Kampanie zgłoszone do konkursu
|
08.04.2011 Tesco dla Szkół – „Ekomania Filmowania” KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm Ekologiczno-filmowy konkurs edukacyjny dla uczniów ze szkół podstawowych i gimnazjalnych, realizowany w ramach ósmej edycji programu Tesco dla Szkół, będącego jednym z kluczowych programów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu firmy Tesco Polska. Krótki opis projektuCelem konkursu była edukacja ekologiczna poprzez zabawę dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjalnych. Zadaniem uczestników konkursu było nakręcenie filmiku, prezentującego przyjazne środowisku rozwiązania, które następnie oceniali internauci w głosowaniu odbywającym się na www.tescodlaszkol.pl. StrategiaPodejście firmy Tesco opiera się na aktywnym uczestnictwie w życiu społeczności lokalnych, ich wspieraniu i organizowaniu oraz wsparciu ich zrównoważonego rozwoju. Dlatego program Tesco dla Szkół od lat związany jest z edukacją dzieci i młodzieży - wspiera polskie szkoły stwarzając im możliwość poprawy swojego wyposażenia (nagrodą dla laureatów są nowoczesne pracownie multimedialne) oraz promuje wśród najmłodszych warte naśladowania postawy. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiZa jeden z najważniejszych priorytetów firma Tesco uważa troskę o środowisko naturalne. Globalna strategia zakłada ochronę zasobów naturalnych i ograniczenie wpływu na środowisko, w tym redukcję emisji dwutlenku węgla. Tesco troszczy się o środowisko naturalne wykorzystując w swoich sklepach wiele zielonych rozwiązań (w Polsce 6 sklepów w pełni energooszczędnych) oraz zachęcając swoich klientów do proekologicznych działań (np. specjalne oznaczenia w sklepach). Wykorzystanie narzędzi komunikacji1.plakaty i ulotki do 5000 szkół oraz prowadzenie aktywnego sekretariatu konkursu - bezpośrednie dotarcie do szkół i bieżąca współprac; Działania PRNie dotyczy EfektywnośćGłównym celem konkursu Tesco dla Szkół – „Ekomania Filmowania” była edukacja ekologiczna. Jej efektywność zmierzono na podstawie zbieranych na bieżąco informacji określających dotarcie do grupy docelowej poprzez wykorzystane w projekcie kanały komunikacji. Kryteriami sukcesu projektu była liczba zespołów zakwalifikowanych do udziału w konkursie, liczba odwiedzin strony internetowej konkursu, na której opublikowano przygotowane przez zespoły prace konkursowe oraz liczba informacji opublikowanych na temat konkursu w mediach. Do udziału w konkursie zakwalifikowały się w sumie 603 zespoły składające się z ponad 3000 dzieci z ponad 300 miast w Polsce. Wykorzystanie strony konkursowej www.tescodlaszkol.pl w okresie ogólnopolskiego głosowania (18/11/2010 – 14/12/2010): 546 338 – odwiedziny; 2 999 582 – odsłony; 00:03:49- średni czas spędzony w witrynie. W ciągu pierwszych 6 dni głosowania oddano łącznie 160 tysięcy głosów, najwyżej oceniany filmik otrzymał w sumie 19 232 głosy. W okresie realizacji konkursu pojawiło się ponad 400 publikacji w mediach na jego temat oraz ponad 260 postów o konkursie na portalach społecznościowych. KampanijnośćProgram Tesco dla Szkół realizowany jest przez firmę Tesco już od ośmiu lat. Jego nadrzędnym celem jest edukacja dzieci oraz poprawa warunków wyposażenia szkół, wpływających na jakość kształcenia. Program będzie kontynuowany zgodnie z powyższym celem każdego roku. Odmienna będzie jedynie jego formuła. Opis inicjatoraTesco Polska to sieć blisko 370 sklepów samoobsługowych. Misją firmy jest: „Sensem naszego działania jest zdobycie zaufania i lojalności klientów.” Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy InsightNie dotyczy BIG IDEANie dotyczy Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formMocną stroną kampanii było przeniesienie jej głównego pola realizacji na www.tescodlaszkol.pl oraz wprowadzenie mechanizmu głosowania internautów, którzy decydowali o wyborze zwycięzców konkursu. Wybierając te narzędzia brano pod uwagę specyfikę grupy docelowej projektu oraz możliwość jego samoistnej promocji – uczestnicy konkursu promowali swoje filmiki w społeczności lokalnej, za pośrednictwem mediów oraz portali społecznościowych, co miało duży wpływ na efektywność kampanii. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy społeczne firm |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Tesco Polska |
Wykonawca | Garden of Words |
Adresaci | Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych, ich rodzice i nauczyciele, klienci i pracownicy Tesco, media. |
Media | Działania media relations objęły media informacyjne o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym (prasa, tv, radio, internet), poradniki dla kobiet, prasa i portale interentowe dla dzieci i młodzieży, media branżowe związane z edukacją, ekologią, handlem oraz komunikacją marketingową. |
Data zgłoszenia | 08.04.2011 |
Dodatkowe materiały | Spot |