Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2010



14.04.2011

Akademia Rodzinnych Finansów

KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm

Krótki opis projektu

Akademia Rodzinnych Finansów to ogólnopolski program edukacji finansowej Providenta skierowany głównie do kobiet, którego celem jest zwiększanie umiejętności efektywnego zarządzania domowym budżetem oraz zmiany nawyków finansowych.

Strategia

Z licznych badań wynika, że jedną z podstawowych barier rozwoju społeczeństwa jest niska znajomość nie tylko rynku usług finansowych, ale też elementarnych zasad zarządzania rodzinnymi wydatkami. Jak potwierdza najnowsze badanie przeprowadzone przez SMG/KRC na zlecenie Providenta, aż 70% Polek w ogóle nie planuje lub planuje niesystematycznie swój domowy budżet. Program jest więc odpowiedzią na niską świadomość finansową w Polsce i ma na celu zmianę nawyków w zarządzaniu domowymi finansami. Organizujemy w całej Polsce bezpłatne, interaktywne warsztaty edukacyjne dla kobiet z zarządzania domowym budżetem. Kierowane są głównie do kobiet, bo jak pokazują badania, to kobiety w większości podejmują decyzję o codziennych wydatkach. Doświadczeni eksperci Akademii uczą podczas interaktywnych warsztatów, jak najefektywniej planować domowy budżet, jak unikać kryzysowych sytuacji finansowych, w jaki sposób, dzięki wielu łatwym i „bezbolesnym” zabiegom, można zacząć oszczędzać, dysponując nawet niewielkimi dochodami, a także, jak rozmawiać z dziećmi o pieniądzach.
Do tej pory przeszkoliliśmy 1700 osób na 42 warsztatach w całej Polsce. Nawiązujemy współpracę ze stowarzyszeniami kobiet oraz lokalnymi społecznościami. Angażując w projekt społeczności lokalne, również te z mniejszych miast, wyrównujemy szanse edukacyjne.

Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampanii

Provident Polska S.A. jako instytucja finansowa udzielająca pożyczek gotówkowych, czuje się odpowiedzialna, aby społeczeństwo podejmowało świadome i przemyślane decyzje finansowe. Niesie to korzyści zarówno dla instytucji finansowych, dla których świadomy klient jest najlepszym partnerem jak i społeczeństwa, które może podejmować świadome i racjonalne decyzje finansowe.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

1. Edukujemy poprzez media, nasi eksperci byli, między innymi, w „Pytaniu Śniadanie w TVP2”, „Polskim Radiu” oraz Dzienniku „Fakt”, a także w wielu mediach lokalnych -  docieramy z programem edukacji finansowej rocznie do ponad 6 milionów osób. Wybór mediów podyktowany jest dotarciem do osób o średnich i niskich dochodach.

2. Edukujemy również poprzez stronę www.arf.edu.pl, na której można znaleźć porady ekspertów oraz informacje na temat programu i kolejnych warsztatów.

3. Propagujemy broszury edukacyjne związane z oszczędzaniem.

Działania PR

Nawiązujemy współpracę i wspieramy organizacje pozarządowe. Ogłosiliśmy konkurs dla NGO, 5 zwycięskich organizacji poprowadzi warsztaty Akademii Rodzinnych Finansów w społecznościach lokalnych oraz otrzyma grant w wysokości 5000 zł na działalność organizacji.

Efektywność

Tylko w 2010 roku zwiększyliśmy ponad 5-krotnie ilość przeszkolonych osób (ze 195 w 2009 roku do 1135 w 2010 roku). Po każdym warsztacie dokumentujemy liczbę uczestników oraz przeprowadzamy ankietę, dzięki czemu możemy na bieżąco dostosowywać się do potrzeb naszych uczestniczek. Tylko w 2010 roku 72% uczestniczek wystawiło najwyższe oceny kompetencji naszych ekspertów, 23% dobre, a tylko 5% słabe. W 2010 roku przeszkoliliśmy 1135 osób na 20 warsztatach. Od 2007 roku przeszkoliliśmy łącznie 1700 osób na 42 warsztatach w całej Polsce. Docieramy poprzez media do ponad 6 milionów osób. Naszą stronę internetową odwiedza dziennie nawet do 3000 osób. W 2010 roku odnotowaliśmy 155 publikacji medialnych oraz przeznaczyliśmy na kampanię 466 000 zł. Sukces naszej praktyki potwierdza również obecność wśród największych programów CSR na największych w Europie targach CSR w Brukseli, podczas których ponad 100 osób z 400 obecnych rozwiązało finansowy quiz Akademii Rodzinnych Finansów.

Kampanijność

Akademia Rodzinnych Finansów powstała w 2007 roku i została w 2011 roku głównym programem CSR Providenta. Chcemy zaangażować w projekt nowych partnerów strategicznych. Planujemy szkolić lokalne organizacje NGO’s, aby mogły prowadzić edukację w lokalnych społecznościach. Wzbogacimy kanały edukacji poprzez portale społecznościowe oraz multimedialne (Facebook, Youtube).

Opis inicjatora

Inicjatorem kampanii jest Provident Polska S.A., oferujący szybkie pożyczki gotówkowe. Firma jest częścią International Personal Finance, spółki notowanej na londyńskiej giełdzie.

Insight

Przekaz odwołuje się do niskiej świadomości finansowej Polaków oraz braku umiejętności efektywnego zarządzania domowymi finansami. Szkolenia kierowane są głównie do kobiet, bo jak pokazują badania, to kobiety w większości zarządzają domowym budżetem.

BIG IDEA

Pomysł opiera się na docieraniu poprzez media i organizacje pozarządowe do społeczności lokalnych oraz krzewienie edukacji finansowej nie tylko w większych miastach, ale i mniejszych miejscowościach.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy społeczne firm
Problemy społeczneEdukacja
NadawcaProvident Polska S.A.
WykonawcaProvident Polska S.A.
AdresaciSpołeczeństwo
MediaTVP2 , Polskie Radio, Fakt, media lokalne
Data zgłoszenia14.04.2011
Dodatkowe materiałyplik: file_20110414100548_896.pdf
Prezentacja