Kampanie zgłoszone do konkursu
|
04.04.2011 „Nie dostaniesz mnie!” Kampania społeczna promująca testowanie wykrywające obecność przeciwciał HIV KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie
Krótki opis projektuZachęcenie jak największej ilości osób aktywnych seksualnie w tym kobiet planujących ciążę i ciężarnych do wykonania testu w kierunku HIV Młodzież, aktywni seksualnie i przed inicjacją, os. 25-50lat w związkach partnerskich niezależnie od orientacji seksualnej, mieszkańcy miast, rodzice= ogół społ. StrategiaBrak świadomości tego, jakie są skutki niediagnozowania obecności HIV. Większość społeczeństwa, zwłaszcza heteroseksualna, uważa, że nie miała możliwości zakażenia się. Nikt nie przyjmuje do wiadomości, że wystarczy jeden partner do zakażenia. Ogólnie panuje brak świadomości tego, że testy mogą uchronić przed rozwojem choroby Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiPrzeciętny Polak wie, że istnieje ryzyko zakażenia, ale ignoruje badania w kierunku HIV. Wie jakimi drogami może dochodzić do zakażenia HIV i uznaje, że sam nie może być zakażony. Zjednoczenie organizuje liczne akcje społeczne, mające na celu edukację i szerzenie tolerancji wobec żyjących z HIV i chorych na AIDS. Aktywnie współpracuje z innymi NGO. Zachęca do bezpłatnego i anonimowego testowania w kierunku HIV, oraz szeroko pojętego dbania o zdrowie własne i zdrowie partnera. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiReklama zewnętrzna - billbordy, citylights Działania PRDziałania mające na celu pozyskanie: partnerów i sponsorów kampanii społecznej (M. St. Warszawa, Abbott Laboratories, GlaxoSmithKline, MSD Polska) osób będących twarzami kampanii (Aleksandra Kwaśniewska, Małgorzata Socha, Mateusz Damięcki, Jakub Wesołowski), światowej sławy fotografa Rickarda Sund, patronów medialnych AMS, ZenithOptimedia, ClearChanel, Aktivist, Wprost, Zwierciadło, Rzeczpospolita EfektywnośćKampania prowadzona w formie reklamy zewnętrznej, w prasie, Internecie oraz w formie bezpośredniej. KampanijnośćKampania wpisała się w obchody Światowego Dnia AIDS, których Zjednoczenie jest, corocznym jednocześnie i współorganizatorem, pomysłodawcą i realizatorem wszelkich akcji społecznych zwracających uwagę na problem HIV i zgodnie ze swoim powołaniem nadal będzie realizować tego typu przedsięwzięcia Opis inicjatoraZjednoczenie zajmuje się profilaktyką HIV i STI Skupia się na ludziach młodych skłonnych do podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych Pomaga tym, którzy niedawno dowiedzieli się o swoim zakażeniu Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyReklama ma charakter teasingujący: najpierw pojawia się forma bez hasła, a dopiero po kilku dniach pojawia się rozwiązanie. InsightW reklamie biorą udział osoby publicznie znane (celebryci), co podkreśla powagę jej komunikatu BIG IDEADzięki udziałowi w kampanii osób sławnych wiele osób zwróciło uwagę na zagadnienie i problem. Wzrasta świadomość, iż testy wykrywające przeciwciała anty HIV są dostępne i bezpłatne, że wykonanie testu w wielu przypadkach może uratować życie. Że testując się dbamy nie tylko o własne zdrowie ale też o zdrowie partnera/ki oraz planowanego czy też posiadanego potomstwa. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formHappening edukacyjno-profilaktyczny na placu przed wejściem do stacji Metro Centrum podczas którego rozdawano karty pocztowe z wizerunkiem kampanii oraz tzw. "pakiety bezpieczeństwa". |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Edukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Zjednoczenie Na Rzecz Żyjących z HIV/AIDS „Pozytywni w Tęczy” |
Wykonawca | FireFly Group |
Adresaci | ogół społeczeństwa |
Media | AMS, ClearChanel, Aktivist, Wprost, Zwierciadło, Rzeczpospolita, Metro-Warszawa, TVN |
Data zgłoszenia | 04.04.2011 |