Kampanie zgłoszone do konkursu
|
26.03.2012 Kampania 1% "Daj chwilę" Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiZałożeniem kampanii jest zaszczepienie w umysłach społeczeństwa świadomości, że odchodzenie - umieranie, nie musi budzić lęku, że proces umierania człowiek może przeżyć świadomie, godnie, w przyjaznym otoczeniu. Śmierć nie musi być tematem tabu - powinniśmy nauczyć się przez ten proces przechodzić świadomie i cieszyć się każdą dobrą chwilą do końca. Grupa docelowa- mieszkańcy Warszawy (w szczególności dzielnicy Ursynów i dzielnic przylegających), StrategiaCelem tegorocznej kampanii 1% Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa stało się m.in. uświadomienie warszawiakom (a w szczególności mieszkańcom Ursynowa) faktu istnienia hospicjum. Mimo bardzo dobrej lokalizacji (na ul. Pileckiego 105), nadal niewielu mieszkańców ma świadomość, że jesteśmy tuż obok... Opis przebiegu kampaniiKampania 1% prowadzona jest w okresie luty - kwiecień, jednakże założeniem jest uczynienie kampanii zaczątkiem tworzenia platformy komunikacji pomiędzy pacjentami, pacjentami – specjalistami, rodzinami pacjentów – specjalistami itd. Platforma będzie funkcjonowała pod logo kampanii „Daj chwilę”. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiDo realizacji kampanii wykorzystano wszelkie dostępne madia: Internet (portale, blogi, facebook, strona www,e-mailing, reklama banerowa w google), CityTv wyświetaljące kamapnię w wagonach metra, TVP Warszawa, prase - lokalną, regionalną, ogólnopolską np. Passa, Południe, Newsweek, Gość Niedzielny, Metro, Gazeta Wyborcza, Wprost, Rzeczpospolita. Kamapnię wspiera również agencja PR pomagająca w kontakcie z mediami. Działania PR- artykuły w tygodniku WPROST (nr 12, nr 13, nr 14) KampanijnośćKampania będzie koontynuowana i w przyszłości stanowiła będzie platformę komunikacji, wymiany myśli, doświadczeń, porad. Opis inicjatoraFundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa (FHO) działa od 1990 roku. FHO jest największym hospicjum na terenie Warszawy (opieka domowa i stacjonarna). Od 2004 r. Fundacja stanowi OPP. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyBohaterką kampanii została nasza pacjentka, 35-letnia Monika Luck. Monika przebywała pod opieką hospicjum domowego od lipca 2011 r. Mimo choroby, nadal pracowała, prowadziła dom, wyprowadzała psa na spacer, dzieliła czas z córką, mężem, przyjaciółmi. Uśmiechem starała się łagodzić każdy dzień. Monice bardzo zależało na tym, aby o naszym hospicjum i o sprawowanej przez nas opiece usłyszeli ludzi młodzi - jej rówieśnicy. Monika zmarła 8 lutego, jednak zgodnie z jej wolą koontynuujemy kampanię. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne- planowany na okres maja-czerwca jest happening na terenie hospicjum (szczegółów nie chcemy narazie ujawniać). Celem jest oczywiście uświadomienie społeczeństwu istnienia hospicjum. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie 1% |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Promocja zdrowia |
Nadawca | Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa w Warszawie |
Wykonawca | Agencja Kolman, |
Adresaci | ludzie młodzi w wieku ok. 35 lat - warszawiacy |
Media | prasa, telewizja, radio, kino, internet, citytv, ulotki, plakaty |
Data zgłoszenia | 26.03.2012 |
Dodatkowe materiały | |