Kampanie zgłoszone do konkursu
|
18.04.2011 Dość Papierowych Rachunków. Chcę płacić bezpiecznie. KATEGORIA: Inicjatywy instytucji publicznych
Krótki opis projektuCelem kampanii jest popularyzacja elektronicznych rozwiązań odbioru rachunków i płatności za nie. Główną grupą docelową są internauci, którzy są odbiorcami masowych usług. Akcja zaangażowała bezpośrednio 10 tysięcy użytkowników Facebooka i dotarła do kilku milionów internautów. StrategiaW Polsce codziennie wysyłanych jest wg naszych szacunków ponad 1 MILION papierowych rachunków. Sporo z nich ginie, nie dociera na czas. Ich druk i wysyłka generuje gigantyczne koszty. Niestety większość ludzi ma niską świadomość istnienia alternatywnych, bardziej niezawodnych rozwiązań. Jako najnowocześniejsze wskazują przelewy internetowe i pojedyncze rozwiązania firm przesyłających rachunki e-mailami czy udostępniających ich obrazy w swoich serwisach internetowych. Większość osób nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń, jak i kosztów związanych z tradycyjnymi rozliczeniami za usługi. Nie wie też o istnieniu alternatywnych, bezpieczniejszych i nowocześniejszych rozwiązań, takich jak np. popularne w wielu krajach systemy typu EBPP (z ang. Electronic Bill Presentment and Payment), w których wszystkie rachunki można obejrzeć i opłacić logując się do jednego miejsca, np. do bankowości elektronicznej. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiAkcja dotyczy milionów osób – użytkowników Sieci, e-bankowości. Cel to popularyzacja wiedzy nt. nowych form otrzymywania i płatności za rachunki oraz poszerzenie świadomości dostępnych możliwości. Inicjatorem akcji jest Fundacja Komunikacja 2.0 zajmującej się popularyzacją nowoczesnych rozwiązań biznesowych. Kampanię wspiera Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.-organizacja utworzona przez banki, zajmująca się rozliczeniami międzybankowymi, wdrażaniem nowoczesnych produktów do płatności i rozliczeń. Wykorzystanie narzędzi komunikacji1. Strona na Facebook-u (www.facebook.com/DoscPapierowychRachunkow). Liczba fanów: 10 tys. Cel: zbudowanie kanału dialogu z uczestnikami kampanii. Działania PRDo dziennikarzy zainteresowanych tematyką finansów, rozliczeń, tematyką społeczną, z pomocą agencji PR kierowaliśmy komunikaty o starcie akcji i jej przebiegu. Akcję wsparły też media, które objęły akcję patronatem medialnym, m.in. Dziennik Internautów, FinanseOsobiste.pl. Lanpolis. W grudniu 2010 zorganizowano też spotkanie dla dziennikarzy na temat wyników badań – ankiet online. Efektem tych działań były publikacje m.in. na stronach internetowych GW, Rzeczpospolitej, Dziennika GP. EfektywnośćOsiągnięto podstawowy cel akcji, którym było nagłośnienie istnienia alternatywnych dla papierowych sposobów otrzymywania i płatności za usługi oraz popularyzacja wiedzy na temat istnienia rozwiązań typu EBPP. Osiągnięto znacznie więcej – aktywne zachowanie grupy ponad 3000 osób, które wsparły akcję, kierując zapytania o nowoczesne formy otrzymywania i realizacji płatności za dostarczane usługi do swoich usługodawców. Najbardziej aktywni uczestnicy akcji wysłali łącznie prawie 9000 listów email z pytaniami o wprowadzenie nowych, elektronicznych form dostarczania i płatności do wybranych przez siebie usługodawców. KampanijnośćOpisywane działania były prowadzone w okresie koniec października 2010 – styczeń 2011. Nie były prowadzone wcześniej, ale planujemy ich kontynuację od początku maja b.r. Od zakończenia kampanii w styczniu 2011 r. do chwili obecnej nadal moderujemy stronę internetową kampanii i fanpage. Opis inicjatoraF-cja Komunikacja 2.0 to NGO zajmująca się popularyzacją nowych rozwiązań w biznesie. Akcję wspiera KIR S.A. Zaangażowanie KIR jest zgodne z misją Izby, która wspiera kreowanie nowoczesnej gospodarki. InsightWiększość internautów płacących za rachunki tradycyjnymi metodami, nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń. Nie ma wiedzy o zagrożeniach prywatności, możliwościach oszustw i wyłudzeń. Dlatego główny przekaz akcji koncentruje się wokół bezpieczeństwa i kontroli. Wierzymy, że motywację do zmiany zachowań i np. chęć sięgnięcia po nowe rozwiązania, łatwiej uzyskać przez uświadomienie niebezpieczeństw. Potrzeba poczucia bezpieczeństwa to postawa, do której odwołują się przekazy kampanii. BIG IDEANowe, elektroniczne metody rozliczeń za popularne usługi to bezpieczeństwo i kontrola. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formKreatywność kampanii polega naszym zdaniem głównie na idei zaangażowania ludzi w naszą akcję. Nie poprzestajemy na informowaniu i popularyzacji – internautów „wciągamy” w interakcję, dając proste sposoby na jej wsparcie, np. możliwość wysłania listu email do usługodawców, od których otrzymujemy regularnie rachunki. Taka formuła akcji się sprawdziła – łącznie w wysyłanie listów udało się zaangażować ponad 3000 internautów. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy instytucji publicznych |
Problemy społeczne | Inne |
Nadawca | Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. (wraz z Fundacją Komunikacja 2.0) |
Wykonawca | Think Kong Sp. z o.o. |
Adresaci | użytkownicy internetu, bankowości internetowej |
Media | Internet + media ogólnopolskie, informacyjne, serwisy tematyczne |
Data zgłoszenia | 18.04.2011 |
Dodatkowe materiały |