Kampanie zgłoszone do konkursu
|
29.03.2012 „A Ty czyje? KUP INDEKS AKADEMII PRZYSZŁOŚCI” KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)
Opis celu kampanii-znalezienie fundatorów 600 indeksów dla uczniów AKADEMII PRZYSZŁOŚCI (pozostałe 600 miało zostać sprzedane w kampanii w lutym – przed drugim semestrem) Grupa docelowaGrupa docelowa kampanii to mieszkańcy dużych miast, powyżej 25 roku życia, zarabiający ponad 3 tys. zł. StrategiaW zeszłym roku 58 000 dzieci nie przeszło do następnej klasy. Szkolne porażki sprawiają, że przestają one wierzyć we własne siły, a niskie poczucie własnej wartości utwierdza je w przekonaniu, że są skazane na ciągłe niepowodzenia. Z myślą o takich dzieciach powstała AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI (AP). Obecnie uczy się w niej 1200 dzieci w 20 miastach. Każdy z uczniów AP przez cały rok szkolny spotyka się ze swoim osobistym tutorem – wolontariuszem, który podczas indywidualnych zajęć pomaga mu zmierzyć się z konkretnym szkolnym problemem, ale przede wszystkim pomaga mu uwierzyć w siebie, pokazuje, że może stać się Kimś. Opis przebiegu kampaniiKampania trwała od 1/09 do 31/10/2011. Składały się na nią: Wykorzystanie narzędzi komunikacjiSkupiliśmy się na social media –na FB działała aplikacja, przez którą ludzie dziękowali sobie wzajemnie, prezentowaliśmy również spoty. Współpracowaliśmy z blogerami (szafiarki, podróżnicy, blogi kulinarne, kulturalne i technologiczne), którzy promowali akcję, ubrani w akademiowe koszulki z imieniem osoby, która zmieniła ich życie. Wykorzystaliśmy komunikację bezpośrednią: happeningi, dystrybucja „Mądrej Pomocy” w biurowcach i na rynkach miast, newsletter do osób, które już wspierały działania WIOSNY. Nasze CallCentre kontaktowało się z firmami w miastach, gdzie działa AP, proponując zakup indeksu jako formę wsparcia społeczności lokalnej. Dołączyliśmy „Mądrą Pomoc” do oferty MAKRO dostarczanej do 600 000 osób; 90% odbiorców przesyłki to nasza grupa docelowa. Crosspromotion w onet.pl (wywiady z gwiazdami, spoty) i Eska, które ma najwięcej fanów na FB, co sprzyjało działaniom social media. Outdoor: 100 bilbordów wzmacniało kampanię spotową Eski w Krakowie, Wa-wie, 3-mieście, Wrocławiu. Działania PR2 materiały w Wiadomościach, 3 w Teleexpressie. EfektywnośćPOZYSKIWANIE FUNDUSZY KampanijnośćProjekt AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI działa od 2003 roku, natomiast kampanię prowadziliśmy po raz trzeci (od 2009 roku). Projekt jest cykliczny, kampania będzie powtarzana w kolejnych latach. Opis inicjatoraStowarzyszenie WIOSNA. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyGwiazdy kampanii, m. in. Szymon Majewski, Daria Widawska, Tomasz Majewski, Paweł Małaszyński. Wystąpiły w spotach, dziękując osobom, które zmieniły ich życie: dostrzegły w nich potencjał i bezinteresownie pomogły im rozwinąć skrzydła. Celebryci urealnili stwierdzenie, że każdy może odmienić czyjeś życie i zainspirować kogoś do rzeczy wielkich. "Teraz i Ty możesz zmienić przyszłość konkretnego dziecka. Ufunduj Indeks AKADEMII PRZYSZŁOŚCI. Teraz" mówi na koniec spotu Małaszyński. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneHappeningi w miastach – na rynkach stanęły mównice, z kt. każdy mógł podziękować osobie, która odmieniła jego życie. Wydanie gazety Mądra Pomoc -druk sponorowany, dystrybucja na stacjach, w biurowcach i na Halach MAKRO. Insert mini wersji Mądrej Pomocy w MAKROMAILU (ofercie MAKRO rozsyłanej do 600 000 ludzi). Księga Podziękowań na Onecie - każdy mógł podziękować ważnej osobie i dowiedzieć się o AP |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie (NGO) |
Problemy społeczne | Edukacja, Walka z wykluczeniem społecznym, Wolontariat |
Nadawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Wykonawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Adresaci | Społeczeństwo polskie |
Media | Onet, Eska, Wiadomości, Teleexress |
Data zgłoszenia | 29.03.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: madra pomoc 09_2011.pdf |
plik: file_20120329175304_426.ppt kup indeks ppt | |