Kampanie zgłoszone do konkursu
|
15.04.2011 Super W KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie Pod hasłem „Super W. Czas prawdziwych bohaterów” ruszyła rekrutacja wolontariuszy SZLACHETNEJ PACZKI i AKADEMII PRZYSZŁOŚCI. Z myślą o nich powstał specjalny serwis internetowy. Tu każdy mógł zobaczyć siebie w roli superbohatera, o którym mówią dziennikarze i sławni ludzie, w roli kogoś, kto naprawdę odmieni świat… Krótki opis projektuCEL StrategiaProgramy pomocowe Stowarzyszenia WIOSNA wymagają od wolontariuszy ogromnego i bardzo osobistego zaangażowania. W SZLACHETNEJ PACZCE docierają oni do biednych rodzin w swojej okolicy, przeprowadzają ankiety środowiskowe, a następnie opiekują się jedną rodziną aż do końca akcji. W AKADEMII PRZYSZŁOŚCI wolontariat polega na całorocznej pracy z dziećmi, mającymi szkolne porażki – wolontariusz pomaga jednemu z uczniów AKADEMII w rozwiązaniu konkretnego problemu w nauce, a także w odbudowaniu poczucia własnej wartości. Stowarzyszenie WIOSNA promuje model pomocy 1:1:1 – każdej potrzebującej rodzinie/dziecku pomaga indywidualnie jeden wolontariusz i jeden konkretny darczyńca. Praca wolontariusza to wyjątkowe zaangażowanie, ale też odwaga, by wejść w świat biedy, porażek i realnie zmieniać świat. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiWolontariat to jedna z najważniejszych form zaangażowania w społeczeństwie obywatelskim. W Polsce wciąż w wolontariat angażuje się dużo mniej osób (zaledwie 16%) niż w pozostałych krajach europejskich. Stowarzyszenie WIOSNA promuje tę formę pomocy, realizując dwa ogólnopolskie programy pomocowe oparte o bardzo duże zaangażowanie wolontariuszy. Wypływa to z idei pomocy mądrej i bezpośredniej, która przyświeca nam od 10 lat: „to nie rzeczy pomagają, a ludzie”. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNajważniejszym narzędziem wykorzystanym w kampanii była strona internetowa www.superw.pl oraz interaktywny spot promujący akcję. Film nakręcono we współpracy z redakcją Teleexpressu w konwencji specjalnego wydania programu – Maciej Orłoś donosi o Działania PRDziałania PR kampanii Super W podzielić można na trzy etapy: EfektywnośćDzięki kampanii Super W udało się zrekrutować w całej Polsce: KampanijnośćKampania Super W była pierwszą zorganizowaną na ogólnopolską skalę akcją rekrutacji wolontariuszy do wszystkich projektów Stowarzyszenia WIOSNA. W poprzednich latach wolontariusze rekrutowani byli przez każdy projekt osobno i bez wykorzystania środków masowego przekazu. Opis inicjatoraKampanię Super W przygotowało działające od 2001 roku Stowarzyszenie WIOSNA, które realizuje dwa ogólnopolskie programy pomocowe: SZLACHETNĄ PACZKĘ i AKADEMIĘ PRZYSZŁOŚCI. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczySuper W to wielki bohater. Kim tak naprawdę jest? – ta zagadka była punktem wyjścia dla kampanii. Odpowiedź brzmi: Super W może stać się każdy, jeśli tylko znajdzie odwagę i moc, aby pomagać innym. InsightKampania Super W odwoływała się do aspiracji młodych ludzi, by być bohaterem, sprawdzić się i wykazać odwagą, ale też, by poprzez pomaganie innym poczuć, że jest się kimś wyjątkowym. BIG IDEAPomysł na reklamę opierał się o pytanie: „kim jest Super W?” i odpowiedź, wskazującą na odbiorcę kampanii. Stąd zrealizowano interaktywny spot, w którym każdy mógł wkleić swoją fotografię i zobaczyć właśnie siebie w roli superbohatera. Podobny zamysł przyświecał tworzeniu kreacji graficznej na stronę internetową, plakaty i ulotki – dłoń z wyciągniętym do przodu palcem wskazującym jasno i dobitnie wskazywała, że Super W to właśnie Ty! Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formStrona www.superw.pl i zamieszczony na niej interaktywny spot – wklejając własne zdjęcie można było zobaczyć siebie w roli wielkiego bohatera w specjalnym wydaniu Teleexpressu. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Wolontariat |
Nadawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Wykonawca | Stowarzyszenie WIOSNA we współpracy firmami Dius Film, Prasa i Film oraz AdMinistry |
Adresaci | Polacy w wieku 18-30 lat |
Media | Internet |
Data zgłoszenia | 15.04.2011 |
Dodatkowe materiały |