Kampanie zgłoszone do konkursu
|
12.04.2011 Kampania społeczna „Policzmy się” KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie
Krótki opis projektuCelem kampanii jest przełamanie poczucie przerażenia i bezradności, w obliczu choroby nowotworowej, które dotyka pacjentów i ich rodziny. Przykład ludzi, którzy pokonali raka najlepiej motywuje do walki, pomaga oswoić chorobę, dodaje siły. StrategiaPolacy boją się nowotworów zdecydowanie bardziej niż innych chorób. W potocznym przekonaniu zachorowanie na raka jest równoznaczne z wyrokiem śmierci. Polacy ignorują objawy choroby, zwlekają z badaniami i pójściem do lekarza. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiSpołeczna Fundacja ”Ludzie dla ludzi” od 1989 roku zajmuje się walką z nowotworami. M.in. prowadzi wczesną diagnostykę nowotworów złośliwych (200 tysięcy bezpłatnych badań mammograficznych, badania genetyczne). Pomaga chorym poprzez prowadzenie rehabilitacji fizycznej i psychicznej, edukację i poradnictwo. Wspiera placówki onkologiczne kupując sprzęt do diagnostyki i leczenia. Kampania „policzmy się” to konsekwencja zebranych doświadczeń i wiedzy Fundacji o postawach Polaków wobec nowotworów. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiPodstawowym narzędziem kampanii była strona internetowa za pośrednictwem której odbywała się akcja „liczenia”. (Na wyraźne życzenie „policzonych” , po zakończeniu kampanii, strona została przekształcona w aktywny serwis, w którym obok stale rozbudowywanego kompendium wiedzy onkologicznej, spotyka się społeczność wspierająca się w walce z chorobą). Działania PRNawiązano współpracę ze stowarzyszeniami pacjentów, które aktywnie wsparły kampanię. Opracowana została broszura, którą kolpotrują na oddziałach szpitalnych wolontariusze i otrzymują do ręki chorzy z rozpoznaniem nowotworowym oraz ich rodziny. Jej pozytywne przesłanie, zgodne z ideą całej kampanii, zostało wzmocnione faktem, że autorami broszury są osoby, które pokonały raka. EfektywnośćWciągu jednego majowego tygodnia (10-17 maja 2010) dzięki dostępnej na stronie aplikacji „policzyło się z rakiem” 10 096 osób. Liczba logowań, odwiedzin strony, zamieszczane na niej wpisy oraz działalność forum przeszła nasze najśmielsze oczekiwania inicjatorów akcji. Wpisy w liczbie blisko 6 tys. koncentrowały się wokół dawania osobistego świadectwa zmagań z chorobą, zagrzewania do walki z rakiem oraz podziękowań za zainicjowanie kampanii. KampanijnośćPoliczmy się jest nową inicjatywą Fundacji. Kampania będzie kontynuowana. Strona zostanie ulepszona, a zasięg kampanii w Internecie i mediach tradycyjnych będzie znacznie szerszy. W 2011 roku akcję „liczenia się z rakiem” poprzedzi m.in. bieg drużyny „Policzmy się” w półmaratonie (Poznań). Do kampanii w 2011 roku włączą się piłkarze Ekstraklasy oraz czołowi polscy rysownicy – Marek Raczkowski, Henryk Sawka czy Marianna Sztyma, którzy na swój sposób będą agitować do „policzenia się z rakiem”. Opis inicjatoraSpołeczna Fundacja „Ludzie dla Ludzi” zajmuje się problemami onkologicznymi, obejmującymi profilaktykę i wczesną diagnostykę nowotworów złośliwych, połączoną z promocją prozdrowotnego stylu życia. InsightW Polsce w kampaniach zdrowotnych dominuje strategia straszenia rakiem. To podejście nie skutkuje. Polacy nie badają się ze strachu, a znając diagnozę często nie podejmują leczenia. Kampania pokazuje, że rak to choroba z którą można wygrać i żyć normalnie, a pozytywne nastawienie pomaga ją pokonać. BIG IDEAPoliczmy się - tytuł i idea projektu ma dwojakie znaczenie. W sensie dosłownym oznacza policzenie osób, po leczeniu onkologicznym, które w podanym terminie zalogowały się na portalu. W sensie umownym jest zachętą do „policzenia się” z rakiem poprzez pokazanie jak wiele osób żyje po rozpoznaniu i leczeniu nowotworu złośliwego. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formPozytywny, pogodny przekaz jest najbardziej niekonwencjonalną formą kampanii. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Promocja zdrowia |
Nadawca | Społeczna Fundacja Ludzie dla Ludzi |
Wykonawca | * Garvest, Profile Poznań, Allegro, Wykop.pl |
Adresaci | * pacjenci chorzy na raka i ich bliscy *osoby, które pokonały nowotwór *osoby zdrowe, obawiające się badań profilaktycznych *osoby z uprzedzeniami, lękiem w stosunku do chorych na raka *lekarze *dziennikarze |
Media | lokalne, regionalne na terenie całego kraju oraz o zasięgu ogólnopolskim – prasa, radio, telewizja i Internet (w tym media społecznościowe) |
Data zgłoszenia | 12.04.2011 |