Kampanie zgłoszone do konkursu
|
15.04.2011 Kup Indeks KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie Sama pasja nie wystarczy. Potrzebujesz także wiedzy i umiejętności. AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI wyrównuje szanse dzieci na sukces. Kup indeks AKADEMII i ufunduj wybranemu dziecku rok zajęć – tak Paweł Małaszyński w telewizyjnym spocie przekonywał, by wesprzeć uczniów AKADEMII PRZYSZŁOŚCI, jedynej na świecie szkoły, w której każde dziecko ma prawo do sukcesu! Krótki opis projektuCEL StrategiaCo roku w Polsce 70 tysięcy dzieci nie zdaje do następnej klasy. Szkolne porażki sprawiają, że przestają one wierzyć we własne siły, a niskie poczucie własnej wartości utwierdza je w przekonaniu, że są skazane na ciągłe niepowodzenia. Właśnie z myślą o takich dzieciach powstała AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI. Obecnie uczy się w niej 1095 dzieci w 16 miastach Polski. Każdy z uczniów AKADEMII przez cały rok szkolny spotyka się ze swoim osobistym tutorem – wolontariuszem, który podczas indywidualnych zajęć pomaga mu zmierzyć się z konkretnym szkolnym problemem, ale przede wszystkim zmienia jego mentalność, przekonując, że ono także ma szansę stać się kimś. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiStowarzyszenie WIOSNA, które realizuje projekt AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI, od 10 lat zajmuje się problematyką wyrównywania szans. AKADEMIA obejmuje pomocą dzieci, które z różnych przyczyn nie radzą sobie w szkole, ale też nie mogą liczyć na pomoc nikogo ze swojego najbliższego otoczenia. Pomagając najmłodszym dzieciom przezwyciężyć porażki i zmieniając ich mentalność, AKADEMIA przeciwdziała zjawisku bezradności społecznej, wychowuje pewnych siebie i swoich możliwości dorosłych. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiProwadzona jesienią 2010 kampania KUP INDEKS była pierwszą kampanią reklamową, promującą działalność AKADEMII PRZYSZŁOŚCI na masową skalę. Szansą na powodzenie był oryginalny pomysł, dzięki któremu akcja stałaby się łatwo rozpoznawalna i zapadła w pamięć masowego odbiorcy. Działania PRCelem działań PR było ukazanie istoty AKADEMII PRZYSZŁOŚCI. Bohaterami reportaży stali się uczniowie AKADEMII, którzy dzięki pomocy tutorów zaczynają się uśmiechać, wierzyć w siebie i osiągać sukcesy, takie jak na przykład pierwsza w życiu piątka w szkole. Dodatkowym „smaczkiem” dla mediów były znane osoby, które kupiły indeks, m. in. Daria Widawska, Marta Żmuda-Trzebiatowska czy Sonia Bohosiewicz, a także przypadki nietypowych darczyńców, jak na przykład…. grupa więźniów z zakładu karnego. EfektywnośćW okresie 1.09 – 31.10.2010 udało się pozyskać fundatorów 346 indeksów (całorocznych i semestralnych) dla uczniów AKADEMII PRZYSZŁOŚCI - w sumie przekazano darowizny na kwotę 131 500 złotych. Tym samym udało się zrealizować główny cel. KampanijnośćAKADEMIA PRZYSZŁOŚCI działa od 2003 roku. Dopiero jednak w 2010 roku skala działań projektu skłoniła do przygotowania pierwszej, profesjonalnej kampanii reklamowej, mającej na celu wypromowanie idei, jaka przyświeca AKADEMII i pozyskanie środków na sfinansowanie jej działania. Kolejne odsłony kampanii KUP INDEKS planowane są każdej jesieni (początek roku szkolnego). Opis inicjatoraAKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to jeden z ogólnopolskich projektów Stowarzyszenia WIOSNA. Akcja organizowana jest od 8 lat. Stowarzyszenie prowadzi także inne programy pomocowe, m. in. SZLACHETNĄ PACZKĘ. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPomysł na reklamę opierał się na idei, że aby stać się kimś, potrzebna jest nie tylko pasja, ale też wiedza i umiejętności. Dotyczy to każdego zawodu, bez względu na to, czy jest się znanym aktorem, jak Paweł Małaszyński, czy na przykład fryzjerem, w którego wcielił się on w spocie. Nie każde dziecko dostaje jednak szansę na to, aby zdobyć wiedzę i doskonalić swoje umiejętności. AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI wyrównuje szanse edukacyjne, dzięki czemu każde dziecko ma prawo do sukcesu. InsightKampania odwołuje przede wszystkim się do potrzeby wspierania dzieci. Każdy z nas w dzieciństwie miał jakieś problemy w szkole, przeżywał mniejsze lub większe porażki. To przykre doświadczenia. Kupując indeks można pomóc dzieciom wyjść ze świata porażek i dać szansę, by w przyszłości stały się kimś. BIG IDEAPaweł Małaszyński wciela się w rolę fryzjera. Z fantazją upina włosy panny młodej, precyzyjnie podcina grzywkę dziewczyny i z wyczuciem stylisty tworzy fryzurę osiedlowego osiłka… Bez względu na to, jakie ma się aspiracje i marzenia, czy jest się fryzjerem czy aktorem, trzeba mieć pasję, ale też zdobyć wiedzę i umiejętności. Nie wszystkie dzieci mają na to szansę. Tym, które mają w życiu trudniej pomaga AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form• zachęcanie znanych ludzi, aby ufundowali indeks dla wybranego przez siebie dziecka (Marta Żmuda-Trzebiatowska, Sonia Bohosiewicz, Agata Kulesza, Daria Widawska, Bogdan Rymanowski, Renata Kijowska) |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Wykonawca | Stowarzyszenie WIOSNA we współpracy z agencją OPUS B i Tango Production |
Adresaci | Polacy, mieszkańcy dużych miast, powyżej 25 lat, dochód powyżej 3 tys. zł |
Media | media ogólnopolskie |
Data zgłoszenia | 15.04.2011 |
Dodatkowe materiały | plik: file_20110418144024_155.JPG |
plik: file_20110418144045_615.JPG | |
plik: file_20110418144118_933.jpg | |
plik: file_20110418144147_177.jpg | |