelowa1. gimnazjaliści i licealiści, głównie w województwie łódzkim StrategiaWedług danych GUS w styczniu 2011 r. w Polsce zarejestrowanych było 500 000 bezrobotnych do 25 roku życia, co trzeci bezrobotny do 27. roku życia miał dyplom wyższej uczelni. Według Eurobarometru młodzi Polacy nie mogą pochwalić się żadnym doświadczeniem, wolontariatem ani przynależnością do żadnych organizacji – pod tym względem jesteśmy w ogonie krajów Unii Europejskiej. Sytuację dodatkowo komplikuje znaczna dyslokacja zasobów ludzkich pod względem kwalifikacji: wzrost liczby absolwentów kierunków humanistycznych i ekonomicznych przy dużych niedoborach absolwentów kierunków technicznych. Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się w październiku od prezentacji wyników badań przeprowadzonych w województwie łódzkim wśród rodziców uczniów liceów i gimnazjów (sondaż ankietowy i badanie fokusowe w dwóch grupach) na temat wspierania dzieci w wyborze ścieżki kariery. Materiał wykorzystały media ogólnopolskie i regionalne. Przez cały czas trwania akcji przygotowywane były materiały prasowe na temat rozwijania talentów młodych ludzi i kompetencji poszukiwanych przez pracodawców. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii skupiono się głównie na działaniach PR. Jako główny pretekst medialny wykorzystano publikację wyników badań zrealizowanych wśród rodziców uczniów - materiał na temat wyników i akcji wykorzystały media ogólnopolskie i regionalne, a także agencje prasowe. Działania PRDziałania PR skoncentrowane wokół publikacji wyników badań na temat wspierania dzieci w wyborze ścieżki zawodowej i edukacyjnej oraz materiały dotyczące sytuacji młodych ludzi na rynku pracy miały za zadanie zwrócić uwagę opinii publicznej na problem złego dopasowania kompetencji młodych ludzi do potrzeb pracodawców oraz konieczność lepszego dostosowania programu edukacji do rynku pracy. EfektywnośćWażnym efektem kampanii było nagłośnienie problemu słabego przygotowania młodych ludzi do wejścia na rynek pracy, podkreślenie roli, jaką spełniają rodzice w procesie rozwijania talentów uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych i zwrócenie uwagi na konieczność optymalnego wykorzystania czasu edukacji w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Spotkania umożliwiły także bezpośredni kontakt z managerami dużych przedsiębiorstw w regionie i zaczerpnięcie informacji jacy pracownicy będą poszukiwani w najbliższych latach na rynku pracy, a także konsultacje z doradcami zawodowymi i psychologiem, z którymi większość uczestników spotkania nie miała dotąd do czynienia. KampanijnośćZgłoszona kampania dotyczy pierwszej edycji akcji. W marcu rozpoczęła się kolejna odsłona akcji, skoncentrowana na rozwijaniu kreatywności młodych ludzi i zawodach kreatywnych. Planowane są także kolejne edycje. Opis inicjatoraUniwersytet Łódzki - jeden z największych uniwersytetów w Polsce, kształcący ok. 43 tys. studentów |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie instytucji publicznych |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Komunikacja w rodzinie, Praca i polityka zatrudnienia |
Nadawca | Uniwersytet Łódzki |
Wykonawca | Żarówka PR i Marketing |
Adresaci | młodzi ludzie, uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz ich rodzice |
Media | telewizja, prasa, radio, internet |
Data zgłoszenia | 29.03.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: Start w karierę_podsumowanie działań.ppt |