Kampanie zgłoszone do konkursu
|
31.03.2011 „Tata. Najważniejsze słowo dla mężczyzny” KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie
Krótki opis projektuKampania miała na celu przełamanie stereotypów postrzegania niepłodności jako problemu wyłącznie kobiecego i uświadomienie, że niepłodność to choroba społeczna o coraz poważniejszym wymiarze. Strategia• definicja problemu, Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiInicjatorem kampanii jest Stowarzyszenie na Rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji Nasz Bocian, które od 9 lat zajmuje się udzielaniem wszechstronnej pomocy parom niepłodnym, m.in.: dzięki upowszechnianiu wiedzy na temat współczesnych metod leczenia niepłodności partnerskiej. Problem niepłodności jest problemem pary, stereotypowo zaś postrzega się go jako problem kobiety. Jako osoby znające problem z własnego doświadczenia chcieliśmy przełamać ten stereotyp i pokazać problem pełnowymiarowo. Wykorzystanie narzędzi komunikacji• organizacja konferencji prasowej inaugurującej kampanię z udziałem Ambasadorów, członków Grupy Ekspertów, Patronów oraz Partnerów Kampanii Działania PRinformacje w prasie regionalnej i ogólnopolskiej; spot reklamowy i informacje w ogólnopolskich i regionalnych stacjach TV i radiowych; spot na ekranach plazmowych kin, w lokalach typu kluby fitness, kawiarnie, puby, restauracje, kluby, galerie, kręgielnie, kluby bilardowe, tor gokartowy; banery i informacje na wybranych stronach internetowych, kampania billboardowa; ulotki informacyjne w poczekalniach lekarzy pierwszego kontaktu; materiały prasowe przekazywane mediom podczas konferencji. Efektywność1. efektywność jako zmiana postaw KampanijnośćKampania nie jest kontynuacją wcześniejszych działań. Z uwagi na duże zainteresowanie i alarmujące wyniki przeprowadzonych w jej ramach badań nasienia rozważana jest jej kontynuacja. Opis inicjatoraStowarzyszenie Nasz Bocian – Organizacja Pożytku Publicznego, powstał z inicjatywy osób dotkniętych problemem niepłodności. Stowarzyszenie założyło forum internetowe www.nasz-bocian.pl, które do dzisiaj jest jedynym polskim portalem internetowym w całości poświęconym tematyce niepłodności i adopcji. Portal zgromadził już ponad 46 tysięcy zarejestrowanych i aktywnych użytkowników. Stowarzyszenie inicjuje spotkania, szkolenia, warsztaty informacyjne dla szukających pomocy i wsparcia osób dotkniętych niepłodnością. Jako reprezentacja pacjentów leczących się z powodu niepłodności spełnia kluczową rolę wobec mediów i środowiska polityków. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyReklama wykorzystuje wizerunek znanych i zawodowo spełnionych mężczyzn: aktora (Królikowski), sportowca (Saleta) i dziennikarza (Brzózka). Mimo, iż nie każdy z nich jest już tatą, to wszyscy zgodnie przyznają, że „Tata” to najważniejsze słowo dla mężczyzny. Do reklamy celowo wybrane zostały osoby, które nie są dotknięte problemem niepłodności. Mają one dać przykład jak otwarcie mówić o problemie i przekonać, że prawdziwą miarą męskości jest umiejętność udźwignięcia problemu i gotowość do podjęcia leczenia. InsightNiepłodność jest psychologicznie trudnym problemem dla mnie, mężczyzny. Ale w konfrontacji zostać ojcem a nie mieć dziecka z powodu kompleksów czy wstydu, wybieram to pierwsze. W momencie próby, nie zawiodę siebie ani partnerki – bo tak rozumiem rolę mężczyzny. BIG IDEAPokazanie, iż rodzicielstwo jest tak samo ważne dla mężczyzn, jak dla kobiet. Podkreślenie, że rola taty może być przez mężczyzn postrzegana jako najważniejsza w ich życiu. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form* organizacja akcji bezpłatnych badań nasienia w 11 miastach Polski i |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Edukacja, Promocja zdrowia |
Nadawca | Stowarzyszenie na Rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji Nasz Bocian. |
Wykonawca | Obsługa kampanii: Agencja PR D&D Communication, kreacja Bartek Bartoszek, grafika Tomasz Szachuła |
Adresaci | Mężczyźni i kobiety w wieku rozrodczym (25-49 lat), mieszkańcy aglomeracji i miast średniej wielkości z wykształceniem średnim i wyższym. |
Media | telewizja, radio, prasa - lokalne i ogólnopolskie, bilboardy, internet |
Data zgłoszenia | 31.03.2011 |
Dodatkowe materiały | Spot tv |
plik: file_20110331153347_896.pdf Prezentacja kampanii | |
plik: file_20110415152733_625.jpg | |
plik: file_20110415152810_620.jpg | |
plik: file_20110415152841_767.jpg | |
plik: file_20110415154239_380.mp3 Spot radio |