Kampanie zgłoszone do konkursu
|
18.04.2011 Szpiczaści KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie Kampania realizowana przez Fundację Urszuli Smok „Podaruj Życie” Geneza hasła SZPICZAŚCI ma związek ze sposobem leczenia raka poprzez przeszczep szpiku. Jest zabawne i odwołuje się do głównej idei projektu. Krótki opis projektuCel: promocja dawstwa szpiku, opieki nad chorymi na białaczkę, uwrażliwienie i uświadomienie społeczeństwa na temat chorób onkologicznych StrategiaNiska świadomość społeczna dotyczącą leczenia i rekonwalescencji osób chorych na białaczkę stanowi główny problem i przeszkodę w rozpowszechnianiu pomocy potrzebującym. Między środowiskiem ludzi zdrowych a osobami chorymi istnieje bariera, którą należy przełamać. Osoby, które dowiadują się, że są chore często zamykają się w sobie, czują się osamotnione, a ich bliscy i znajomi nie wiedzą, jak z nimi rozmawiać, wspierać, a nawet urywają kontakt. W naszym społeczeństwie konieczne jest ciągłe uświadamianie ludzi, że chorzy są tacy sami, jak przed chorobą – mają marzenia, pasje, zainteresowania i plany na przyszłość. Projekt ma na celu przełamanie lęku zdrowych przed światem chorych, pokazanie w jaki sposób można pomóc chorym, jak z nimi rozmawiać, okazywać wsparcie i zrozumienie. W tym celu została utworzona strona poświęcona temu przedsięwzięciu: http://szpiczasci.org. Na stronie Szpiczastych, jaki i na serwisach YouTube i Vimeo umieszczono animowane spoty ukazujące białaczkę z perspektywy osoby chorej - 3 zwiastuny: „Deskorolek”, „Gitarek” i „Filiżanki” oraz 8 animacji pt. „Osiem szpiczastych zasad”. W tak zabawny sposób Fundacja ukazuje społeczeństwu jak naprawdę wygląda świat chorych – od momentu wykrycia choroby, aż do jej wyleczenia. Dodatkowo na portalach społecznościowych: FB, NK, Blip, GoldenLine utworzono społeczności zrzeszające osoby chore na białaczkę, dawców szpiku oraz osoby zdrowe, dzięki czemu osoby te nie tylko miały umożliwiony dostęp do informacji edukacyjnych, ale również same brały czynny udział w kampanii. Akcja ma również przypomnieć i uzmysłowić osobom dotkniętym chorobą, że nie są same oraz że nie powinny się podawać w walce z chorobą, która jest uleczalna. Kampania ma trafić przede wszystkim do osób młodych w wieku 16 – 35 lat, których postawy ulegają ciągłemu kształtowaniu się. Już od najmłodszych lat trzeba kształtować ich postawy, uświadamiać, jak bardzo mogą pomóc potrzebującym, a także uczyć czym naprawdę jest białaczka i dawstwo szpiku. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiFundacja Urszuli Smok „Podaruj Życie” zajmuje się pomocą chorym na białaczkę i inne choroby krwi, a także prowadzeniem Rejestru Dawców Szpiku Kostnego. Jej celem jest edukacja społeczeństwa na temat chorób nowotworowych, a także promocja dawstwa szpiku kostnego. Założycielka Fundacji – Urszula Smok – jest osobą, która chorowała na białaczkę i jest po przeszczepie szpiku. Tworząc historię bohatera spotów bazowano na doświadczeniach 4 osób, które zwyciężyły z chorobą, w tym założycielki Fundacji. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiTELEWIZJA Działania PR- Konferencja Prasowa w Urzędzie Miasta Krakowa promująca projekt „Świat chorych na nowotwory -od zrozumienia do opieki”, w tym kampanię EfektywnośćPatronat medialny: TVP Kraków, Radio Plus, Dziennik Polski, Charaktery, Przegląd, Miasto Kobiet, MM, Pomagam.Info, dCamera, Rynek Zdrowia. KampanijnośćKampania jest uzupełnieniem działań realizowanych przez Fundację. Akcja nadal trwa, gdyż koncept SZPICZASTYCH jest niezwykle nośny, przekładalny na różne kanały dotarcia i posiada potencjał rozwojowy. Opis inicjatoraFundacja Urszuli Smok "Podaruj Życie" to organizacja pożytku publicznego zajmująca się pomocą osobom z chorobami krwi i nowotworami oraz prowadzeniem Rejestru Dawców Szpiku Kostnego. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyHasło „Daj rakowi w kość!” zawiera filozofię kampanii. Jest zabawne i intrygujące poprzez swoją przewrotność. Zawiera aluzję do przeszczepu szpiku kostnego. Opisuje zagrożenie -rak, sposób walki -uderzenie oraz narzędzie do walki - szpik kostny. Jednocześnie jest krótkie, spójne oraz obrazowe - pozwala na szybkie zapamiętanie przez odbiorcę. Nawiązuje do idei Szpiczastych – osób które mają w sobie wolę walki. Hasło jest lekkie i wesołe, dzięki czemu łagodzi tematykę poważnej i ciężkiej choroby. InsightMłodzi ludzie nie mają odpowiedniej wiedzy na temat chorób nowotworowych. Ogólnie nowotwór kojarzy się im ze śmiercią, co automatycznie wywołuje strach. Główny bohater „Szpiczasty” świadomie został przedstawiony jako osoba młoda, nastawiona pozytywnie do życia, traktująca problemy jako wyzwanie. Skomplikowany proces leczenia pokazany jest w zabawny, bajkowy sposób poprzez krótkie animacje dostępne w Internecie. BIG IDEADaj rakowi w kość! – pomysł polegał na ukazaniu w zabawny sposób, bez odwoływania się do strachu, możliwości efektywnego radzenia sobie z nowotworem. Przedstawienie dramatycznej sytuacji choroby, za pomocą wesołych animowanych postaci „Szpiczastych” w zabawny sposób, ma na celu zainteresowanie odbiorcy problemem. Zarówno chorzy, jak i otoczenie mogą „zaakceptować raka” i skutecznie sobie z nim radzić – pokonać go. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form-prosty sposób zobrazowania skomplikowanych procedur związanych z procesem leczenia nowotworów, w tym przeszczepem szpiku. Świat chorych został ukazany jako animacja niosąca morał |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Edukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Fundacja Urszuli Smok "Podaruj Życie" Rejestr Dawców Szpiku Kostnego |
Wykonawca | Fundacja Urszuli Smok "Podaruj Życie" Rejestr Dawców Szpiku Kostnego, FikFilm |
Adresaci | Chorzy na nowotwory i ich rodziny, Internauci; studenci; młodzież; środowisko medyczne oraz wszyscy zainteresowani zagadnieniem. |
Media | TVP Kraków, Radio Plus, Dziennik Polski, Charaktery, Przegląd, Miasto Kobiet, MM, Pomagam.Info, dCamera, Rynek Zdrowia, Twoja Telewizja Morska, Telewizja Relax. |
Data zgłoszenia | 18.04.2011 |
Dodatkowe materiały | |