Kampanie zgłoszone do konkursu
|
14.04.2011 REAL’na POMOC. SZLACHETNA PACZKA 2010 KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie REAL’na POMOC to hasło SZLACHETNEJ PACZKI 2010. REAL’na, bo w akcję włączył się Jerzy Dudek i jego koledzy z Realu Madryt. Wspólnie przygotowali PACZKĘ dla wybranej ubogiej rodziny i przekonywali, aby wszyscy zrobili to samo: skrzyknęli drużynę i pomogli konkretnym ludziom wygrać z biedą! Krótki opis projektuCEL StrategiaW Polsce poniżej granicy ubóstwa żyje 2,1 mln ludzi. SZLACHETNA PACZKA to akcja w której pomaga się konkretnym osobom – na stronie www.szlachetnapaczka.pl każdy może wybrać rodzinę, dla której przygotuje PACZKĘ na Boże Narodzenie. Celem jest nie tylko przekazanie pomocy materialnej, ale też przywrócenie ubogim wiary w ludzką dobroć. PACZKA to pięknie opakowany prezent, przygotowany z myślą o konkretnych osobach. Dla wielu ludzi w trudnym położeniu to znak, że ktoś wyciąga do nich dłoń, myśli o nich jako o kimś wartościowym, a niejednokrotnie impuls, by wziąć los w swoje ręce. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiStowarzyszenie WIOSNA, organizator SZLACHETNEJ PACZKI, od 10 lat zajmuje się problematyką biedy i wykluczenia społecznego. Akcja dociera do rodzin żyjących w niezawinionym ubóstwie. W ich domach brakuje pieniędzy na chleb czy odzież. Z drugiej strony w polskim społeczeństwie pokutuje opinia, że pomaganie polega na oddawaniu tego, co nam zbywa. To odbiera godność potrzebującym, utwierdza ich w przekonaniu, że zasługują tylko na stare, zniszczone rzeczy i nie mają prawa do marzeń o lepszym życiu. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiStrategicznym działaniem była kampania telewizyjna, która dotrzeć miała do masowego odbiorcy. W jej realizacji pomogło uzyskanie patronatu TVP1 i TVP Sport. Zaowocowało to licznymi materiałami m. in. w Teleexpresie, Wiadomościach, Wiadomościach Sportowych czy Między ziemią a niebem. Na antenie TVP bezpłatnie emitowano także spot reklamowy. Działania PRDziałania PR koncentrowały się wokół sławnych ludzi, którzy przygotowali PACZKI: piłkarzy Realu Madryt, Pary Prezydenckiej, czołowych polskich sportowców i znanych artystów. W licznych mediach ukazały się też pogłębione reportaże o wolontariuszach oraz rodzinach, które otrzymały pomoc w zeszłym roku, obrazujące istotę mądrej pomocy. Podkreślaliśmy zmianę, jaka się w nich dokonała, promując w mediach ludzi, którzy rok temu dostali PACZKĘ, a dziś sami pomagają, jako wolontariusze. EfektywnośćSZLACHETNA PACZKA 2010 przeszła oczekiwania wszystkich – zakładano, główny cel, czyli znalezienie darczyńców dla 8201 rodzin w całej Polsce zostanie zrealizowany w trzy tygodnie, tymczasem wszystkie rodziny zniknęły z bazy jako obdarowane już po 17 dniach. W Krakowie i w Warszawie wszyscy potrzebujący znaleźli darczyńców już w połowie trwania kampanii, dlatego też w tych miastach uruchomiono magazyny zastępcze. Dzięki temu krakowianie i warszawiacy mogli przygotować PACZKI dla potrzebujących z innych województw. KampanijnośćAkcję SZLACHETNA PACZKA w 2010 r. zorganizowano po raz dziesiąty. Co roku udaje się angażować coraz więcej wolontariuszy w całym kraju i docierać z pomocą do coraz większej liczby rodzin. Celem kolejnych edycji akcji jest obejmowanie pomocą jeszcze więcej potrzebujących, organizowanie rejonów wolontariuszy w nowych miejscach, a także podnoszenie jakości udzielanej pomocy.. W planach jest także przekształcenie bożonarodzeniowej akcji w całoroczny program pomocowy. Opis inicjatoraSZLACHETNA PACZKA to jeden z ogólnopolskich projektów Stowarzyszenia WIOSNA. Akcja organizowana jest od 10 lat. Stowarzyszenie prowadzi także inne programy pomocowe, m. in. AKADEMIĘ PRZYSZŁOŚCI. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPomysł opierał się o porównania pomiędzy sportem i pomaganiem i odwoływał się do takich skojarzeń jak: InsightKampania odwołuje przede wszystkim się do potrzeby pomagania i solidarności z tymi, którzy z niezależnych przyczyn znaleźli się w trudnej sytuacji, ale także do potrzeby sprawczości i poczucia sensu własnych działań – pomagając konkretnej rodzinie, mogę zobaczyć efekty moich działań, poczuć swój realny wpływ na życie i sytuację tych ludzi. BIG IDEAJerzy Dudek w spocie reklamowym łapie piłkę stojąc w bramce. Za chwilę znów udaje mu się obronić, ale tym razem łapie… misia, czajnik, a na końcu ogromną lodówkę. W offie tłumaczy, że razem z drużyną przygotowują Szlachetną Paczkę – piłka jest dla Wojtka, miś dla jego siostry, czajnik dla mamy, a dla całej rodziny lodówka. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form• zachęcanie klubów sportowych, aby całymi drużynami przygotowywali PACZKI (Wisła Kraków, Lech Poznań, Korona Kielce, GKS Tychy i inni) |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Wykonawca | Stowarzyszenie WIOSNA we współpracy z agencją OPUS B i Tango Production |
Adresaci | Polacy, mieszkańcy dużych miast, powyżej 20 lat, dochód powyżej 2 tys. zł |
Media | media ogólnopolskie (informacyjne, sportowe, katolickie) |
Data zgłoszenia | 14.04.2011 |
Dodatkowe materiały | plik: file_20110418141755_416.jpg |
plik: file_20110418141825_939.jpg | |
plik: file_20110418141912_875.jpg | |
plik: file_20110418142012_949.JPG | |