Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011



26.03.2012

Kampania 1% "Daj chwilę" Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa

KATEGORIA: Kampanie 1%

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Założeniem kampanii jest zaszczepienie w umysłach społeczeństwa świadomości, że odchodzenie - umieranie, nie musi budzić lęku, że proces umierania człowiek może przeżyć świadomie, godnie, w przyjaznym otoczeniu. Śmierć nie musi być tematem tabu - powinniśmy nauczyć się przez ten proces przechodzić świadomie i cieszyć się każdą dobrą chwilą do końca.
Celem tegorocznej kampanii 1% Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa stało się m.in. uświadomienie warszawiakom (a w szczególności mieszkańcom Ursynowa) faktu istnienia hospicjum. Mimo bardzo dobrej lokalizacji (na ul. Pileckiego 105), nadal niewielu mieszkańców ma świadomość, że jesteśmy tuż obok...

Grupa docelowa

- mieszkańcy Warszawy (w szczególności dzielnicy Ursynów i dzielnic przylegających),
- wiek: osoby młode ok. 35 lat

Strategia

Celem tegorocznej kampanii 1% Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa stało się m.in. uświadomienie warszawiakom (a w szczególności mieszkańcom Ursynowa) faktu istnienia hospicjum. Mimo bardzo dobrej lokalizacji (na ul. Pileckiego 105), nadal niewielu mieszkańców ma świadomość, że jesteśmy tuż obok...
Kampania 1% jest dla nas bardzo ważna – nie tylko z uwagi na efekty jakie chcielibyśmy osiągnąć, ale szczególnie dlatego, że jedna z naszych pacjentek, 35-letnia Monika Luck, pragnąc wyrazić wdzięczność wobec naszej Fundacji, zgodziła się zostać główną bohaterką kampanii.
Monika przebywała pod opieką hospicjum domowego od lipca 2011 r. Mimo choroby, nadal pracowała, prowadziła dom, wyprowadzała psa na spacer, dzieliła czas z córką, mężem, przyjaciółmi. Uśmiechem starała się łagodzić każdy dzień. Mimo ciężkiej walki jaką toczyła codziennie, zawsze potrafiła znaleźć zapasy sił żeby móc aktywnie uczestniczyć w naszych działaniach. Monice bardzo zależało na tym, aby o naszym hospicjum i o sprawowanej przez nas opiece usłyszeli młodzi ludzie – Jej rówieśnicy.
Monika zmarła 8 lutego br., jednak zgodnie z Jej wolą kontynuujemy kampanię. Naszym marzeniem jest stworzenie społeczności empatycznej, świadomej, wrażliwej na innego człowieka oraz nie bojącej się pomagać…
Założeniem Kampanii

Opis przebiegu kampanii

Kampania 1% prowadzona jest w okresie luty - kwiecień, jednakże założeniem jest uczynienie kampanii zaczątkiem tworzenia platformy komunikacji pomiędzy pacjentami, pacjentami – specjalistami, rodzinami pacjentów – specjalistami itd. Platforma będzie funkcjonowała pod logo kampanii „Daj chwilę”.

Kampanię 1% Fundacja Hospicjum Onkologiczne realizuje poprzez:
- bilboardy (m.in. na ogrodzeniu hospicjum),
- 30 sekundowe spoty telewizyjne,
- 10 sekundowe spoty w wagonach metra warszawskiego,
- banery w prasie lokalnej i wybiórczo w prasie ogólnopolskiej,
- kampanię w Internecie (facebook, google, portale internetowe),
- akcję dystrybucji ulotek na terenach spółdzielni mieszkaniowych w Warszawie,
- ulotki i plakaty m.in. w wybranych domach kultury,
- spoty w jednym z Warszawskich kin,
- spoty w radio (m.in. TOK Fm),
- dystrybucję płyt z oprogramowaniem do rozliczania 1% z numerem KRS Fundacji m.in. poprzez prasę lokalną,
- cykl artykułów o kampanii „Daj chwilę” w tygodniku „Wprost”

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Do realizacji kampanii wykorzystano wszelkie dostępne madia: Internet (portale, blogi, facebook, strona www,e-mailing, reklama banerowa w google), CityTv wyświetaljące kamapnię w wagonach metra, TVP Warszawa, prase - lokalną, regionalną, ogólnopolską np. Passa, Południe, Newsweek, Gość Niedzielny, Metro, Gazeta Wyborcza, Wprost, Rzeczpospolita. Kamapnię wspiera również agencja PR pomagająca w kontakcie z mediami.
Ponadto: ulotki, plakaty, płyty z 1%, radio (np. Tok Fm)
Fundacja zdecydowała się na prasę lokalną prasę ponieważ szczególnie zależy nam na uświadomieniu mieszkańcom Ursynowa i dzielnic okolicznych faktu istnienia hospicjum, prasa regionalna i ogólnopolska umożliwia nam szerszą akcję społeczną, ponieważ hospicja funkcjonją na terenie całego kraju.
Koncentracja na działaniach w Internecie wynikła ze specyfiki grupy docelowej - założeniem stało się dotarcie do osób młodych, otwartych, wrażliwych na problematykę społeczną.

Działania PR

- artykuły w tygodniku WPROST (nr 12, nr 13, nr 14)

Kampanijność

Kampania będzie koontynuowana i w przyszłości stanowiła będzie platformę komunikacji, wymiany myśli, doświadczeń, porad.

Opis inicjatora

Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa (FHO) działa od 1990 roku. FHO jest największym hospicjum na terenie Warszawy (opieka domowa i stacjonarna). Od 2004 r. Fundacja stanowi OPP.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Bohaterką kampanii została nasza pacjentka, 35-letnia Monika Luck. Monika przebywała pod opieką hospicjum domowego od lipca 2011 r. Mimo choroby, nadal pracowała, prowadziła dom, wyprowadzała psa na spacer, dzieliła czas z córką, mężem, przyjaciółmi. Uśmiechem starała się łagodzić każdy dzień. Monice bardzo zależało na tym, aby o naszym hospicjum i o sprawowanej przez nas opiece usłyszeli ludzi młodzi - jej rówieśnicy. Monika zmarła 8 lutego, jednak zgodnie z jej wolą koontynuujemy kampanię.

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne

- planowany na okres maja-czerwca jest happening na terenie hospicjum (szczegółów nie chcemy narazie ujawniać). Celem jest oczywiście uświadomienie społeczeństwu istnienia hospicjum.


KrajPolska
Kategoria konkursowaKampanie 1%
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Promocja zdrowia
NadawcaFundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa w Warszawie
WykonawcaAgencja Kolman,
Adresaciludzie młodzi w wieku ok. 35 lat - warszawiacy
Mediaprasa, telewizja, radio, kino, internet, citytv, ulotki, plakaty
Data zgłoszenia26.03.2012
Dodatkowe materiały